Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Сря Май 28, 2014 8:51 pm

Автомобилът дава свобода - затова толкова го обичаме. Хенри Форд е осъзнавал това ясно и основната му заслуга е, че го прави достъпен за всеки. Нека ние продължим напред...
Току-що гледах по Дискавъри частта от филма "Как изобретихме света", описваща развитието на автомобилите от 1880 г насам. Това ме наведе на следните мисли:
1. Времето на чугунените блокове и карбураторите е отминало безвъзвратно, а заедно с него технологията на проф. Андреев за автотермия, детонационният дизел на Н. Тоскин с карбуратор и оргонните концентратори от типа на Джоузеф Катър стават все по-трудни за прилагане. Случайно или не, нововъведенията като алуминиев блок, компютърно управлявано образуване на сместа и контрол на изгарянето, както и впръскване под високо налягане на горивото вместо засмукване през жигльори /коренно различни процеси от енергийна гледна точка/ обричат усилията ни за достигане на значимо ниво на автотермия на много вероятен неуспех.
2. Имаме явна тенденция към блокиране на технологиите работещи със свръхобеднени смеси - вероятно по разбираеми причини. Това е най-сериозният бизнес в света и също така едва ли е случайно, че по-новите VW двигатели са с тотално блокиран софтуер откъм евентуално обедняване на сместа. Най-големият инвеститор там се оказва - познайте кой! Арабите, които си купиха наскоро и над 6% от Дойче банк... Другите такива са - също познайте кой - американските автомобили...
3. Всеки разумен човек, който не иска да си блъска главата в стената, следва тенденциите. За да ги промени, ако е рекъл Господ - много по-лесно е да се отклони река по течението, отколкото да се върне обратно. Какво значи да следваме тенденцията в развитието на автомобилите? Ами да се насочим не към развитие на ДВГ, който все повече се блокира от производителите и не се дава възможност за радикални резултати, а към електромобилите.
4. Тук имаме едно силно подценяване на нещата, защото т.нар. шосейна недостатъчност или малък пробег и много време за зареждане, ги обричат на загуба. НО!!! Технологията на електромобилите междувременно много се е развила и в условията на силен натиск да се въведат те по екологични причини, това е издигнало до висините нивото на електрониката, контрола, икономичността и електродвигателите. Т.е. имаме една единствена пречка - зареждането.
5. Оттам частично следва и високата цена в момента, поради ниския пробег и малкосерийното производство, както и голямото количество скъпи акумулатори /за да се осигури някакъв поне среден дневен пробег/.
6. Какво излиза? Ако махнем половината акумулатори, бензиновият мотор с всичките съпътстващи компоненти, а по някакъв начин осигурим самозареждането на акумулаторите, имаме перфектното решение... Електромобил с неограничен пробег, на ниска цена, с готова технология + малка прибавка към схемата ;) за да се осигури самозареждането.
7. Това, колкото и да не ви се вярва, съществува като технология от десетки и даже над сто години. Май му е време да се преоткрие чрез бекинженеринг, понеже никой няма да ни го даде за свободно ползване : ) И кой по-добре от нас - които доказахме, че можем и правим на практика повече от това, което вършат в научните отдели на големите концерни! В този форум се родиха в продължение само на една-две години и оптимизаторът К3, ГОП-овете ни с Айкроу /хем по различна при двамата технология!/, както и един куп други неща, които вдигнаха КПД на по принцип блокирания откъм оргонизиране двигател с вътрешно горене с близо 35-40% което на практика е малка революция в областта...
8. Така че - аз лично се заемам да го направя, а вие ако искате помагайте - да работим заедно е голяма чест за мен! Сам човек е трудно да направи нещо значимо - никой не разбира от всичко, а и е нормално понякога да се самозаблуждава и е добре някой да дава градивна критика и различна гледна точка. Чисто практически евентуално работещо устройство за самозахранване на акумулатори може да се приложи с минимални инвестиции на купен втора ръка хибрид с достатъчен пробег за да му е ниска цената. Примерно карана доста Тойота Приус в момента е около десет хил. лв, като не ни интересува особено състоянието на акумулаторния пакет защото ще ползваме само част от неговия капацитет ;)
9. От седмици чета и мисля по схеми, принципи и снимки на известни публично и работещи СЕ устройства с достатъчна за целта мощност и май разбрах вече къде е ключа от бараката :lol: До онзи ден бях на 90%, днес мисля че отидох на 100 по отношение на тази технология - но то ще си покаже като минат тия дни няколко теста.

Виждам развитието и промените по автомобилите, след като настъпи тази важна радикална промяна в захранването. Следва управление на тягата и спирачното усилие, изведено частично от колелата _/т.е. независимо от триенето с пътя/, та чак до летящи варианти - естествено също с електрическо самозахранване и управление на тръстерите :hola:

Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот sheki » Сря Май 28, 2014 11:05 pm

Ако знаеш само как ме надъхваш .. :jdance: :doubleup:
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот icrow » Сря Май 28, 2014 11:06 pm

Много е хубаво, че имаш широк поглед и не тъпчеш на една тема и на едно място. Мисля, че това което в най-скоро време ще публикуваме с моя човек за ротовертерите би помогнало много за електро автомобилите, тъй като системата може да се само захранва и входната мощност е доста пъти по малка от изходната.

Аз лично ще си продължавам с опитите с автомобилите, с които разполагам. Имам още няколко идеи. Другото по което ще работя е отоплението. Разбира се с каквото мога ще помагам. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот bob » Чет Май 29, 2014 12:20 am

Асене явно и ти си гледал днес Дискавъри и филма за развитието на автомобила! ;)
bob
 
Мнения: 219
Регистриран на: Вто Май 07, 2013 12:32 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот Slav » Чет Май 29, 2014 11:01 am

Аз отдавна си мисля в тази насока :)

Ще следя темата с интерес и междувременно ще търся изгоден хибрид втора ръка!

Все пак ще трябва върху нещо да се експериментира, нали така ? :)
Аватар
Slav
 
Мнения: 319
Регистриран на: Пон Окт 21, 2013 5:08 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот icrow » Чет Май 29, 2014 11:25 am

Принципно имa сервизи, в които прaвят конверсии нa повечето нормaлни aвтомобили с един зaдвижвaщ мост. Струвa между 10-15000лв. Дaже близо до моя квaртaл имa тaкъв сервиз, aко някой се интересувa. И до колкото рaзбрaх държaвaтa възстaновявaлa към 5000лв.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Чет Май 29, 2014 6:10 pm

Благодаря ви!
Не бързайте да си купувате хибриди или да конвертирате автомобилите на ток - има и по-добро решение ;) Произведения хладен ток от основния генератор може да захранва и движителна схема, включваща директен тягов безопорен елемент. Т.е. нещо като гравитаторите на Том Браун, но в много по-мощен вариант. При хоризонтална тяга от 250-300 кг мисля ще може да ускорява и да се движи колата съвсем добре, без електродвигател, контролер и т.н. стандартни елементи. Батериите ще са сведени също до минимум. Другия вариант е чрез електрическо-механичен обемен тръстер, работещ с понижено атмосферно налягане над повърхност, което го имам като готова технология с евентуални минимални доработки. Така че не бързайте :)
Ако някой може, нека да изчисли или даде обосновано мнение колко хоризонтална тяга в кг е нужна, за да се движи достатъчно добре един среден автомобил примерно с тегло един тон. Аз съм го сметнал на око през въртящия момент и т.н., но все пак да сверим нещата. Пренебрегваме триене със земята, приемаме че няма никакво прибоксуване /все пак усилието се предава не чрез пътя/, съвсем изчистена сметка...
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот stefan4o » Чет Май 29, 2014 8:40 pm

Зависи с каква скорост искаш да се движи. По принцип имам формула за пресмятане на мощност, която е нужна за да се достигне дадена скорост при определена плътност на въздуха. Но това важи за конвенционални коли.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот Спиридон » Чет Май 29, 2014 11:10 pm

Ето най-простата сметка за идеален случай, т.е. без да се отчита никакво съпротивление от околната среда или задвижващото устройство.
Ако автомобила е с маса 1 тон (твоята жена явно не взима багаж, колкото моята, когато пътуваме нанякъде :lol: ) и искаме той да достига 100 km/h за 12 s, което за мен е повече от прилично ускорение за семеен автомобил, то се получава:

силата = масата х ускорението
ускорението = 100 km/h / 12 s = 100 000 m / (12 х 3 600 s2) = 2.32 m/s2
силата = 1 000 kg х 2.32 m/s2 = 2 320 N т.е. 2320 / 9.8 = 237 kg сила

При наклон, само за преодоляване на гравитацията или за запазване на скоростта при спускане, са необходими:
1000 x sin 10 = 174 kg сила за наклон от 10 градуса
1000 x sin 15 = 259 kg сила за наклон от 15 градуса
1000 x sin 20 = 342 kg сила за наклон от 20 градуса
1000 x sin 25 = 423 kg сила за наклон от 25 градуса
1000 x sin 30 = 500 kg сила за наклон от 30 градуса
За потегляне при наклон и ускоряване, естествено, ще трябва по-голяма задвижваща сила. Същото важи и за спиране при наклон.

Нарочно сложих разбивка на сметките, за да може да се преизчислява лесно при промяна на параметрите (както и да се види грешката по-лесно, ако съм оплескал нещо :) ).
Аватар
Спиридон
 
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 1:38 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Пет Май 30, 2014 9:33 am

Много благодаря за изчисленията! Аз най-грубо изкарах, както ви казах вече, необходимост от тяга 250-300 кг за да върви добре колата. Това се покрива със сметките на колегата Спиридон. Имайте предвид, че при обемния атмосферен движител /самият той е доста лек, 50 кг максимум/ няма да има тежки неща като трансмисия и ДВГ, или батерии и електродвигател в случая с електромобилите. При варианта със стандартен електромобил пък ще отпадне нуждата от 50-60% от батериите, което също олекотява значително. Относно пък гравитаторния движител, там не е ясно още - но няма да е над 70-80 кг като тежест, за получаване на тази тяга. Т.е. и жената ще може да си натовари едни 150-200 кг багаж :lol:
Ако колата е спортно изпълнение, не е проблем да се вдигне тягата с цената на едни стотина кг отгоре над стандартния вариант. Но това не е на дневен ред още. Тестовете се предвижда да градират така - средна по големина моделна количка, карт, стандартна малка кола. Това е ако има яснота и краен прототип на единия от двата вида движители, естествено ако направя и самозахранването на акумулаторите успешно. Не че не може без него, обемния движител без проблем се захранва и с бензинов двигател.
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Следваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron