Виж, аз не искам да се правя на всезнаещ, но държа да споделя нещо за ламбда сондите, като предварително казвам, че това е прочетено от различни източници в нета. Реално интересните ламбда сонди са само широколентовите, които дават реална и точна представа за съотношението гориво-въздух. Мисля, че те се ползват в по-съвременните автомобили, както и с тях се настройват къстъм електрониките от сорта на Мегаскуирт. Теснолентовите сонди - те са по-масовият и стар вариант, показват единствено бедна и богата смес (стехиометричната на практика е непостижима) и реално тяхната роля в сметките на ЕКУ не е с такава голяма тежест. Да не кажа, че при някои направо я няма (както ти дадох пример), а при други играе по-скоро диагностична функция (тук ти давам за пример моята кола, която е с карбуратор с ЕКУ, което ЕКУ даже не ми е ясно защо изобщо го има, като аз дюза за бензина нямам, предварението ми е чисто механично с вакуум и центробежен и т.н. Реално моето ЕКУ управлява само празния ход на колата, смукача при студен мотор и ако не се лъжа режима на пълно натоварване - при мен липсва ускорителна помпа, както при повечето карбуратори). При обикновените уредби някои газаджии слагат ламбда-емулатори, които подават 0.45 волта към ЕКУ и така го лъжат, че всичко е наред и сместа е стехиометрична, за да не се шашка и да не набива грешки.
Като цяло аз лично имах едни идеи за следене на смесите в реално време с индикатор (ламбда монитор му е названието на пазара), но не мисля, че ще ми е от голяма полза при настройките. За мен по-интересните неща в настройката са на първо място предварението и на второ - въздуха към дросела.
Всъщност точно тези две неща ме инспирираха да пусна тази тема, за да обменим опит и да си бъдем от полза. Започнах да чета темата за Шаубергер и честно казано ми стана интересно за намаленото съпротивление на въздуха при минаването през пространство, чрез завихрянето му по подходящ начин и смятам именно там да започна да правя опити.