Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване на в

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Пон Сеп 29, 2014 9:46 pm

Ох, уморих се! :smileylol: Това вече за не знам кой път го дъвчем. :angry: Ти си първия източник, ако мога така да те нарека, от който чувам, че ламбда сондата е вечна. Сондата като датчик, не като материали вътре. :) По свещите ще си личи дали има детонации, пък моите са си екстра :lol: Ти ако си мислиш, че производителя, като е произвел преди Х брой години автомобила ти и той върви с възможно най-малко гориво и отдава възможно най-малко вредни газове, ами застани зад колата си и се наслаждавай на "чистия" въздух. :smileylol: Естествено, че не мога да настроя оптимална смес, защото трябва да се боря с полубоговете инженери, които са създали управлението на ДВГ. Ако имах пари за мегасуирт дино стенд и всякаква измервателна апаратура вероятно щях да постигна минимали количества използвано гориво и отработени газовеи да ползвам ламбда сонда, обаче нямам, така че ще работя, както мога и с каквото имам, пък си мисля, че и разхода ми е добре и емисиите отзад са добре и всичко е песен. :smileylol: :smileylol: :smileylol: Някой да съм му опрял пистолет в главата и да съм му казал скуби ламбдата върти кранчето? Ми не! :smileylol: Тогава си мисля, че просто си от тази графа хора, която само скърца със зъби и завижда лекичко на успехите на другите и трака по клавиатурата. :) На такива хора се старая да не обръщам внимание, така че желая ти всичко най-хубаво с заводската ти кола. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 29, 2014 10:00 pm

Повреждането на ламбда сондата идва от неправилно горене в двигателя. Примерно достатъчни са 10-20 литра оловен бензин и сондата е отишла на кино - по повърхността й се отлагат някакви гадни съединения, които пречат на изгорелите газове да влезнат в досег с керамиката и да бъдат измерени. Това става и от некачествени горива, и от горене на масло както казах.
Да, сондата може да се повреди и механично, но това се случва изключително рядко.
Ta така ... отивам да се завия под одеалото и да завиждам...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Пон Сеп 29, 2014 10:09 pm

Кой дявол те гъделичка да пишеш в този форум?
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Спиридон » Вто Сеп 30, 2014 12:15 am

Кой дявол те гъделичка да пишеш в този форум?

Чукча не читател, чукча писател. :hysterical:

juliang,
Не съм упълномощен да говоря от името на другите, казвам само личното си мнение, но вярвам, че мнозинството тук във форума го споделя. Аз този форум го чета основно заради твоите постове. Те всички са толкова деликатни, проникновени, насърчаващи и вдъхновяващи. Тука сме се сбрали една тълпа неписмени люде и тънем в мрака на безпросветата. Слава богу, че има такива като теб, които да го разпръскват.

Аз почнах леко да проглеждам, но за другите съм песимист, да ти кажа. По-добре хич не им отваряй очите. Те с тия магнити и оргони, дето си ги слагат по колите (някои слагат и пера от черен петел и змийски люспи, но за това се пише само на лични, никога явно), ще си скапят ДВГ-тата за нула време и така сумарно ще замърсят по-малко, отколкото ако си ги карат нормално и двигателите им са вечни (един е бог ДВГ и автомобилните инженери са негови пророци). Те и ламбда сондите им затова се скапват бързо. Аз извън форума не знам на някой друг да му се е наложило въобще да сменя ламбда. Днес бях при един механик за някои дребни ремонти и той ми сподели, че на всички коли, на които им е сменял ламбдите, е виждал залепени някакви кутийки със стикери с увити змии и крила отгоре (Асене, признай си, че внасяш ламбди и си на процент от автосервизите за всички ремонти по ДВГ) или някакви други подобни странни неща, за които собствениците отказвали да говорят. На други коли никога не му се е налагало да заменя ламбди и те били практически вечни.

Моля те, продължавай да разпръскваш светлина. Естествено, че няма как да имаме данните и статистиките за изгорелите газове, за които питаш. Бъди така добър и ни ги дай, не се съмнявам, че разполагаш с тях.

С особен трепет и вълнение чакам да ни разясниш процесите на образуване на азотни окиси (или оксиди по модерному). Щото информацията е много противоречива. На едно място твърдят, че при излишък на въздух се получавали по-малко такива. Същото ставало и в режим на по-малко натоварване на двигателя (а моят EGR само при най-малкото натоварване на двигателя работеше). На друго пък пишат, че най-много се получавали точно при стехиометрична смес. На трето пък чета, че при използваните методи за понижаване на азотните оксиди се повишавали въглеродните такива (ама те пък са полезни, тъй че проблем няма). Даже някакви таблици и числа дават (ще си помислиш, че някой от тез мушмороци е мерил). Виждаш, информационната завеса и объркването са пълни и има широко поле за просветителска дейност.

Мисля, че вродената ти скромност в случая по-скоро е вредна, ще ме прощаваш за сквернословието. Разкажи ни за постиженията си и откритията си и ни вдъхнови. Кажи и какво точно правиш, за да има по-малко вредни емисии по света - сменил си си всички лампи с диодни такива; ползваш само ток от ВЕИ; сложил си си на колата допълнителен EGR и катализатор или караш кола на Тесла моторс и зареждаш само на станции, използващи ВЕИ; не купуваш неща, транспортирани с камиони над 10 години (камионите, не транспортирането) или самолети или кораби; не ядеш зеленчуци, третирани с азотни торове (производството им е сред основните причини за замърсяване с азотни оксиди) или за които са използвани машини с ДВГ; не ползваш полимери и др. продукти на химическата промишленост (някои твърдят, че само 1/3 от добивания нефт отива за горива, другото е за полимери и др. органични вещества); не ползваш нищо, произведено в Китай (щото там екологията им е първа грижа); не ядеш боб и др. такива груби храни (защото после емисиите са ужасни)?
Не се стеснявай, разказвай, личният пример е по-добър от всякакви поучения.
"Ако животът я беше научил на нещо, то бе, че има случаи, когато не трябва да се връщаш за чантата си, и други, когато трябва. Сега оставаше да я научи как да различава едните от другите." Почти безобидна, Дъглас Адамс
Аватар
Спиридон
 
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 1:38 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот sheki » Вто Сеп 30, 2014 9:57 pm

icrow написа: Ако имах пари за мегасуирт дино стенд и всякаква измервателна апаратура вероятно щях да постигна минимали количества използвано гориво и отработени газовеи да ползвам ламбда сонда, обаче нямам, така че ще работя, както мога и с каквото имам,..


Ако сериозно искаш да се захванеш с модифициране на двигател имам мегаскуирт версия 1 на 99% оборудван, ще ти помогна с каквото мога, мисля че имам части и за версия 2 която е доста по - добра, жалко само, че си ми далечко :) , на мен специално не ми остава никакво време иначе бих го пробвал на моя опел :) вектра.
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Вто Сеп 30, 2014 11:08 pm

Наистина оценявам жеста ти! Но ми е само този автомобил за сега и няма как да рискувам такава модификация да правя. Времето също ми е малко. Ако ти решиш да си направиш опела или го дадеш на някой друг да прави, обещавам, че ще дам от моите устройства и ще помагам до колкото мога с настройки. Евентуално мога да предоставя и двор за монтажа. И все пак ще трябват не малко пари за тестове с дино стенд газ анализатори и тн. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Чет Окт 02, 2014 1:49 am

С'я аз какво ям и как ми работи храносмилането мисля че не е теме за дискусии в този форум. Още по-малко какво отделям след ядене...
Но виж за колата ... там съм готов да споделям туй-онуй.
Не ми се иска да обяснявам как и кога работи ЕГР-а - както казахте вкупом "В интернет има предостатъчно информация", обаче явно на някой не им е ясно защо при едни мотори ЕГР-а отваря на ниски обороти, при други - на високи. Ами потърсете бре, аз да не съм ви Гугъл.
По същия начин бихте получили отговор и на въпроса "кога се образуват азотните окиси и от какво зависи концентрацията им в изгорелите газове". Аз се опитвам да ви го обясня - казвате ми че съм бил многознайко, бил съм "заблуден", "облъчен" и т.н. Ми няма да ви го обяснявам тогаз кат не щете.
Естествено не мога да дам отговор "А точно на еди-кой-си модел двигател кога се образуват повече азотни окиси?" Това би трябвало да е грижа на инжинерите, които са проектирали двигателя и те би трябвало да са се съобразили с особеностите на конструкцията и да са се опитали да компенсират този недостатък по някакъв начин, за да покрият определените норми. И да искам - няма да ми дадат такава информация, което е нормално - все едно да им поискам чертежите и състава на материалите от които изработват детайлите...
Имахме дребни пререкания с колегата докато ми позволи да ползвам газанализатора с който настройваме котлите върху моята кола. И с право човека се сърдеше - уреда е прекалено скъп, и всяко количество изгорено масло замърсява клетката, анализираща състава. Е ... когато й дойде време за смяна на клетката все пак кандиса, убеди се че колата ми все пак не гори чак толкова масло че да повреди уреда, и имах възможност да си поиграя с настройките на газовата уредба и да изследвам състава на изгорелите газове при бедна и богата смес, при ниски и високи обороти на двигателя. Обаче сега ме е страх да ги споделям - пак ще кажете че "гадните капиталисти" са ми продали уред, дето мери преднамерено грешно, за да скрие конспирацията която е организирана срещу човечеството и че единствения точен уред е махалото, багетите и ... де да знам там какво още ползвате.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Чет Окт 02, 2014 6:15 am

juliang написа:Обаче сега ме е страх да ги споделям - пак ще кажете че "гадните капиталисти" са ми продали уред, дето мери преднамерено грешно, за да скрие конспирацията която е организирана срещу човечеството и че единствения точен уред е махалото, багетите и ... де да знам там какво още ползвате.


Юлиан ли си, Юлиян ли си - не те знам. Нито ме интересува и дали имаш проблеми с дефекацията.
Това, което ми е ясно от писанията ти е, че си голям комплексар, търсиш изява в единствената област, в която си назубрил изписаните учебници, не уважаваш нищо, което е различно от твоето мнение, считаш, че мразим гадните капиталисти, влюбени сме в теориите на конспирацията, махалата и багетите са простотия, принципите, по които "работи" Природата и тук работим с тях са пълна глупост.

По всички тези причини:
Според правилата на този форум и с грижа за твоето здраве (да не се страхуваш повече, защото това си е жив стрес), взех следното решение:
Ще го кажа с твоята терминология, за да разбереш
Айде с'я - бан. Честито! С'я си тражи ново место дека да дуднеш :smileylol: :hola:
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Спиридон » Чет Окт 02, 2014 8:01 am

Не му е лесна работата на juliang. Мозъкът вика "само в учебниците, които са ти дали, е истината и ти си велик, защото си ги назубрил добре", подсъзнанието шепне "пълна глупост е таз работа, другаде е истината". Затова така спори човекът, щото сам себе си иска да убеди. Аз все пак не съм изгубил съвсем надежда за него, след като е чел тук.

Следното е, за да не остане някой с грешно впечатление. juliang или не разбра за какво го иронизирам, или не му отърваше да разбере. Не съм искал той да търси вместо мен за азотните оксиди. Аз това съм си го свършил още преди да затапя EGR-a, за което той ме обвини, че съм увеличил замърсяването на природата. Говоря, както вече уточних, само за моя автомобил, не съм ровил за други автомобили, защото хич не ми е приоритет и нямам време. И моят не ми е толкова скъп на сърцето - нямам негова снимка в портфейла, не ми е на десктопа, не е член на семейството ми, в телефона имам снимки само от пораженията върху него от градушката за пред застрахователите и ако случайно е влязъл някъде в кадър. Просто предпочитам, каквото мога, да си го оправям сам.

От това, което изрових, се вижда, че EGR-ът е пълно лицемерие. Понижава азотните оксиди само при много ниски обороти, когато те и без това са минимални, особено при дизелови двигатели, като моя. В останалите режими - в движение, при натоварване, той е затворен, т.е. все едно го няма. Сложен е само, за да се отчетат някакви постижения при измерване на място, т.е. както се прави ГТП. Пораженията от него (замърсяване на въздушния тракт, понижена мощност и повишен разход, след време започва да не затваря плътно, в резултат повишено замърсяване от автомобила и повишено износване на двигателя), са многократно по-големи от повече от скромната полза (щади тампоните на двигателя, защото двигателят тръгва и спира по-меко).

От другото, което намерих, се вижда, че образуването на азотни оксиди е по-голямо при стехиометрична смес и при по-голямо натоварване на двигателя. Има горелки, в които горивото се подава "на порции" спрямо подавания въздух, а не наведнъж, за да има излишък на въздух и така да се намали образуването на тези оксиди. Т.е. това, което се постига с оргонизирането - намаляване на горивото спрямо въздуха и повишаване на мощността, следва да води до по-малко образуване на азотни оксиди. Другото, от което много зависи образуването им, е състава на горивото, върху който нямаме никакъв контрол. Подборът на това, откъде да зареждаме, е само на база лични субективни впечатления (наши или чужди) как се държи автомобилът със съответното гориво. И на късмет основно, защото и в една и съща бензиностанция качеството на горивото не е постоянно поради субективни и обективни фактори.

Не се наемам да споря, как се държи EGR-ът при други автомобили, също и не мога да съветвам никого да го маха или блокира (при някои двигатели, това не е и лесно, защото се управлява и отчита от ECU-то, за да не се ползва вакуум регулиране). Всеки сам си преценява за неговия случай и приоритети и решава.
"Ако животът я беше научил на нещо, то бе, че има случаи, когато не трябва да се връщаш за чантата си, и други, когато трябва. Сега оставаше да я научи как да различава едните от другите." Почти безобидна, Дъглас Адамс
Аватар
Спиридон
 
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 1:38 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Чет Окт 02, 2014 1:00 pm

Ей, точно дa ни отвори очите и ти го бaнa. :smileylol: Чудно ми е aко му бяхме дaли оргонизaтор зa тест, дaли щеше дa го тествa и дaли щеше дa кaже истинaтa после. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron