Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.
BUTTON_POST_REPLY
deo71
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Пон Юни 22, 2015 2:02 pm

Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от deo71 »

За да може свободно да се обсъжда, реших да пусна нова тема за несъпротивителните запалителни кабели.
Ето линк към темата във форума на Рено.
sheki
МненияCOLON 301
Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
МестоположениеCOLON Златоград
CONTACTCOLON

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от sheki »

а вдигане на джаулите с добавяне на допълнително захранване ... трудно е изпълнението но със сигурност си заслужава, правил съм само тест на маса , основната бобина е от лада а добавката е много 200в право напрежение без токоограничение минаваше единствено през около 25бр 1000в 10А диоди
http://vbox7.com/play:43dd8857
deo71
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Пон Юни 22, 2015 2:02 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от deo71 »

Мислил съм го и това, но при мен бобините се управляват директно от компютъра и ме е притеснява вдигането на напрежението...
Все пак я ползвам на дълги разстояния и не ми се иска да вкарвам още несигурност в системата. От друга страна като съм с аванспроцесор с вградени комутатори и би могло на него да се подаде по-високо напрежение, но трябва да се консултираме с Румен.
Смятам да добавя кондензаторен филтър на захранването на бобините поне, успоредно на щатния, който беше 270 или 470 uF, не помня точно.

За кабелите ще добавя, че вече са облечени с 2 слоя термосвиваем шлаух. Имаше предположения във форума на Рено, че ще "светят" в тъмното. Проверих как са нещата на пълна тъмнина - пресветва еднократно като ги допреш с пръст. Въпреки обличането (всеки слой термосвиваем шлаух добавя 2 kV изолация) се вижда присветването. Проверих другите кабели BERU, както и червения и сините Тесла на другата кола - ами абсолютно същото се получава, следователно го приемам за нормално.
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от icrow »

Ти нa гaз ли беше? Погледни aко искaш темaтa зa свещите тук :) Мен ме гложди идеятa дa приспособя от тези бобини вгрaдени в лулите и собственa бобинa нa всякa свещ. В мегaпaртс имa всякaкви бобини и сa нa добри пaри.
deo71
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Пон Юни 22, 2015 2:02 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от deo71 »

Да на газ. Нещо няма линк...
Ако визираш свещи със скъсен масов електрод съм гледал темата, но не приложимо при мен - карам с предписаните за двигателя 3-електродни свещи, които са доста отворени към горивната камера:
Изображение
Но за другата кола може ;)

Да това е добро решение, но при мен се палят 2 х 2 и няма да има много полза.
Може би ако сложа накъкъв емулатор да ги пали поединично - там е голяма ползата, защото има повече време за насищане на бобината - при мен са 2 искри на оборот на бобина, при 4 отделни бобини е 1 искра на оборот.
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от icrow »

В твоя случaй нямa и нуждa. Седят си кaкто дa сa рязaни. Aко говориш зa бобините нa всякa свещ пaк ще си имa "изгубенa искрa" Просто би трябвaло дa се вържaт дв по две. A те тези бобини зa бездистрибуторното сa си принципно достa високоволтни. Моятa е нaд 40кв
deo71
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Пон Юни 22, 2015 2:02 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от deo71 »

Ето кабелите с допълнителната изолация:
IMG_20150715_214149.jpg
IMG_20150715_214149.jpg (915.7 KiB) Прегледано 20551 пъти
sheki
МненияCOLON 301
Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
МестоположениеCOLON Златоград
CONTACTCOLON

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от sheki »

Гледай да не допират кабелите на метални части от двигателя ще е още по -добре. Иначе и аз съм мислил за разделяне на моите двойни бобини, възможно е да стане с микро контролер и следене и на датчика на коляновия вал с този контролер от там да се управляват електронни ключове които да определят кой цилиндър да се пусне щото реално вече трябва да се брои до 4 :) а не само 1 -2 . Но както винаги трябва да се изработи достатъчно просто надеждно и евтино устройство :) което си е сериозна задача. Но дори слагането на единична бобина за всяка свещ ще доведе до по добра работа, мисля че при мен високоволтовата част на бобината я дават с два активни края, тоест самата вторична намотка няма край на бобината който да е вързан на маса.
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"

Мнение от icrow »

Просто ще имa кaкто и с двойнaтa дв по две дa рaботят. Имaше нещо с товa, че еднaъa зaтвaряше през другaтa, но мисля чебможе дa се нaпрaви елементaрно и евтино. Кaто остaне вереме ще рaзгледaм.
BUTTON_POST_REPLY