Турбонатори

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 1:39 pm

Това че не качвам снимки не означава че не се занимавам в свободното си време с туй-онуй.
А земете малко и разгледайте как се движи флуид в тръба преди да ми обяснявате че като го натикаш до стените ще намалиш съпротивлението му. Скоростта на движение на флуида е най-голяма точно в средата на тръбата. Особено пък при скорости, където движението преминава от ламинарно в турболентно. При движението си флуида използва абсолютно цялото сечение на тръбата. Всяка промяна на диаметъра й води до намаляване на проускателната й способност вследствие на местни съпротивления.
Ако някой има съмнения - да сложи тоя "турбо не знам кво си" в една PVC тръба с подходящ диаметър и да пусне вода през нея. Да пробва с и без тая смешка вътре колко ще е дебита протекъл през тръбата. Аз залагам на ... ако конструкцията е като тая показана на снимката ... поне 30% надолу. И това ще се усеща най-вече при високите обороти на колата. Ако си карате колите пенсионерската - естествено че ще постигате икономии. Аз искам да разполагам с цялата мощност на мотора когато ми потрябва.
Отново твърдя - това би могло да има някакъв ефект когато човек кара с педал на газта натиснат до половината. Ще е по-скоро психологически, в рамките на няколко процента. Но това предимство ще е за сметка на мудността когато настъпите педала до ламарината.

Може да се полюбувате на звука на този мотор:
https://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
и с изненада да забележите липсата на всякакви заврънкулки, оптимизиращи смесообразуването. Тръбата е абсолютна права и води направо до клапаните на цилиндъра. В момента капака е махнат, но повярвайте - и над инжекторите няма нищо подобно.
И преди да ми наскачане "Ма това е Формула 1" си помислете колко време беше необходимо за зареждане на един автомобил тогава когато все още зареждаха по време на състезанието, погледнете с колко е по-бавна една обиколка на всеки 1 килограм допълнително тегло в автомобила, и си помислете дали конструкторски бюра с милиарден бюджет няма да са проиграли хиляди пъти всяка една ситуация така, че каквото и да било да им даде икономия само от 5% гориво. При 150 литра на състезание 5% са 7 литра, или 5 килограма по-малко при тръгването, или 2 обиколки повече.

Кой, кажете ми кой ще попречи на екип от Формула 1 да поставя тия неща в моторите си? "Мъжете в черно"? Световната конспирация? Някой ще забрани на японските или китайските производители - страни харчещи милиарди на месец за внос на горива тъй като почти нямат собствено добив - да правят коли, вървящи с по-малко гориво? Айде моля ви се...
Това, че на дадена кола с дадена настройка някаква завъртяна ламарина е довела до икономия не означава, че "изобретението" е приложимо към всички коли и във всички режими на работа. Така че - да, оптимизирайте лично вашите коли, можете да постигате някакви положителни резултати, но ... нека всеки да проверява резултатите от тия тестове.
С'я аз като ви казвам, че с един стар чорап във въздуховода постигам икономия ... ще ме баннете, щото не е изобретение, няма търговски вид, не съм вложил 2 месеца да режа и пиля ламаринки... Да, наистина, не съм провел задълбочено изследване какъв тип чорап води до най-голяма икономия, Може би тип "терлик" или 3/4, найлонов дамски или вълнен... да, имам пропуски, но нямам никакво намерение да продължавам с експериментите в тази посока. просто на момента ми трябваше нещо, с което да намаля въздушния поток поради дребен проблем със смесообразуването на пътя... и забелязах икономия.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 1:59 pm

Това че ни казваш да направим теста с вода, показва, колко малко са ти познанията :lol: :lol: :lol: Как може да сръвняваш вода с въздух?!?! :lol: Значи направи същия тест с същата тръба и запали една хартия сложи тръбата вертикално като комин и остави да минава пушака нагоре. Опитай се да запомниш или най добре снимай видео как минава. Сложи после "ламаринка" и виж разликата. Разбира се трябва си игра с насочването на лопатките и точно този стенд помага за това. И в следствие на оргона и изгарянето на ГВС, самата ГВС вече е много по различна като съотношение.
А и децата в детската градина знаят, че производителите на автомобили, първо не целят икономия на гориво, второ пускат ДВГ да работят най-много на 70% от възможностите.

Да си чувал, че се изкопават канали в проходите за клапаните, за да се получи завихряне за по добро смесообразуване и за по бързо движение на ГВС? Абе какво да ти обяснявам ти си знаеш всичко. Просто си губиш времето и величието с идиоти като нас. :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 2:14 pm

icrow написа:...А и децата в детската градина знаят, че производителите на автомобили, първо не целят икономия на гориво, второ пускат ДВГ да работят най-много на 70% от възможностите.
Да си чувал, че се изкопават канали в проходите за клапаните, за да се получи завихряне за по добро смесообразуване и за по бързо движение на ГВС? Абе какво да ти обяснявам ти си знаеш всичко. Просто си губиш времето и величието с идиоти като нас. :lol:

Оооо, да... нито един производител не цели икономия на гориво. Просто щот им е скучно накичиха моторите с компютри колкото имаше в совалките, случайно вече дизелите имат разход около 3/100, а бензинките около 6. Ей тъй, само за да могат да изкарат пари от купувачите ги карат да возят едни батерии в колите си, за да звучи фЙешън им викат на тия коли "хибриди".
Наистина във всеки двигател има запас, но той е спънат само за да може колата да изкара 150 000-те км докато й мине гаранцията. Ако му позволят да се натоварва на 100% гаранционните ремонти ще станат доста повече, което не е икономически изгодно. А понякога се прави просто за да може даден производител да има кола в дадения ценови клас. Орязването на мощността е само и само дадения модел да не конкурира по-скъпия аналог без да се влагат допълнително средства за разработка на друг мотор.
А за каналите и завихрянията ... там е една наука, която просто няма как да я изучаваш в гаража. Нямаш и инструменталната база да експериментираш с различни по форма горивни камери, различно разположение на клапаните и свещите ... Всичко това се прави с цел оптимално разположение на горивната смес в цилиндъра. Също така и за възможно най-доброто "проветряване" на цилиндъра в интервала от време, когато и всмукателния и изпускателния клапан са отворени, и навлизащата свежа ГВС "издухва" отработената такава (а понякога, ако конструктора е изчислил по този начин работата на мотора е обратното - напускащата изгоряла смес засмуква свежата).
Ако някой си мисли че в момента на запалването сместа в цилиндъра е хомогенна и това е била целта на конструктора - да знае че много се лъже.
Но па к'во ли съм седнал и аз чистия теоретик да ви обяснявам на вас нещата... вие всичко си знаете, проиграли сте хиляди комбинации на масата, нарязали сте поне 100-тина двигателя, навъртели сте по милион км в тестове...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнениеот Philip » Сря Мар 19, 2014 2:28 pm

juliang, Честито!
Ти си втория в този форум с предупреждение за бан.

Вариантите са ти два:

1. - Продължаваш да пишеш, но с уважение към останалите участници. Когато нещо направено от участник в този форум смяташ, че не върши работа и е глупост - правиш го, пробваш ти ли си прав или човека, който го е направил и описал, и след това взимаш отношение по него.
В този форум си имаме доверие и който дава някаква информация за нещо, направено от него - прави го съвсем отговорно.
На останалите ни остава или да използваме неговия опит и да направим подобно, което да ни е от полза, или да го приемем като информация и знание!

2. - Продължаваш с досегашното си негативно отношение и теоретизиране от типа - "това не става, защото такова животно няма" и "показаното от ... е лъжа" - и повече не можеш да пишеш в този форум.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Турбонатори

Мнениеот hyparh » Сря Мар 19, 2014 2:32 pm

juliang написа:С'я се замислям... кво ли се случва в "окото" на тайфун? Там трябва да се отваря рог на изобилието направо - десетки километри широка фуния от въздух, въртяща се (о, чудо) почти винаги по часовниковата стрелка, поне в Северното полукълбо...


Една лека вметка - ураганите, торнадото, както и всякакви циклони и депресии, се въртят ОБРАТНО на ч.с. в Северното полукълбо ;) Антициклоните са по ч.с. В Южното полукълбо е обратното.
Отговорите на всички въпроси са пред очите ни, просто повечето хора не ги виждат - засега.
Аватар
hyparh
 
Мнения: 494
Регистриран на: Чет Фев 13, 2014 9:26 pm
Местоположение: Нови хан

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 2:36 pm

Значи може би знаеш още кога е имало електрически коли. Разработки с малък двигател, които върти генератор и от там се произвежда достатъчно ток за да захранва ел. двигателите. Това е докоментиран случай. Имало е голям интерес от автомобилните прозиводители да закупят правата, но само за да ги погребат дълбоко. А ти какво си мислиш, че просто сега техниката е достигнала нивата с които може да се достигнат тези разходи. :lol: :lol: :lol: Трябва да си доста наивен. И както вика Шеки всико е в парите. :lol: Това за производителите, че орязват двигателите, до някъде е така, че се одължава пробега. Но това че слагат гофрирани маркучи за въздуховоди, колекторите, фланците на дросела на МАФ сензора седят повърхностите на гранули и като ги полираш производителността се дига осезаемо. И това не го правят за да се удължи пробега, а точно за да има още по голяма разлика от по скъпите им модели и да има за какво да си ги купиш. И да цяла наука си е за динамиката на флуидите, но поне сме седнали и правим нещо, а не да говорим празни приказки и да развеселяваме аудиторията с чорапи в тръбите и трупчета под газта. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 2:40 pm

hyparh написа:
juliang написа:С'я се замислям... кво ли се случва в "окото" на тайфун? Там трябва да се отваря рог на изобилието направо - десетки километри широка фуния от въздух, въртяща се (о, чудо) почти винаги по часовниковата стрелка, поне в Северното полукълбо...


Една лека вметка - ураганите, торнадото, както и всякакви циклони и депресии, се въртят ОБРАТНО на ч.с. в Северното полукълбо ;) Антициклоните са по ч.с. В Южното полукълбо е обратното.


За това вихри имат много по голяма разрушителна сила от обикновените ветрове дори и те да са с по голяма скорст, точно защото концентрират невероятна енергияв центъра на вихъра, която още не могат да измерят и осъзнаят метеоролозите и гонят турнада, като луди.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 3:04 pm

Philip написа:juliang, Честито!
Ти си втория в този форум с предупреждение за бан.

Вариантите са ти два:

1. - Продължаваш да пишеш, но с уважение към останалите участници. Когато нещо направено от участник в този форум смяташ, че не върши работа и е глупост - правиш го, пробваш ти ли си прав или човека, който го е направил и описал, и след това взимаш отношение по него.
В този форум си имаме доверие и който дава някаква информация за нещо, направено от него - прави го съвсем отговорно.
На останалите ни остава или да използваме неговия опит и да направим подобно, което да ни е от полза, или да го приемем като информация и знание!

2. - Продължаваш с досегашното си негативно отношение и теоретизиране от типа - "това не става, защото такова животно няма" и "показаното от ... е лъжа" - и повече не можеш да пишеш в този форум.


Мислиш ли че не съм ползвал такива неща? Специално за тия въртележки съм утепал няколко месеца в опити. Резултата в моя случай е НИКАКЪВ. По-лошо - колата загуби мощност. Опитвал съм се да ги слагам и преди и след дросела - с надеждата да завъртя потока след като вече е оплескан от вихрите на дросела. Опитвал съм с плътна част в средата, и с плътен пръстен по края но с отвор в средата - точно поради съмнението ми че плътна част в центъра на тръбата е лоша идея. И завъртени почти като на снимката на Филип лопатки, и с лопатки завъртащи флуида само на 10-15 градуса - като това:
Изображение
E ... резултата е отчайващ.
Щом смятате, че не мога да изкажа съмнение за ефективността на даден продукт - напишете си го в правилата. Тук са прави Филип, Кадуцеус и там още няколко, другите трябва да козируваме и да се съгласяваме.
Опитвам се да не изригна като гейзер за оргоните в мотора - както виждаш тук за пръв път (мисля) изразявам отношението си. Приемам, че има някои неща, дето може и да не са ми ясни, дет да не мога да ги усетя и т.н. Може и да има някво такова животно, аз лично обаче докат не го заснема, измеря и пипна ... съм силно скептичен.
Обаче за тая вътрележка смятам че имам и теоретични и практически знания и затова твърдя това, което съм написал.
Ади сега погледни назад в темата и виж кой почна подигравките и кой първи наруши добрия тон. Опитах се да задам нормални въпроси - освиркаха ме. С'я и официално предупреждение...
Пречел съм на работещите хора... ми с'я отивам да си изхвърля учебниците по динамика на флуидите, щот се оказа че газ и течност се подчиняват на различни закони, и разните забавления дет съм си ги правил в аеродинамичния тунел в мазето на Техничиеския преди 20-30 години когато изследвахме съпротивлението на корабни корпуси не е правилно - ние тъпаците го правихме с въздух... а е трябвало с вода...
А историята с чорапа си е съвсем истинска - който ще да ми вярва.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнениеот caduceus » Сря Мар 19, 2014 3:05 pm

Споко момчета, пийте по един валериан и нека работим повече а по-малко приказваме. Ако валериан не помогне, минавайте на по-силни успокоителни средства - алкохол, жени /не собствените разбира се/и накрая като най-силна мярка, дишане на оргонна пара :lol:
Юлиане, снимай ако искаш и обясни принципа на действие на чорапа във тръбата - че е много интересен български подход към проблема за правилното смесообразуване в ДВГ :D Сериозен принос в автомобилостроенето - то майтап майтап, ама най-големите открития са направени случайно и от дилетанти като нас :lol:
Аз като се занимавах с турбонатори преди, забелязах че при по-сериозно задръстване на тръбата и високи обороти ми се вдгаше разхода /вероятно заради МАФ-а/ Тогава реших че не си заслужава да продължавам, защото освен че не е добре да се прави препятствие във въздуховода, технологията просто не позволява достигане на много висок оргонен заряд с еднократно преминаване на флуида.
Всяка добронамерена критика е добре дошла, но трябва да се знаят все пак основите на това с което се занимаваме тук - а то не е нещо което се учи в училище. Просто се минава по пътя на лични опити и тестове, като първо разбираш сам че има май нещо тука :) а после почваш и да го правиш с успех. Няма по-правилен път - другото е мързел и закостеняло мислене, което по принцип е присъщо на средностатистическия човек. Ние все пак се стараем да минимизираме ефекта на средата, за да вървим напред. Виждаш, че се наложи дори да си правя форум за това, при все че не разбирам от такива работи. Добре, че има по-специалисти като Шеки и Филип да помагат :D И като Айкроу, Боб и всички останали дето си дават труд да правят нещата на практика - да са живи и здрави, желая им все по-големи успехи! Това е положението - малко по-различно от мазето.нет, гогобг.нет и други такива места..
Поздрави

ПП
Писали сме едновременно и сега видях горния пост със синьото нещо. То не е правилно направено /като повечето такива дето са на пазара/, защото идеята не е да се върти въздуха, а да има центростремително движение по спирала надясно + още едно такова по оста на отделните флуидни "нишки", ако мога така да се изразя. Двойноспиралното движение дава + заряд в потока и оттам самоорганизация, лесно смесване на молекулно ниво на горивото и въздуха и т.н. Въртенето само по себе си не дава нищо. Май трябва да събера постовете си от мазето където съм писал подробно кое и как, ама няма кой да го чете щото не им изнася. Няма да се повтарям че ми омръзна вече да говоря на стената от пишман инженери и учили стандартна механика на флуидите, с база още немските тестове на Прандтл и компания от хиляда деветстотин и балканската война, както и измишльотините на другаря Жуковски с обратния вихър дето си ги е изсмукал от пръстите. Точка.
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 3:23 pm

Историята с чорапа беше, че се счупи врътката за регулиране на газта и остана в доста затворено положение. А бях на море... къде да търся сервиз за газови у Синеморец... Та се наложи да огранича и притока на въздух само и само колата да може да върви. Та към морето колата харчеше 8-9, на връщане ... 6/100. Само не ме питай кво пътуване беше... останах без нерви.

А мнението за въртележката беше точно за това, което е показано на първата снимка на Айкроу. Пак твърдя, че таквоз (е, не съвсем, но доста подобно за да сме съвсем точни) съм слагал на моя кошник и изкара една бутилка газ. Разхода не мръдна, само дет колата не щеше да дигне повече от 110-120. Замина на вторични. С подобно на това синьото на снимката ... ефекта беше 0.00. Явно въздушното му съпротивление беше достатъчно малко поне да не пречи. Но и не спомагаше с нищо, затова и то отиде в коша.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта