АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатления

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот stefan4o » Съб Май 10, 2014 5:16 pm

Така де. По-първите модели чисто и просто си копират бензиновите времена и с коефициент отварят газовите инжектори. Но бензиновите времена на инжекторите не зависят само и единствено от ламбда сондата. При фул-тротъл - пълна газ на български, нейният сигнал изобщо не се взема под внимание, а се работи с твърдо зададени стойности на време на впръскване и предварение (или поне така е при някои Фолксвагени, за другите марки не зная).
Съвсем отделно има хиляди коли в България специално, чиито ламбда-сонди са отдавна отлетели към вечните ловни полета, ама колите си вървят ;) Визирам тези, дето карат инжекциони с обикновено газово. Няма смисъл да разискваме защо при тях ламбдата се скапва по-бързо, отколкото при тези с ГИ - визирам автомобили без никакви тапове и оптимизатори под всякаква форма.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот stefan4o » Съб Май 10, 2014 5:29 pm

Като споменах Дигифант - това е ЕКУ от Бош (мисля първият електрически инжекцион от БОШ, наследник на К-Джетроник - механичният), което се монтира заводски на Фолксваген (предполагам не само на тая марка), в чийто алгоритъм на работа изобщо няма ламбда-сонда, казвам го, щото вероятно си мислиш, че имам предвид някой комп на газова или поне с такова впечатление останах аз поне.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот icrow » Съб Май 10, 2014 5:56 pm

Ами да така е принципно. Но в моя случай, ламбдата се взима в предвид през бензиновите времена. Това е сигурно, защото със ламбда се поддържат времената на газта с качване на бензиновите. Без леамбда бензиновите пак се покачват, но съвсем леко. Вероятно тази аномалия (поне за мен е аномалия), да се намалява вакума в колекторите след определено обедняване влияе също на корекцията.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот stefan4o » Съб Май 10, 2014 6:08 pm

Виж, аз не искам да се правя на всезнаещ, но държа да споделя нещо за ламбда сондите, като предварително казвам, че това е прочетено от различни източници в нета. Реално интересните ламбда сонди са само широколентовите, които дават реална и точна представа за съотношението гориво-въздух. Мисля, че те се ползват в по-съвременните автомобили, както и с тях се настройват къстъм електрониките от сорта на Мегаскуирт. Теснолентовите сонди - те са по-масовият и стар вариант, показват единствено бедна и богата смес (стехиометричната на практика е непостижима) и реално тяхната роля в сметките на ЕКУ не е с такава голяма тежест. Да не кажа, че при някои направо я няма (както ти дадох пример), а при други играе по-скоро диагностична функция (тук ти давам за пример моята кола, която е с карбуратор с ЕКУ, което ЕКУ даже не ми е ясно защо изобщо го има, като аз дюза за бензина нямам, предварението ми е чисто механично с вакуум и центробежен и т.н. Реално моето ЕКУ управлява само празния ход на колата, смукача при студен мотор и ако не се лъжа режима на пълно натоварване - при мен липсва ускорителна помпа, както при повечето карбуратори). При обикновените уредби някои газаджии слагат ламбда-емулатори, които подават 0.45 волта към ЕКУ и така го лъжат, че всичко е наред и сместа е стехиометрична, за да не се шашка и да не набива грешки.
Като цяло аз лично имах едни идеи за следене на смесите в реално време с индикатор (ламбда монитор му е названието на пазара), но не мисля, че ще ми е от голяма полза при настройките. За мен по-интересните неща в настройката са на първо място предварението и на второ - въздуха към дросела. ;) Всъщност точно тези две неща ме инспирираха да пусна тази тема, за да обменим опит и да си бъдем от полза. Започнах да чета темата за Шаубергер и честно казано ми стана интересно за намаленото съпротивление на въздуха при минаването през пространство, чрез завихрянето му по подходящ начин и смятам именно там да започна да правя опити.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот icrow » Съб Май 10, 2014 6:26 pm

Това вече е нормално общуване! :beer: Ще проверя моята каква е, но разликата я виждам на софта на газовата във всички режими и може да се каже, че корекцията е незабавна.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот stefan4o » Съб Май 10, 2014 6:36 pm

Всъщност това, което ме притеснява (не зная дали е точната дума) е, че устройствата на Шаубергер е доста трудно да се репликират и възпроизведат. Започнаха да ми прииждат едни идеи, които са логично базирани, подобни на твоите. Само че ми се иска да се запозная малко по-отблизо, така да се каже, с формите на тези спирали, които завихрят въздуха и водата, както и с тяхната насоченост, понеже ако не уцеля ефектът ще е отрицателен със сигурност :smileylol: Намалено триене на въздуха във въздуховода - при по-тесен отвор на дросела=>същото количество въздух с по-бърза скорост=>по-добро засмукване на газ през плочката=>по-респонсен двигател. ;)
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот icrow » Съб Май 10, 2014 7:46 pm

Ами пробваш. Няма начин. Перките, като завихряне, можеш да ги пробваш, като си изрежеш от прозрачно шише цилиндър, който да ползваш за аеродинамичен тунел :smileylol: От долу слагаш или пушеща хартия. или пара от кипяща вода. Така можеш да направиш първоначални корекции.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот caduceus » Нед Май 11, 2014 9:28 pm

Аз като съм почнал да пиша днес, та да драсна и тук :lol:
Както вече казах, с връзването на сондата към колата нещата се промениха към по-добро. Днес засякох, че със 19 л газ съм минал 230 км, от които около 100 градско в Ловеч и Плевен /т.е. спри-тръгни, защото няма като в Сф. дълги участъци, а през 200 м - светофар/. На бензин с К3 нещата бяха около 9,5-10 л. градско и 5,5-6 извънградско при нормални съответно 12 и 7,2 л. които се дават за нова такава кола, а не таралясник на 260 хил км като моя /и то ако не броим неизвестно колко са отвъртели джамбазите преди да ми я продадат/. Та сега нещата с газта излизат около 6-6,5 л. извънградско и 10-11 градско. Това го броим за стартов момент за малко допълнителни експерименти, включващи едно просто нещо което ми направи колегата idurchev за да се поизлъже още малко ламбдата ;)
Гледахме с газаджията графиката на ламбдата на компа докато колата работеше и врътнахме копчето на коректора на макс, ясно се видя как се промени графиката към още по-бедна смес. Сега предстои да видим през едни 500-600 км ще върви ли колата /чека си свети междувременно и не ще да гасне/ но като първи впечатления мога да кажа, че има мощност и въобще не се държи като удушена. Коректорчето на Искрен /доколкото разбрах от него/ ще има още по-добър вариант, с интегрална схема, 12 позиционен превключвател и т.н. което ще позволи още по-голямо обедняване и по-точно регулиране. Ще ви държа в течение какво става.
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот stefan4o » Нед Май 11, 2014 9:45 pm

Асене, моята каляска 90 набор карбуратор я засякох миналата година на пълен резервоар от Дупница до Стара Загора с каране 90-100 по първокласни и поддържане на 110-120, дори и 130км/ч по магистралата. Изгори ми точно 14 литра до капачката за 280км. После градско лятото в Стара Загора я засякох 9/100 пак на пълен резервоар. Неслучайно ти давам тази статистика. Понеже, както вече знаеш, а и не само ти, обичам доста да чета. Реално погледнато обедняването на сместа като цяло - на бензин, на газ, на дизел и т.н. спомага само и единствено при по-ниско натоварените режими на работа, предполагам и при работа на празен ход. Разковничето на ниския разход с обеднена смес е именно това - да се кара с по-леко натиснат педал на газта и да се поддържа скорост. Да се върнем пак на моята кола - никога не вярвах, че мога да постигна такъв разход. Всъщност виновникът се оказа съединителят, който боксуваше много и не смеех да подавам рязко газ. Мисля, че прекалено обеднената смес би довела по-скоро до висок разход. Казвайки прекалено обеднената - визирам тази, която дори и работеща с оптимизаторите си е доста бедна.
Като отворихме дума за колата ми - преместих единият К3 на акумулатора, другия оставих на горивопровода (останалите два са във филтърната кутия), може ли да удариш рамо дали има напредък като замериш отново? Нужно ли е да търся пак онази снимка, дето я бях постнал преди време или клипчето, което пуснах по-рано в темата би свършило работа. Имам усещането, че като намаля газта от тройника и колата спира да върви - дори с 1/4 оборот опитах - сякаш си загуби вървежа :sobbing: Към момента градският ми разход се върти около 12/100, но аз не съм спокоен шофьор. Мечтата ми е да засека някой ден с нормално каране, колко може да гори колата ми (успявам да устискам 2-3 дни, после някой ме изнерви и... отиде). Същото важи и за извънградското ми каране - все си викам - тоя път ще карам по-бавно и нормално без да мачкам газта... уви, така и не успявам :doh:
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнениеот icrow » Нед Май 11, 2014 10:01 pm

Асене, може би имаш предвид,че графиката на лмбдата показва или нормална или по богата? Защото логиката е ако покаже бедна смес, да пусне повече гориво.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron