една интересна разработка на Николай Тоскин - дизелов двигател на малък трактор-платформа, работещ на свръхобеднена смес при процес на частична автотермия. В началото е ползвал карбуратор от Жигули, после са направили с колеги специален клапан за засмукване на гориво и въздух, който е със специфична конструкция и не казват как изглежда. Има няколко статии по въпроса:
http://dv.sartpp.ru/news.php?ID=110
http://www.rg.ru/2006/02/25/umelec.html
http://g-global-expo.org/index.php/ru/p ... ya-toskina
Обсъждането във руския форум скиф:
http://www.skif.biz/index.php?name=Foru ... &pagenum=3
Там има една статия, която в момента вече я няма в нета /поне аз не я намерих, а съм я чел/ - на Степан Деревянко, с доста подробности.
Обърнете внимение:
1. Работи със всякакви горива - дори боя, суров петрол, калпава домашна водка и т.н.

2. Харчи няколко пъти по-малко от нормалното, обеднена смес 50/1, вместо 15/1
3. При форсаж развива много високи обороти и в началото е излизал извън контрол - типично поведение на т.нар. луд дизел за който споменават Джоузеф Катър и проф. Андреев, когато мощността нараства от само себе си чак до пръсване на блока. Това става само и единствено при автотермичен режим без подаване на гориво /което го гаси и пречи за възникването му при нормалните мотори/. Човекът споменава че при номинални 16 к.с., доработеният двигател развива при високи обороти 320 к.с.!!!
4. Температурата е много ниска - дори при форсаж не минава 70-80 градуса, а при нормална работа снегът върху мотора не се топи! Типично за автотермичен режим, при който разпадът на сместа не е топлинен, а на атомно ниво. Съответно няма охладителна система, ГНП и дюзи - а сега де, господа дизелисти

5. Много ниски свободни обороти и висока мощност - 60-80 об /мин.
Надявам се да ви е интересно :D
Поздрави