Турбонатори

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Турбонатори

Мнениеот icrow » Пон Мар 17, 2014 7:51 pm

Леле, как не сме имали до сега тази тема и тук! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Трябва да ги има мненията ни из другите форуми в архива. С няколко думи: у-во, което завихря центростремително въздушния поток влизащ в ДВГ . Това, което не могат да схванат по другите форуми е, че когато има завъртане на флоид по часовниковата стрелка, се получава засмукване на положителна енергия, и насищането и във въздуха.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Пон Мар 17, 2014 8:02 pm

Одеве разглобих от към дросела въздухвода и видях, че си стои на дросела един турбонатр. Вече го бях забравил, че е там :lol: И си викам я сега да пробвам как е без него и със него. Та без него разликата е осезаема в ускорението на ДВГ, така че си е явно важна съставка във мишмаша дето правим. :lol:
За този става въпрос. Въпреки, че това са стари снимки и сега е с доста по добре оформени лопатки. :)
Прикачени файлове
m_Image_00174.jpg
m_Image_00174.jpg (48.85 KiB) Прегледано 7920 пъти
m_Image_00173.jpg
m_Image_00173.jpg (59.29 KiB) Прегледано 7920 пъти
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Пон Мар 17, 2014 11:21 pm

Туй нещо прави такова запушване във всмукателната част, че ако ще и атом по атом да реди горивото, загубите ще са по-големи от ползите от него. Със същия успех можеш да подложиш едно трупче под педала на газта...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Пон Мар 17, 2014 11:37 pm

Говори ми, говори ми. :lol: Са вярно е грозно, но ако се загледаш ще видиш, че е вдлъбнато и с достатъчно просвет между ламелите. В центъра потока се спира и се изтласква в страни по коносовидните стени на дросела като потока се завихря, забързва и това пречупване в самата клапа се намалява много. До колкото си спомням в показанията на МАФа нямаше съществена разлика, така че спокойно! Въздуха си минава, при това доста по-добре. ;) Не е нещо да съм видял някъде и да ви казвам глей ся тоя ко е напраил. Лично съм го направил и изпитал. Ама това вече сме го дъвкали в другите форуми. :lol:

ПП
Не знам ако видиш на Кадуцеус неговите разработки ще кажеш, че от там въздух не може да мине. :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот caduceus » Вто Мар 18, 2014 8:37 pm

Имам една купчина различни по вид турбонатори в гаража :lol: Проблеми със спъване на потока имах само с изделия от филтърен мрежов тип, от другите не. То какво ли не беше тествано - конструкции от спирални медни тръби, яйцевидни и капковидни ускорители на потока плюс подвеждането му към шаубергерови завихрители, абе всякакви неща /включително посребрени/. Спрях с тази технология не защото не работеше, а защото се изчерпа ресурсът и - повече от 15-18% икономия не даваше, а все пак при високи обороти има намаляване на сечението и по-трудно снабдяване на мотора с въздух. Ще видя къде са старите изделия и може да цъкна няколко снимки за визуална представа :)
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 1:41 am

Какво завихряне виждаш тук? Нали само на 1 пръст отдолу ти е клапата на дросела? Колко и да го въртиш, като мине покрай дросела потока ще трябва да се изправи - дросела ще действа като направляваща ламела и ще ти "изправи" всички въртележки, дето ги заформяш.
Да не говорим, че когато дросела не е напълно натиснат, покрай ръбовете му има такива завихряния, пред които тия направени от вентилаторчето ще изглеждат като пролетен бриз пред цунами... А хич не ми се говори какво става покрай смукателните клапани, където сечението е в пъти по-малко.
Лошото е че ако седна да правя (или купя) някое от тия подобрение ще се окаже че самия аз излъчвам прекалено силна отрицателна енергия и затова не ми се получават нещата... :)
А истината е че същия резултата можеш да постигнеш като натикаш един чорап в маркуча - мотора ще смуче по-малко въздух, ще трябва да завиеш кранчето на газта за да оправиш сместа, колата ще е малко по-спъната но ще гори по-малко. И това ще се усеща предимно във високите обороти, където мотора има нужда от целия възможен въздух който може да мине през смукателния тракт. Както казах по-горе - същия ефект можеш да постигнеш с трупче под педала на газта. Просто сам се лишаваш от малко мощност на мотора в името на икономията.

И... "по часовниковата стрелка" ... спрямо движението на флуида ли? Ако въздуха се движи отдолу нагоре пак ли трябва да се върти в тази посока? Ами ако идва отпред на мотора? Ами отзад? Самото въртене на въздуха по часовниковата стрелка ли го зарежда с "положителна енергия" или ... де да знам... спрямо Земята, спрямо магнитното поле... спрямо положението на слънцето?
С'я се замислям... кво ли се случва в "окото" на тайфун? Там трябва да се отваря рог на изобилието направо - десетки километри широка фуния от въздух, въртяща се (о, чудо) почти винаги по часовниковата стрелка, поне в Северното полукълбо...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнениеот skeleta » Сря Мар 19, 2014 8:34 am

Юлиане, и в мазето пишеше само глупости и тука продължаваш. Това с намаляването на въздуха към мотора не е вярно. Аз съм си намалил сечението на входящия накрайник на 1/5 от сечението и газа съм я намалял до положение като дам газ колата да не реагира и намален разход не установих. Даже се вдигна малко. За завихряне не съм пробвал и немога да кажа.
skeleta
 
Мнения: 198
Регистриран на: Пет Май 10, 2013 9:16 am

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 8:49 am

Ей, поредния много умен професор, дето много знае ма нищо не пробва, обаче е страшния експерт. :lol: Професоре, толкова опити сме направили, така че добре знаем какво правим. Значи обяснявам го за другите! На теб трябва да ти е ясно :lol: (макар че май не е :lol: ) Ако забелязваш нещото кара въздуха по стените на конуса и така се намалява голямото повърхностно съпротивление на клапата, включително и ръбовете и! Това което говориш, че са получава вихри като минава покрай ръба на клапата не е нищо повече от хаос на флуида след клапата, който си продължава чак до цилиндрите, модулиран малко още от завоите на колекторите. Що просто не пробвате нещо и тогава да говорите? Ааааааааааааааааааа по лесно било да дрънкате глупости. Ей и тука почна да се пълни с боклуци :evil: Що с другите, като теб и Вейпауър, не хванете да си направите един форум и там да се величаете, и така съответно да отидете на м.......

ПП
Ако бях модератор, просто с първия такъв деструктивен пост без капка практицизъм, веднага щях да давам червения картон. Такива "хора" не са нужни на такъв форум дето нищо не знаем и само си въобразяваме :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнениеот Philip » Сря Мар 19, 2014 11:54 am

icrow написа:Ако бях модератор, просто с първия такъв деструктивен пост без капка практицизъм, веднага щях да давам червения картон. Такива "хора" не са нужни на такъв форум дето нищо не знаем и само си въобразяваме


Абсолютно прав си!
Някои не са разбрали, че в този форум нещата са наопаки на другите досега съществуващи такива.
В тях дървените професори са на почит и се толерира празното дърдорене.
В този форум се толерират всички, които правят нещо с ръцете си - напреднали, начинаещи, бъркащи и незнаещи :D

Всеки, който иска само да говори - да си търси друга арена за изява!

Това е поредно и последно предупреждение за вече натикалите се тук празни плямпала.

Следва лично предупреждение при следващ техен кух пост, след което ще бъдат баннати!
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Турбонатори

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 1:17 pm

Свободата на словото е хубаво нещо и е човешко право! Обаче целенасочени бръщолевения с цел пречене на работещите хора, а и за тези, които имат смелост да пробват, не трябва да се допускат.
Драги хейтари и поставени лица. Ако не ви харесва по какво и как се работи тук по добре не си отваряйте устата! Особено ако не сте пробвали въпросното "нещо", но си мислите, че знаете какво и как ще излезе от него. Тук сме за да оборваме наложените правила в науката, които както вас са сложени за да пречат на прогреса.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Следваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron