Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот Philip » Пет Апр 18, 2014 8:18 am

Кадуцеус, стига си ни мъчил. :smileylol:
Ако ще разработваме нещо - да го разработваме! :hola:
flogger-23 е прав. В полет има доста неща, които трябва да се съобразят.
Но за да говорим по същество - дай някакви данни - каква височина предвиждаш да е рейсерската, каква активна площ е нужна по метода ти. От двете следват и сметки за странични ветрове, стабилност, център на тежест (за малките по размер летящи устройства - много важно нещо)
flogger-23 явно е човека, който има желание и ще действа също активно. Още повече, че явно е напълно в час с нещата и не е празен дърдорко с постове от по половин страница.
Ама дай вече нещо за което да се хване човек.
...Ако искаш де :tongue: :smileylol:
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот flogger-23 » Вто Апр 22, 2014 8:48 am

здравейте всички
Само като допълнителна идея ще предложа още нещо. Ако височината на полета е по малка от 2 пъти хордата (дължината на автомобила) на относително дебелото крило, дори при малка скорост на полета се получава силен "екранен" ефект на земята, тоест подемната сила, ефективния полезен товар рязко нараства, а разхода за "летене" намалява за сметка на този за преместване. Е не могат да се изпълняват фигурите от пилотажа и ще липсва птичия поглед, но придвижване над непроходима, дори водна повърхност няма да е проблем, Както и изваждане и поддържане на актуален PPL (доста скъпо удоволствие). Не е за пренебрегване и факта, че при технически проблем, кацането (една управляема катастрофа) няма да е голям проблем....
здраве и успехи ;)
flogger-23
 
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 4:30 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Нед Юни 08, 2014 11:03 am

Нивото от 1960 насам - Вертифан, Хариър, Раптор, руските вертикални ЯК-ове с палубно базиране - всичко работи с тягов или подемен вентилатор, схема реактивен + подемен турбовентилаторен двигател. Едно и също и естествено подобни проблеми със стабилността. Като го гледам тоя самолет на видеото, клати се като Скайкара на Пол Молър, само дето не е вързан с въже и държан от кран да не се срине :lol: Интересното е от 9,30 мин нататък.
http://www.youtube.com/watch?v=-aBOmBzcgPE

Малко доближаване до истината:
Началото на технологията за динамично създаване на вакуум над повърхност - в случая над отворено крило. Едуард Ланиер, САЩ
http://www.rexresearch.com/lanier/lanier.htm
Ротор /спинер/ на Кристиан Волф - първи опити на стенд със доказване на няколкократно по-високо КПД на движителя над това на стандартно витло.
http://www.rexresearch.com/volfprop/volfprop.htm
Ротори на Магнус няма да разглеждам, но и там КПД-то е около 5-8 пъти над това на витлото при еднаква площ по хордата. Но има технически проблеми със прилагането на технологията - обемни въртящи части и т.н., затова не се е разпространила
Малко от френската школа - Жан Надин и изследване на Коанда ефекта
http://jnaudin.free.fr/html/repcotst.htm
http://jnaudin.free.fr/html/ehdfsv1.htm
http://www.youtube.com/watch?v=sdGVI7kJld0
Малко "гаражни" изпълнения с двигател и турбина от пражхосмукачка :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=WPUAq3QObp4
Всичко от Надин надолу е базирано на Коанда ефекта, който е само един от начините за създаване на подналягане - и то недостатъчно ефективен. За визуализация:
http://www.youtube.com/watch?v=S-SAQtODAQw
http://www.youtube.com/watch?v=aF92B6Gon3M

Поздрави

ПП
Моят тръстер не е подобен на горните от линковете, но все пак ползва частично принципа на Волф ;) Плюсът му е, че има и значителна рекуперация на енергията в системата. Направен е предимно за поддържане на вертикална тяга и хоризонтална до 300-400 км/ч, когато КПД-то почва да пада значително.
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Съб Мар 14, 2015 5:58 pm

Малко интересни неща по темата, от последно време.
https://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw
Работи се активно и по миниатюризацията на аероботите, при това вижте колко са напред хората /липсва им само достатъчно тяга за по-сериозни приложения поради проблемите с малкото КПД на витлата/:
https://www.youtube.com/watch?v=YQIMGV5vtd4
http://spectrum.ieee.org/automaton/robo ... supposedly
https://www.youtube.com/watch?v=w2itwFJCgFQ

Положението на първия клип с човека е леко смешно, но при подмяна на витлата с тръстери нещата ще станат различни и много близки до това с малките модели. Така и размерите ще се свият и няма да има открити въртящи части. От вчера задвижих и моя проект по темата :)

Поздрави!

ПП
А ето и най-малкия модел квадрокоптер който може да се намери в Б-я, на цена като за играчка. При размери по-малки от длан тежи 12 грама, предполагаема тяга не повече от 15-16 грама при 4 бр витла с диаметър 3 см. Подлежи на доработка с цел тягата да стане поне 90-100 грама при тегло максимум 20 грама, със същите мотори ;)
http://www.mondo.bg/index.php?id_produc ... er=product
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Вто Мар 17, 2015 4:40 pm

Китайците го направиха, макар като играчка :)
https://www.youtube.com/watch?v=iVO62jH6NVo
:gwitch:
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот Vananda » Сря Мар 18, 2015 10:14 am

Vananda
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пон Яну 20, 2014 5:18 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Сря Мар 18, 2015 11:19 am

:) Днес сутринта я гледах и аз тая колица. Доста добре направена, но все пак и трябва писта и не е практична - ако ще е летяща кола, трябва да е VTOL /т.е. с вертикален старт и приземяване/. Другото си е пак самолет, но с различна форма. Не може да каца на блокове, на ограничени площи, до дървета /щото има въртящ пропелер/ и т.н. Не е достатъчно напред като за нас :lol:
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Съб Мар 28, 2015 3:46 pm

Моя тръстер /който разработвам отдавна и подобрявам постоянно като схема/ трябва да е с номинална тяга 50 кг за да може да се ползва при мотопарапланери и вентилаторни джет пакове /нереактивни/. Задвижва се с ел. мотор, захранван от бенз.генератор + алтернатор с мощност 1-1,5 квт. Достатъчно е като се има предвид над десетократното увеличено КПД на движителя ;) Ето някои интересни неща по темата - макар и доста по-различни:
https://www.youtube.com/watch?v=zFHzWofHrwo
https://www.youtube.com/watch?v=SHPedpE70Es
В сравнение с последния линк, масата на джетпака ми /наименованието не е точно но се е наложило и при вентилаторните модели/ би трябвала да е не повече от 30-35 кг. /на Мартин е сто и шейсет :) и вижте какви сериозни размери има - трудно може да мине за раница/. Роторът на тръстера е затворен в корпуса, с изключение на подемната повърхност, която е в решетка за безопасност.
Нещата се движат засега в размер на модел, но ще се прави на лято и прототип с нормални размери 40/30 см. Джетпака ще ползва 4 бр такива тръстери и общата тяга трябва да е 190-200 кг и при тегло с пилота 120-130 кг. ще има доста маневреност :)
Времето ще покаже дали ще стане или не. Засега всичко е ОК
Поздрави!

ПП
Раничния вариант с 4 тръстера ще се захранва от 1 мотор-генератор с мощност 4 квт /мотор от мощна резачка Щил/ + резерва от литиево-полимерни батерии за 5 мин полет, ако стане нещо с генератора в полет. Само уточнявам за яснота.
Няколко души ме питаха досега защо се занимавам с този проект, като е доста далече от оргонната техника... Ами защото ми омръзна ефектът от моите неща да се подлага на съмнение от идиотите. Това вече няма да подлежи на обсъждане и ще се вижда с просто око - и ще е доста впечатляващо! :)
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот sheki » Нед Мар 29, 2015 12:37 am

:) кога да присъстваме на тестването
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Летящ автомобил - история, принципи, перспективи

Мнениеот caduceus » Нед Мар 29, 2015 12:04 pm

Най-късно есента трябва да е готово :) Поне единичния тръстер, с видео и пускане в ютуб Дай Боже и четворния раничен
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron