Създаване и развитие на технологията ми

Устойство за намаляване разхода на гориво в автомобила

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот smsi-h » Чет Сеп 12, 2013 8:24 am

Първо бяха 15 на ниски и 15 на високи. Колата се движеше доста добре, докато не намалих с повече от половин оборот притока на газ от тройника и вече не вървеше добре, даже едната сутрин при студен двигател ми причукваше аванса на бавните, но... След разговор Румен Р., който ме посъветва да ги наглася на 5 на ниски и 7-8 на високи ги сложих 8 на ниски и 10 на високи, без наново да пипам тройникана газта, двигателят пак се тормозеше, и при ускоряване на четвърта на равен участък продължаваше да тресе цялата кола при обороти от 1100 до към 1900. Затворих горната врътка на изпарителя докрай и от страничната донагласих бавните на 800 оборота, след което снощи сложих джъмперите 5 на ниски и 8 на високи. И, о-о-о-о..., чудо! Тази сутрин при палене на студен двигател, веднага ми заработиха всички цилиндри, а не както преди секунда-две работа на по един или два и след това всичките четири. И като тръгнах градско, леле-мале..., тя колицата на бензин не е ускорявала толкова добре, сякаш някой я буташе отзаде! Довечера като изляза на дълъг път ще видя как е движението на високите обороти с нагласяне 8 на високите, надявам се да е по-добре,а ако не е и на тях отново ще има корекция към 7.

Абе знае си Румен, какво е правил. Явно новият му модел ТАП, който не се влияе от полето на трафа за високото, е правен за повече марки коли и модели двигатели, та ми е казал, какви да са джъмперите да е за моят двигател F3NL740. Много голямото предварение тормози двигателя. Сега на ниските е пушка!
smsi-h
 
Мнения: 287
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот DOMIC » Чет Сеп 12, 2013 8:53 am

Това с "горната врътка на изпарителя" не ми стана ясно, но няма значение - приказката е за джъмперите. Имай в предвид, че Р. Роев прави ТАП-ове отдавна, но настройките им при коли с оптимизатори е по-различна и я прави отскоро. За горния джъмпер не се плаши да го смъкнеш и под 5, ако се налага. Моето предложение е следното: горният джъмпер го смъвай с по една степен, докато колата започне да губи мощност при високи обороти и след това го вдигни с 1 или 2 степени. При долния джъмпер търси пак със стъпка през 1 степен стабилна работа на празен ход, толкова стабилна, че да можеш да потеглиш от покой без да натискаш педала на газта. Обикновено това става винаги на първа предавка, но ти търси възможността това да става от втора, трета, 4 и 5 предавка. Важното е автомобила да "отлепя" от покой.
Важно е и да не се лъжеш да сваляш много оборотите, защото колата работи на ниски обороти(примерно 400-500), но алтернатора не зарежда достатъчно с ток акумулатора.
Така настроена покарай колата колата поне 200км., след което провери дали има отклонение от точната настройка, като местиш джъмперите с по 1 степен нагоре и надолу.
Пожелавам ти успех.
DOMIC
 
Мнения: 34
Регистриран на: Пет Май 10, 2013 8:29 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Съб Сеп 14, 2013 6:54 pm

Здравейте,
малко новини. Видяхме се за няколко часа в четвъртък с Румен Роев в София. Сложих му четири кутии от новите магнитни К3 на Хюндай Елантра, 1,6, метанов инжекцион. Колата е куц кон както сам каза Румен и е със сравнително тежко купе за този мотор, особено на метан - а човекът си е сериозен, признат в практиката майстор с опит и знае какво говори. На база предишни наши разговори я беше докарал до около 7лв./100 км метан /градско в София/, но не вървеше много добре. Стандартът на софийско такси със същите параметри е 10-11 лв/100 км.
Сложих две кутии на бутилката, три отвън на кутията на въздушния филтър /които по принцип са много, две трябва да са достатъчни, но се презастраховах малко :) /. След десет минути на свободен ход моторът влезе в достатъчен за тест оргонен заряд, около + 9(,68). Покарахме по околовръстното като той караше и пипаше онлайн по лаптопа за настройка, а аз се возех до него. Резултат:
1. При режим на автоматична самонастройка на инжекциона екранът показа само сини цифри при всички режими - т.е. газовият комп обедни максимално сместа което се очакваше, но все пак това леко изненада собственика :)
2. Колата тръгна веднага със доста повишена мощност, просто се отпуши - все едно има турбо. В края на настройката вървеше по-добре на метан, отколкото на бензин - сменяхме няколко пъти горивото при ускоряване и висока скорост, за да видим има ли разлика.
3. Подходящият аванс като цяло се въртеше около 13-15 градуса. Настройвахме и него, защото колата естествено беше със ТАП-а на Румен с настройка от лаптоп. На някои режими отиде на + 27 градуса
4. След като ясно се видя, че автоматичното обедняване не е достатъчно и има още резерв, продължихме с ръчно такова. Резултатът накрая при този първи тест на К3 на метановата кола на Румен беше допълнително намаление на горивото с около 15-18 процента спрямо това което беше постигнал той, т.е. колата върви вече с под 6 лв/100 км метан.
5. Като се вземе предвид, че не сме имали за цел да върнем първоначалното по-лошо състояние на вървеж преди слагането на К3-ките, ефектът всъщност е по-голям. Оставихме я на най-доброто възможно вървене /малък изтребител F16/, която тази кола е правила в живота си :D Дори върти гуми, което изуми Румен - а той е виждал доста неща.

Човекът беше силно ентусиазиран и явно ще работим с него. Каза ми откровено, че му е било трудно да разбере, че при настройка не бива насила да вкарва екрана в сиви полета, както е по канон /т.е. средна смес/ и че обработената и обогатена с оргон горивна смес не е като стандартната . Сега вече е наясно, че с оптимизатори от всякакъв тип нещата изискват максимално обедняване и висок аванс.

След като се разделихме и с прибрах в Ловеч, е възникнал и един проблем, който обсъдихме вече по телефона. При много форсиране както е при настройки ставала голяма жега при мотора. Понеже нямаше добър контакт във кутията на възд.му филтър лепнах К3-ките отвън и са с напекли над 75-80 градуса, като магнитите вътре са се размагнитили и ефектът е паднал рязко. Казах му да ги сложи в кутията, въпреки че няма добър контакт поради ребрата там, но пък ще се охлаждат. На второ място, има вариант да се направят /всъщност днес вече направих два прототипа/ същото К3 но с високотемпературни до 150 градуса магнити. Тези при мотора и са външно на кутията му и може да са такива, а другите на хладното - нормални. Проблемът е, че тия температуроустойчиви магнити са доста скъпи /ако нормалне К3-ки излизат на продажна цена от 40 лв като комплект от 4 бр и на 50 лв поединично, тези отиват с над 20 лв нагоре/ и доставките им се бавят понякога месец-два. Като външен вид са същите, но със червена ПВЦ лента отстрани за да се различават от нормалните, които са с черна. Така общата цена от 160 лв за 4 бр нормални К3-ки отива на 200 лв при две високотемпературни и две нормални, но може да се нагаждат нещата в комплекта в зависимост от колата и възможностите за монтаж. Работата продължава :D

Поздрави

ПП
Надявам се хванахте основното :) Нещата отиват на ефект от 50% и нагоре при ръчна настройка на колата, но трябва да се поработи още много малко по конструкцията на К3 и да се намери най-доброто място от всички възможни за монтаж. Пропуснах, че накрая взех едното К3 от бутилката и го сложих на медната тръба при мотора на Елантрата. Там с е представило още по-добре според Румен, каза ми после по телефона.
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Нед Сеп 15, 2013 7:57 pm

Пропуснах вчера да спомена, че колата на Румен слезе от 10 на 7 лв/100 км метан след слагане на иридиеви свещи, КН спортен филтър, настройка на аванспроцесора /собствения на Румен/- и разбира се, мой проточен горивен оптимизатор К1 на медната тръба под багажника. След монтажа на кутиите К3 махнахме К1-то, за да не се смесват ефектите и да установим ползата само от К3-ките.
Поздрави
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Пон Сеп 23, 2013 9:36 pm

Здравейте,
вчера бях в София и има някои нови резултати. Сложих комплект от 4 бр. от новите високотемпературни зонови горивни оптимизатори К3 на такси Киа Сийд, 2009 г., метанов инжекцион - 2 бр през около 30 см на медната тръба при двигателя и 2 бр на въздушния филтър. Колата мина през настройка, има и аванспроцесор на Румен Роев. В резултат тръгна така, че на бензин и метан нямаше разлика във вървенето, а ръчно намалихме метана с 20% защото се установи че така е оптималния режим, с най-висока мощност при ниски, средни и високи обороти. Това ще рече 0,93 - 0,94 при начална стойност 1,17 на времето спрямо това на бензиновите дюзи. Т.е. времената на газовите дюзи са по-малки дори от тези на бензиновите ;) Подобни бяха и параметрите на другата кола - Хюндай Елантра, метанов инжекцион, 2003 г. - лична на Румен Р.
Вдигнахме значително и аванса, естествено с различни стойности в различните режими. В момента текат пътни тестове на градско в София, колата се движи като нормално такси и ще видим какво ще излезе като краен резултат - очаквам още поне 10-15% икономия от равномерно каране и доста повишена инерция /което е странно, но се забелязва ясно/. Предстои да се усъвършенства монтажа на К3 на въздуха, защото усвояването на енергията не е още пълно. На горивото приключихме :) При същите високотемпературни К3-ки и пропан-бутанова уредба нещата са с още 10-тина процента по-добри.
Снимки ще пусна в темата за това
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот smsi-h » Вто Сеп 24, 2013 8:59 am

Здравейте,

При опит да поставя К3 на горивопровода на пропан-бутана отдолу на колата ми, се оказа, че тръбата има доста завои. Следват въпроси.

Завоя на тръбата, ако е след оптимизатора, на какво разстояние трябва да отстои от оптимизатора, на колко см.?

Ако, по пътя на горивото, преди оптимизатора също има завой на тръбата, на какво разстояние от него следва да се постави оптимизатора, и въобще този завой преди оптимизатора има ли значение при условие, че и двата оптимизатора за горивото стоят на тръбата, а от бутилката на газта са свалени и двата?

Интересен е и варианта, оптимизатор на бутилката и още един на тръбопровода, какво правим при наличието на много завои на тръбата под автомобила?

И ако тръбата на газта се намира близо до тръбите на ауспуха и самите гърнета, на какво разстояние трябва да отстои оптимизаторът от посочените елементи?

Между другото. Румен Р. ме съветваше да наглася джъмперите на ТАП-а на 5 на ниски и 8-9 на високи обороти. Направих това без да пипам настройката на тройника на газта. В резултат мощността падна, двигателят се тормозеше все едно няма К3 и ТАП. Вдигнах ниските на 9, високите на 12, но пак не достигаше мощност. Стана още по-зле, защото разхода на газ скочи тотално. След това нагласих ниските на 6-7 и вдигнах високите на 15 /на маскимума/ и колата се отпуши, по нанагорнище тръгна не само поддържа обороти, но и да ускорява; на леки нанагорнища, само на пета предавка, ускорява от 60 на 90 и нагоре км/h. Явно новите К3 /не високотемпературните, а предишните от август/ вече изискват по-голямо предварение и по-бедна смес. Все още ще търся, къде джъмперите на ниските обороти работят най-добре. Успоредно с направеното по ТАП-а, промених местата на оптимизаторите във филтъра. Преди бяха от двете страни на входа му, а сега са само от едната страна, но на около три сантиметра един от друг.
smsi-h
 
Мнения: 287
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Вто Сеп 24, 2013 10:26 am

Карам малко отзад напред. За аванспроцесора нищо не мога да те посъветвам, тествай си и му намери точния режим. Румен също се учи в момента на работа с оптимизатори :) и не може да се опре на предишния си опит с ТАП-ове на стандартно гориво, защото нещата са различни.
Тръбите които правят завой не са проблемни - зоната си я има, макар и леко по-малка. Тези завои са сравнително обли защото тръбата не може да се сгъне под прав ъгъл, а освен това и е от мед и металът се зарежда сам както от зоната, така и от зареденото вече гориво. Така че не бери грижи и слагай просто където има място, като гледаш двете на газопровода да са най-добре на повече от 20-30 см едно от друго за да направиш повече място по тръбата със силна зона.
Слагай ги на по-хладно, да не са баш до ауспуха или гърнето.
На бутилката не ти трябва нищо, ефектът по указания горе начин е по-голям. В кутията на филтъра си ги направил добре, трябва да усетиш разлика отпреди.
Поздрави
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот icrow » Чет Сеп 26, 2013 7:19 pm

Кадуцеус, не ти ли омръзна да да се бориш с този форум за" свободна енергия"' и още по "свободно" изказване на мнения? :DТози пироманяк си е поставен дразнител. Лошото е, че продължават да ти съсипват репотацията. Впрочем какво стана с тестовете в германия?
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Пет Сеп 27, 2013 8:09 am

Майната им, прав си напълно.
Що ли взех да пиша пак там - ама ми зачекнаха темата и не устоях :) Специално Пировесо има на Голфа си 30 % икономия - прост Голф 2 с обикновена газова и лично ми го е казал, а сега се прави на ущипана мома - ама той като бивши нереализиран химик, дето после се е преобразувал в психолог /ребъртинг, хипнотични техники и прочее подобни/ и по съвместителство аудиотехник + явно специалист по всичко, наистина може и да работи като дразнител в тоя манипулиран форум.
Да пътуват по предназначение :)
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнениеот caduceus » Вто Окт 08, 2013 8:46 pm

Колеги,
с удоволствие ви съобщавам, че при няколко пропан-бутанови коли с пластмасови горивопроводи и монтирани комплект горивни оптимизатори К3 от последно поколение има отлични резултати :D Това го спомнавам, защото при стария проточен оптимизатор К1 ефектът при пластмасови газови тръби беше слаб и така отпадаха като пазар новите газови инжекциони, на които по принцип се слагат пластмасови горивопроводи вместо медни. Сега със зоновата технология на новите К3 нещата си дойдоха на мястото и всичко е ОК. Ефектът е съвсем леко по-слаб, но се върти около и над 20 % при режим на самонастройка на колата през ламбдата.
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Оптимизатори на Кадуцеус

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron