Свещи: настройка, видове и тн.

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот tati » Пон Май 05, 2014 3:11 pm

icrow
този вариант не съм го пробвал със нормалното разтояние .Ще го проверя

stefan4o
бъзикне :smileylol: тия подробности за времето си ги знаем , ма реално при по добра работа на двиг. и разхода е по-малък .Та от там де идва идеята за грамажа . То уточнението е м/у нормално и увеличено разтояние.За рязанте не го коментирам.
:beer:
tati
 
Мнения: 32
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот icrow » Пон Май 05, 2014 3:20 pm

Незнaм aз ли не те рaзбрaх или ти мене, но имaм предвид, кaто се резнaт свещите си ги реголирaш, кaкто сa били преди товa. A aко имaш нерви може дa потърсиш нови по
добри рaзстояния. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот gomi » Пет Май 09, 2014 5:30 pm

Здравейте,
днес си проверих свещите сменени преди 4000км. За съжаление снимките се получиха малко неясни, свещите бяха с бял нагар, с бяла и чиста керамика на средния(+) електрод и чиста керамика на стеблото :phil2:
Свещите са Denso K20TT, еднополюсни, 0,9мм разстояние.
Предишните свещи които бях купил профилактично като взех колата и смених след 1000км бяха шампион, оказаха се големи ментаци в "оригинална" кутия, при тях стеблото на керамиката беше станало кафяво за 1000км, отпред на електродите да не говорим -мазнотия....
Какво се получава при увеличаване на разстоянието на електродите?
При увеличаване не се ли намалява мощноста на искрата, и натоварва бобината, за газ нали трябва повече мощност, тоест трябва намаляне на разстоянието?
Прикачени файлове
1-5.jpg
1-5.jpg (252.82 KiB) Прегледано 7080 пъти
1-4.jpg
1-4.jpg (178.66 KiB) Прегледано 7080 пъти
«Щастие за всички даром и нека никой да не бъде пренебрегнат!»
Аватар
gomi
 
Мнения: 131
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:19 pm
Местоположение: майна таун :)

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот stefan4o » Пет Май 09, 2014 6:38 pm

gomi написа: При увеличаване не се ли намалява мощноста на искрата, и натоварва бобината, за газ нали трябва повече мощност, тоест трябва намаляне на разстоянието?

Според мен това се получава. За разстоянието - всеки производител описва с какви свещи като параметри излиза колата от завода. Производителите на свещи пък от своя страна дават някакъв ориентировъчен пробег за подмяна. В ръководството на автомобила по принцип пише през колко време се проверява разстоянието между електродите. При някои модели свещи, като показаната от теб, мисля може да се коригира това разстояние, но при други - това е (почти)невъзможно и свещта се подменя с нова.
Иначе цвета на керамичния изолатор е показател за работата на мотора и сместа като цяло. При сравнително бели свещи значи, че работи със смеси клонящи към по-скоро бедни. При керемиден цвят - смесите идват по-близо до стехиометричните. Оцапаните с масло свещи хич не са хубав показател, не ги пожелавам никому. ;)
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот icrow » Пет Май 09, 2014 9:03 pm

Аз за моята съм се убедил, че с по малко от предписаното за колата не върви добре. Колкото по-голямо е разстоянието, толкова повече енергия трябва за да премине искрата. Чувал съм, че намалявали на газ разстоянието, за да се получи една идея по рано запалването на сместа. Дали е така не знам.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот sheki » Съб Май 10, 2014 9:46 am

icrow написа:Аз за моята съм се убедил, че с по малко от предписаното за колата не върви добре. Колкото по-голямо е разстоянието, толкова повече енергия трябва за да премине искрата. Чувал съм, че намалявали на газ разстоянието, за да се получи една идея по рано запалването на сместа. Дали е така не знам.


Мда и аз мисля така, по - голямото разстояние прави по - мощна искра тъй като се увеличава пробивното напрежение съответно и натоварването на кабелите и бобината, може значително да им се съкрати живота. Респективно ако се намали разстоянието за газ е по - добре първо поне така мисля газта има и без това по - голямо пробивно напрежение по - суха е, пък и времето за пробива на искрата наистина трябва да намалее следствие на ниското пробивно напрежение и по - бързо достигане на разряд, но колко е това като време :) трябва опитно да се установи.

Между другото денсо са хубави свещи :) и аз исках да сменя моито с платинум ама малко скъпички ми се видяха :senile:
(абе умишлено ли нямаме иконка за пари) :lol:
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот zhivko83 » Съб Май 10, 2014 10:24 pm

Преди известно време и аз отрязох свещи Денсо. Първо ги напрвих 0,6 мм, но двигателя все едно работеше на 3 цилиндъра. После - 1 мм и колата (Лада) работеше почти както с нерязани свещи. Нямаше време да ги пробвам на 1,2 мм, карах само на газ и без оптимизатор. :connie:
Аватар
zhivko83
 
Мнения: 180
Регистриран на: Съб Дек 07, 2013 2:52 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот icrow » Пет Юни 27, 2014 9:40 pm

Изрових още един стар комплект свещи и реших да пробвам с дупка в електрода отгоре, като руснаците. Утре ще ги пробвам надявам се и ще пиша. Снимката е малко кофти, ама не ми се занимаваше с цифровия.
Прикачени файлове
CAM00120.jpg
CAM00120.jpg (746.46 KiB) Прегледано 6915 пъти
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот tati » Съб Юни 28, 2014 6:47 pm

От това което се споделя тук като практика и наблюдение излиза че свещите трябва да са си за конкретната марка/да не са за газ / и със заводското разстояние .Аз за метана мога да кажа - установих че при сухо и студено време разстоянието може да се увеличи със 0.1 до 0.2мм повече от заводското .Колата върви по-добре и разхода е по добър .Но във влажно и дъждовно време особено при силен дъжд колата не върви добре и вдига бая разхода .Това е за метан на рено-лагуна 1.8 моно със обик.газова ловато . При пропан-бутана не знам. :phil_04:

:colere:
tati
 
Мнения: 32
Регистриран на: Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнениеот icrow » Съб Юни 28, 2014 7:23 pm

Има ли вариант да ти се мокри въздушния филтър?

Така и така пиша да споделя за дупчените свещи. По добре е от обикновеното си състояние, но с рязания електрод е по добре. :) Като се стъмни ще погледна дали светят кабелите.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron