Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване на в

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване на в

Мнениеот caduceus » Пон Май 06, 2013 3:17 pm

Здравейте,
в темата можем да обсъдим достъпните за масовия потребител методи за тунинг на двигателя. Основно това са нещата включени в заглавието, но ако някой колега се сети за нещо допълнително - да напише каквото знае, за да се ограмотим взаимно.
Поздрави
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот alex052 » Чет Сеп 04, 2014 4:18 pm

Към момента карам алфа 159 1.9 jtd 150 кс. стокова закупена от първи собственник на доказани 56 000км. подържана само в един доказан във времето сервиз.дори и стария собственник след изтичане на гаранцията го е ползвал/Това с километрите и сервиза е за да изключи преразход на гориво от повреден или износен двигател и т.н..Може би тук някъде трянбва да спомена че съм радък модел идиот и карам само италиански автомобили предимно алфа ромео.
За мен лично разхода на гориво на една кола е основно перо разход/ точно затова не купих 2,4 jtd 200 или 210 к.с./ .Сега да уточнение за засичане на разход на гориво/лично мнение не ангажирам когото и да е с него/ .Разход се засича изключително и само пълно -пълно собственоръчно заредено гориво с визуален контакт в гърловината, километрите са мин. 350 400 за градски условия, за извънградски затворен маршрут отиване и връшане за да се избегне субективната константа на надморската височина мин.500 км а по добре 1000 км и над 1000км. за да е сигурно, когато я закупих засякох разхода на гориво и се движи в следните параметри/копирам от друга тема в друг форум защото не съм наясно дали мога да постявам линкове/като отбелязвам моментите на промяна на някой от параметрите/добавки за гориво, тунинг с чип/:

маршрут:София- Будва/ през сърбия планински/
алфа 159 1,9 JTD 150 КС. без никакви намеси
37,5 литра-682.8 км. малко под 5,5 за 100км.
Пътувахме 4 човека с багаж с климатик / около 400 км/.
разход по борд -6.00 за 100км. средна скорост 58 км/час.
Спокойно каране,без ръчка.Около 40 км на 2 и 3 та скорост.
Засичана пълно -пълно.Сега ще направя и обратно засичане като се прибера.Като цяло разхода е повече от приемлив

-След 1870 км и средна скорост по борд 50 км за час дава разход по борд компютър 6.4.
-едното пълнене съм го описал по горе,следващото е за 380 км/27.5 литра т.е. около 7,2 за 100 км. това градско със задръстване по черногорска ривиера/66 км преход 2 часа...../След това 808 км с пълнене в софия на 46.4 литра- около 5,7 за 100км.
Планински преходи и градски карания,имах само 60км. магистрала.


-Последно засичане за 2200 км-6 литра за 100 км. Преобладаваща магистрала/около 1800 км/ градско има няма 150 км. скорост -130 140 км за час.И едно наблюдение относно дизела - карах докато изпразня резервоара после заредих австрииска нафта/дизел/ после допълних унгарска.Разлика в динамиката -по скоро в главата ми, разлика в разхода има няма 0.4 литра......то тук е субективно макар и да го засичах пълно пълно все пак на отиване от 500 м надморска височина слязох до 130 а на връщане обратно.

средна скорост на движение 96 км за час.

Добавки за сега не ползвам, но мисля да пробвам кастрол тда,купил съм я просто чакам следващо зареждане.

Градски разход/София/ 6- 6.8 за 100 км засичан за 400 км пълно- пълно.


До тук без ползване на добавки и каквито и да е подобрители на горивото.

839 km. от които около 350км магистрала и не повече от 100 км градско-40.89 литра дизел.Това е около 4.87 литра за 100 км. Предимно спокойно и лежерно пътуване.Двама пътника и малко багаж.
Показания на бордкомпютър-5.3 за 100 км. средна скорост 79 км за час.Добавка за гориво castrol TDA ...........и bardal 6в1 .
Концентрацията на бардала беше по малка от предписаната/две добавки общо за 40 литра на пълен резервоар/,сложих го защото щях да пътувам и ми се щеше да почисти мръсотиите из алфата.


След блокиране и демонтаж на вихрови клапи:

-Среден разход градско 7.2-8.5 в София.Засечено пълно пълно за 2100 км./ карам около 300 км и пълня до горе/ Като цяло това е по висок разход от колкото ми даваше зимата.................Като цяло карам нормално, т.е. леко и пенсионерската.

Чип тунинг ..........175 к.с.

-2200 km. разход пълно-пълно 6,2 литра за 100 км.С чип, премахнат егр, ДПФ си е на мястото.Средна скорост по борд за пътуването 54 км/час.
От тези км.
- 400 км са на 1-3 скорост по завой и изкачване.
-само извънградско 924 км, разход 5.5 литра за 100 км на магистралите съм карал със 140,средна скорост по борд 98 км за час.
-само извънградско 873 км, разход 5.7 литра за 100 км на магистралите съм карал със 140 средна скорост по борд 91 км за час, това на връщане все пак надморската височина си казва своето.
Разхода пълно пълно със този на борда съвпада.

Натоварена като магаре с багаж и 4 човека.


И прясно от днес/24.08/ 6,3 среден разход за 970 км. засечен пълно пълно.Двама без много багаж, почти само магистрала скорост 150-180 км за час.

Това са част от по големите преходи за статистика.С двама пътника и малко багаж постигам разход под 5 л.за 100 км.Рекорда ми е 3.78 литра за 100 км лежерно каране за 250 км. път затворен маршрут.Това след чип.

Вихровите клапи определено са важни за градски условия и трябва да се монтират/ след месец ще го свърша/, действието им не се замества след чиптунинг каквото и да ви обясняват маперите.

Чиптунинга е благина определено върви повече а от към разход - да намалява с около 0.5 до 1 литър за 100 км ако не ти е тежко крачето.

Към момента ползвам бардал добавка, мойе би намалява разхода с не повече от 400 мл. за 100 км. при мен.Пробвана на стари дизели дава икономия около 1л.

Та това в общи линии.......ако има въпроси питайте.
alex052
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Май 23, 2014 7:39 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Чет Сеп 04, 2014 5:21 pm

Moже ли снимки на тези клапи? Колко ти излезе чипа с монтажа. И от какъв род чипосване е?
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот alex052 » Чет Сеп 04, 2014 7:42 pm

Вихорви клапи..........http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 6&t=343948 Нямам снимки на мойте, а тези който съм закупил са в сервиза.Като ходя ще ги наснимам и кача/ако се оправя с качването на снимки/.Основната им идея/освен екология/ е че при потегляне , при ниски обороти ограничават притока на въздух и колата реално работи с по богата смес и съответнио тръгва с по малко газ.Проблема им е в ЕГР който връща част от изгорелите газове за доизгаряне и на теория дава икономия на гориво/при някой дизелови двигатели премахването му качва разхода осезаемо но при мен за щастие не дава значение/, съответно в комплект с български горива става голамо мазало и гняз, блокират, чупят се и ............т.н.В момента съм с изолиран ЕГР и се надявам да не се повреждат повече.Старите ги хвърли на около 75000км.
В сервиза ми казаха ,че съм единственият който си ги иска и вижда разлика във колата с тях и без тях, просто карам с малко газ на прекалено ниски обороти.......отделно от това при потегляне колата без клапи се нуждае от повече подаване на газ, което директно качва разхода.
Колкото до чипа- софтуеарен изцяло, "МОНТАЖА" е с лаптоп на дино стенд.Не съм пипал чувствителноста на педала на газта/не исках защото при АР 159 това означава повече гориво и......./ в интерес на истината покарах малко и с пипнат педал.......кефа е по голям но за съжаление и разхода.Цената.......също е субективна 300лева при мен.

Всъщност реалната икономия от чипа идва от подаването на по малко газ защото колата върви повече и има по голям въртящ момент.Повишената мощност съответно води до нужда от по малко гориво за подържане на определени обороти при натоварване и т.н.

Смятам ,че за тежка и сравнително голяма кола разхода който ми дава е нисък.
alex052
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Май 23, 2014 7:39 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Чет Сеп 04, 2014 8:08 pm

Нещо подобно направих на моята кола, само че на входа на филтърната кутия. Клапата я направих с противотежест, която да държи клапата затворена докато не се подаде повече газ и струята преодолее съпротивлението. Разбира се е поредното нещо, което не съм довършил. :lol: То е готово и монтирано, но не съм си играл още да го настройвам, а и може би ще трябва да го направя след кутията, че обема след нея ще ме цака. Ще му дойде времето и на него. :lol:

Иначе добър разход ти дава колата. Ти си третия човек, който хвали така италианските коли /първия е монтьора ми, който е и състезател/. :lol: Пък на мен ми е насадено, че са големи боклуци. А то и за Форда така говорят, но за мен е доста по-читава марка от VW и френските ч***й. :smileylol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот alex052 » Чет Сеп 04, 2014 8:11 pm

Не хваля италиянките.......просто съм им фен.А и може ли да ми посочиш друг автомобил освен фият способен да измине 1200км с неработеща маслена помпа?
alex052
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Май 23, 2014 7:39 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Чет Сеп 04, 2014 8:25 pm

Ако има вероятно ще е Хонда. :smileylol: Фиата дало може така https://www.youtube.com/watch?v=Or5qif80xQo :smileylol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот alex052 » Чет Сеп 04, 2014 8:57 pm

Ще оспамиме темата.Това е издевателство а с фията олигофрения, карали са го три седмици така.Това са много цикли на изстиване и загряване.
alex052
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Май 23, 2014 7:39 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пет Сеп 05, 2014 1:55 am

Темата е страшно обширна, отгоре на това няма универсален отговор "направи това и ще дигнеш конете".
Човек като погледне конструкцията на мотора и би трябвало да му е ясно какво трябва да се направи за да се повиши мощността.
Мотора представлява няколко бутала, над които има серия от експлозии, а под които има атмосферно налягане. Сиката идва именно от разликата в наляганията над и под буталото. Така че за да изкарате повече мощност трябва или да увеличите налягането над буталото, или да намалите налягането под буталото. Намаляването на налягането под буталото е кауза пердута, това веднага го забравяме. Останва да увеличим налягането над буталото.
Обаче трябва да го увеличим така, че то да расте със желано от нас темп, Ако при всеки такт хвърляме по няколко капки ниторглицеерин вместо горивото ще получим по-голямо налягане, но това ще унищожи мотора, като отгоре на това докато не се разпадне той няма да дава по-голяма мощност.
В горивната канера имаме точно "изгаряне", а не "взрив", и разликата между двете е огромна и от изключителна важност. Изгарянето трябва да става с определена скорост и да започва в определено време. Минимални отклонения от тези времена водят до неефективно използване на горивото и намалена мощност и/или увеличен разход.
Както се сещате... в домашни условия почти никой няма апаратурата и десетките мотори, над които да експериментира. Метода на "проба-грешка" може и да даде резултат, но това не си е начин...
Малко лирично отклонение, че съм на тая тема... напоследък се правя на програмист, и съм на вълна "методи за сортиране на елементи". Има бавни методи за сортиране, има и бързи методи. Бавните методи работят със скорост N*N (N на квадрат). Най-бързите универсални методи работят със скорост N*log(N) което е доста бързо. Това е математическото ограничение - по-бързо просто не може. В ограничени случаи на използване има методи които работят със скорост N, но това са частни случаи.
И защо е off-а... един "метод" който много прилича на опитите на някои хора да налучкат правилата посока тук. Нарича се bogosort... естествено е шега в общността на програмистите, никой не го позлва, но го има като метод - вижте в гугъла. Същността на този метод е следната: Имате торба в която има примерно 10 кубчета номерирани от 1 до 10. Целта е да ги сортирате по нарастващ ред. Почвате да вадите случайни кубчета 1 по 1. Ако след като извадите всички кубчета те не са излезнали в желания ред - връщате ги обратно в торабата, разклащате торбата да се разбъркат и почвате отново да ги вадите 1 по 1. И това се повтаря докато най-накрая не ги извадите в правиланта последователност. Сложноста на алгоритъма е ... N!, т.е. ако имате 10 кубчета ще ви трябват средно 3 628 800 опита за да излезнат сортирани... Това е ужасяваща сложност, неприложима дори и при съвременните мощни компютри.
Та да завърша с off-topic-а - точно по същия начин си представяя как някой сяда да тунингова колата си, без да има представа какво става в мотора. Това е и вероятността да успее - bogosort. По тая логика може да се окаже, че добавянето на 5% доматен сок към горивото може да вдигне мощността с 20%. Признайте си - някой опитвал ли го е? Защо сте сигурни че няма да има ефект?
Естествено че няма толкова откачени хора, дето да го направят. А ако има - няма да им стигнат 10 живота да направят всички възможни комбинации. Щото може да се окаже, че не точно доматения сок, ами сока от зелени сини сливи (дето са още червени) има чудодейни ефект. И не в 5% концентрация, ами в 3%.
Та конкрено да въпроса - за всеки отделен двигател се подхожда индивидулано. Трябва да се проведе щателно раследване на процесите, протичащи в него, да се намеря слабите страни и да се търси начин те да се елиминират. За съжаление пред мотора се поставят прелакено много условия, голяма част от които се изключват взаимно, и често след туниговане се установява, че мотора макар и да е станал по-добър в в някакви случаи, в други се е влошил.
Диганл си мощността и изведнъж се оказва че разхода е скочил. Дигнал си мощността и си свалил рахода - оказва се че на рпазен ход мотора не държи обороти и гасне. Или си дигнал максималната скорост, обаче докато караш в града се налага да караш само на 1 и 2, щото иначе мотора гасне, пресецва и се дави. Решаваш всичките тия проблеми комплексно, мотора работи като часовник на ниски, на високи, има мощност на танк и разход на мотопед ... обаче изкарва само 1 седмица преди основен ремонт.
Могад афилософствам още много, но трябва да седна и да назубря каква е разликата между пермутации, вариации и комбинации (със и без повтаряне на елементите) и алогритмите за намирането им.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Пет Сеп 05, 2014 5:23 am

Е! И?
Какво каза с този пост, който ще се прочете за N минути?
Освен това, че учиш програмиране и математически анализ - нищо друго.
И аз съм ги учил преди 100 години :smileylol:
Единственият въпрос, който всеки мислещ човек би си задал след този пост е:
Защо, по дяволите, си загубих две минути, за да разбера, че juliang учи програмиране???
...И като извод:
Браво на момчето! Все повече навлиза в матрицата! :matrix:
Да му е честито! :cheers:
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Следваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron