Здравейте,
малко новини. Видяхме се за няколко часа в четвъртък с Румен Роев в София. Сложих му четири кутии от новите магнитни К3 на Хюндай Елантра, 1,6, метанов инжекцион. Колата е куц кон както сам каза Румен и е със сравнително тежко купе за този мотор, особено на метан - а човекът си е сериозен, признат в практиката майстор с опит и знае какво говори. На база предишни наши разговори я беше докарал до около 7лв./100 км метан /градско в София/, но не вървеше много добре. Стандартът на софийско такси със същите параметри е 10-11 лв/100 км.
Сложих две кутии на бутилката, три отвън на кутията на въздушния филтър /които по принцип са много, две трябва да са достатъчни, но се презастраховах малко
/. След десет минути на свободен ход моторът влезе в достатъчен за тест оргонен заряд, около + 9(,68). Покарахме по околовръстното като той караше и пипаше онлайн по лаптопа за настройка, а аз се возех до него. Резултат:
1. При режим на автоматична самонастройка на инжекциона екранът показа само сини цифри при всички режими - т.е. газовият комп обедни максимално сместа което се очакваше, но все пак това леко изненада собственика
2. Колата тръгна веднага със доста повишена мощност, просто се отпуши - все едно има турбо. В края на настройката
вървеше по-добре на метан, отколкото на бензин - сменяхме няколко пъти горивото при ускоряване и висока скорост, за да видим има ли разлика.
3. Подходящият аванс като цяло се въртеше около 13-15 градуса. Настройвахме и него, защото колата естествено беше със ТАП-а на Румен с настройка от лаптоп. На някои режими отиде на + 27 градуса
4. След като ясно се видя, че автоматичното обедняване не е достатъчно и има още резерв, продължихме с ръчно такова. Резултатът накрая при този първи тест на К3 на метановата кола на Румен беше допълнително намаление на горивото с около 15-18 процента спрямо това което беше постигнал той, т.е. колата върви вече с под 6 лв/100 км метан.
5. Като се вземе предвид, че не сме имали за цел да върнем първоначалното по-лошо състояние на вървеж преди слагането на К3-ките, ефектът всъщност е по-голям. Оставихме я на най-доброто възможно вървене /малък изтребител F16/, която тази кола е правила в живота си
Дори върти гуми, което изуми Румен - а той е виждал доста неща.
Човекът беше силно ентусиазиран и явно ще работим с него. Каза ми откровено, че му е било трудно да разбере, че при настройка не бива насила да вкарва екрана в сиви полета, както е по канон /т.е. средна смес/ и че
обработената и обогатена с оргон горивна смес не е като стандартната . Сега вече е наясно, че с оптимизатори от всякакъв тип нещата изискват максимално обедняване и висок аванс.
След като се разделихме и с прибрах в Ловеч, е възникнал и един проблем, който обсъдихме вече по телефона. При много форсиране както е при настройки ставала голяма жега при мотора. Понеже нямаше добър контакт във кутията на възд.му филтър лепнах К3-ките отвън и са с напекли над 75-80 градуса, като магнитите вътре са се размагнитили и ефектът е паднал рязко. Казах му да ги сложи в кутията, въпреки че няма добър контакт поради ребрата там, но пък ще се охлаждат. На второ място, има вариант да се направят /всъщност днес вече направих два прототипа/ същото К3 но с високотемпературни до 150 градуса магнити. Тези при мотора и са външно на кутията му и може да са такива, а другите на хладното - нормални. Проблемът е, че тия температуроустойчиви магнити са доста скъпи /ако нормалне К3-ки излизат на продажна цена от 40 лв като комплект от 4 бр и на 50 лв поединично, тези отиват с над 20 лв нагоре/ и доставките им се бавят понякога месец-два. Като външен вид са същите, но със червена ПВЦ лента отстрани за да се различават от нормалните, които са с черна. Така общата цена от 160 лв за 4 бр нормални К3-ки отива на 200 лв при две високотемпературни и две нормални, но може да се нагаждат нещата в комплекта в зависимост от колата и възможностите за монтаж. Работата продължава
Поздрави
ПП
Надявам се хванахте основното
Нещата отиват на ефект от 50% и нагоре при ръчна настройка на колата, но трябва да се поработи още много малко по конструкцията на К3 и да се намери най-доброто място от всички възможни за монтаж. Пропуснах, че накрая взех едното К3 от бутилката и го сложих на медната тръба при мотора на Елантрата. Там с е представило още по-добре според Румен, каза ми после по телефона.