Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване на в

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Спиридон » Пон Сеп 08, 2014 12:42 pm

При мен нямат шанс да ми зацапат филтъра, защото и двете влизат след него. :lol:
Мизерията отива право в двигателя. :angry:
За картерните газове съм намислил да сложа маслоуловител и се чудя дали после да ги върна обратно към колектора или да ги пусна в атмосферата. Не знам дали има значение за нещо разликата в налягането между картера и колектора.
"Ако животът я беше научил на нещо, то бе, че има случаи, когато не трябва да се връщаш за чантата си, и други, когато трябва. Сега оставаше да я научи как да различава едните от другите." Почти безобидна, Дъглас Адамс
Аватар
Спиридон
 
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 1:38 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 08, 2014 7:46 pm

Както писах по-горе двигателя на ежедневната кола е изтъкан от компромиси. Един от тях е и замърсяването на околната среда. Не за друго слагат тоя EGR, а само и само да замърсява малко по-малко и колата да влиза в ЕВРО 3,4,5 и т.н. Вярно е че вреди на вървежа, но ...
Няма да се впускам в подробности за вредата от азотните окиси - всеки може да намери достатъчно материали в нета.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Спиридон » Вто Сеп 09, 2014 6:55 am

juliang написа:Както писах по-горе двигателя на ежедневната кола е изтъкан от компромиси. Един от тях е и замърсяването на околната среда. Не за друго слагат тоя EGR, а само и само да замърсява малко по-малко и колата да влиза в ЕВРО 3,4,5 и т.н. Вярно е че вреди на вървежа, но ...
Няма да се впускам в подробности за вредата от азотните окиси - всеки може да намери достатъчно материали в нета.


juliang,
А работата на кое творение на машиностроителната индустрия не е компромис? А кое не е баланс на противоположности? А дали някои от компромисите не са резултат от стремежа да се намалят производствените разходи с няколко долара на автомобил и дали това не вкарва собственика в стократно по-големи разходи впоследствие? Как смяташ дали производителите на автомобили не ги хваща сън нощем от грижа за джоба на клиента или мислят как да увеличат продажбите, респ. печалбите си? Имаш ли представа в един процес на разработка какъв процент от решенията са взети на "счетоводна", а не на инженерна основа? Дотук са само общи теми за размисъл.

Малко по-конкретно. Правил ли си сметка или имаш ли данни, колко точно намалява азотните окиси EGR-ът (и то, потретвам, само на ниски обороти), какво е съотношението между азотните окиси, получавани при работа на двигателя на празни обороти и в движение, колко се увеличават останалите вредни емисии (нали не мислиш, че азотните окиси са единствените вредни такива), заради неоптималния режим на работа на двигателя на празен ход, след колко километра се влошават показателите и в движение, заради зацапания EGR, колко вреда се нанася с добива на нефт и преработката му до горива (а EGR-ът вдига разхода, съответно общата нужда от горива), колко се увеличават вредните емисии, заради намаления ресурс на двигателя от неоптималното горене, което изисква ремонти, т.е. части или по-скорошна замяна на автомобила с нов, съответно производство със всичките му съпътстващи вредни емисии?

Ако нямаш отговори на тези въпроси, преливаш от пусто в празно, вместо да впрегнеш наученото да се намали разхода, сътоветно емисиите. Статистиката за метода "проба-грешка" може и да е отчайваща за усилията на един, но изглежда по-различно при колективни действия. Личното ми мнение е, че е по-добре да правиш напразни усилия да подобриш нещата, отколкото да обезсърчаваш опитващия се да направи "невъзможното".
"Ако животът я беше научил на нещо, то бе, че има случаи, когато не трябва да се връщаш за чантата си, и други, когато трябва. Сега оставаше да я научи как да различава едните от другите." Почти безобидна, Дъглас Адамс
Аватар
Спиридон
 
Мнения: 223
Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 1:38 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Вто Сеп 09, 2014 8:44 am

Благодарение на juliang се изписаха вече 3 страници празни приказки. Под празни приказки имам предвид неща, които можеш да ги прочетеш в интернет на десетки места и на всички езици.
Разликата между писаното от него и от Спиридон и Айкроу е, че те споделят собствен опит, а той пише теория, като освен това никога не пропуска да обясни, че "те нещата не са такива, каквито си ги представяте". Всички форуми страдат от теоретици, които обясняват как нещата не стават и не са такива.
Тъй като стремежа на този форум е да се развиват нововъдения, такива теоретици не са добре дошли.
По тази причина предупреждавам juliang за последен път!
Ако искаш да споделяш собствени знания и информация, постигнати чрез собствен опит - пиши каквото желаеш и за каквото пожелаеш.
Ако ще пълниш форума с общодостъпна теория и ще обясняваш как нещата не стават (т.е. - ще спираш работата чрез многословие, разводняване, отклоняване и отричане) - ще бъдеш отстранен.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Вто Сеп 09, 2014 9:35 am

К'во ви спирам работата бре?
Затапвали EGR клапана, щот пречел на работата на мотора, и се хвалят. Другите свалат катализатора, щот и той пречел. И пак се хвалят че са постигнали икономия, повишена мощност и т.н.
А после като почнат да валят киселинни дъждове "Оле-мале, природата ни наказва". Кат ги погне астмата щото дишат градския въздух пълен с всякакви такива изпърдяни от нередовни коли боклуци - пак се жалват.
А се опитайте да правите такива експерименти с колата и да минете през TUV в Германия, да видите какво ще ви се случи.
Пак ще кажете че знаете, ма в повечето европейски страни колите които нямат определен евро сертификат нямат право да влизат в определени зони на големите градове. Примерно: без Евро 3 - до околовръстното, без евро 4 - до Орлов мост. И там годишните прегледи са жестоки, и всяка кола която не покрива нормите определени от производителя се спира от движение.
Като правите нещо - гледайте комплексно на нещата.
Ади, със здраве, ако щете трийте ми акаунта...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Вто Сеп 09, 2014 9:59 am

Брей, какъв природозащитник!
Хайде задействай се тогава за химикалите, които се разпръскват от самолети - такива за които си казват, и такива, за които не казват.
Хайде задействай се за унищожаването на пчелите по цял свят със същите тези отрови.
За изхвърляните от самолетите вредни газове, които за един километър във въздуха са повече от газовете от колите от цял голям град.
За химикалите от производството на злато, метали, нефт и какви ли не други "благини".
За шистовия газ.
За замърсяването на цялата вода на планетата.
За пластмасовите бутилки, предизвикващи карциноми.
За урана в боеприпасите.
За радиоизлъчванията във всички честоти.
За ...

Хората, които пишат и работят тук, са направили толкова много за промяната на част от нещата, които написах тук, че не можеш даже и да си представиш.
Хич не се опитвай да им вменяваш някакво чувство за вина!
juliang написа:Като правите нещо - гледайте комплексно на нещата.
Ади, със здраве


Като пишеш нещо, гледай комплексно на нещата.
Ади, със здраве!
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Вто Сеп 09, 2014 10:51 am

С оргонa и по бедните смеси прaвим достa по мaлко дa сa вредните емисии! Хич не ми се вярвa дa изчезвaт всичките вредни гaзове зaщото сa минaли още веднъж през ДВГ. Тези системи, кaто зaдръстят колекторите портовете и тн влошaвaт пълненето и в следствие рaботaтa нa двг вдигa се рaзходa пaдa мощносттa. Дaли с товa допълнително гориво нямa дa се избълвa в пъти повече мизерия? Товa което прaвим тук е зa блaгото нa човечеството! Или поне товa се опитвaме. :smileylol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот alex052 » Вто Сеп 09, 2014 7:39 pm

Споделих собствен опит и 2 страници дискусия............е добре де никой ли не си е бърникал по софта на колата за да сподели наблюденията си?От интерес съм коменторал с колего как се държат техните автомобили след намеса но не съм видял лично резултатите затова и не ги пиша. А колкото до ЕГР........само и само да има ЕВРО не знам си колко се монтира една недомислица, която след време води до дефектиране на безпорно нужните вихрови клапи, понякога повредата в клапите означава откъсване на някоя от тях и разходката и през цилиндрите и т.н. Отделно от това пълни с мизерия колектора, и в дългосрочен план води до увеличаване на разхода и по лоша работа на двигателя.Е за сметка на това автомобила покрива в началото нужната норма, никой не се интересува от последствиата по време на експлоатация и т.н.Писна ми някой да ми твърди, че заводският разход бил нереален и бил реклама и същевременно да кара без никаква мисъл.
За мен следваща стъпка /след като знам точно колко ми гори колата/ е монтаж на едно или колкото ме посъветвате устройства за обработка на горивото.Човек трябва да пробва и анализира а не само да чете из нета според мен.И не може да твърди ,че нещо си работи или прави икономия без да е проверено нееднократно и да има някаква статистика.
alex052
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Май 23, 2014 7:39 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Вто Сеп 09, 2014 8:10 pm

Аз съм бърникал доста по настройките и на ГИ и на ТАП И съм писал не малко. Не разбрах, какво точно искаше да ни кажеш с поста си. Относно оргонизирането имаш два варианта.
1. Да си купиш от Кадуцеус готови продукти.
2. Да си направиш сам на база не малкото инфо в форума.
Разбира се точка две ще ти е по трудно и няма да получиш максимален ефект от първия път, но е по добре ти да се го напрвиш ако питаш мен. Просто защото е хубаво да изпиташ задоволството от резултата, който си постигнал с ръцете си. Ние разбира се ще помагаме на всеки, който се захване. :) Но като гледам ще си останем само четерима, които правят и експериментират с колите си.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот sheki » Вто Сеп 09, 2014 9:52 pm

Аз преди няколко месеца махнах катализатора на опел вектра, мислех че е прецакан, като го свалих го огледах поне видях че не е запушен, но бях решил, и го байпаснаха с нещо като тръба но вътре имаше някаква ламарина на дупки явно се води резонансно гърне уж. Та не знам дали си въобразявам ама нещо колата ми не е както преди, получи се една дупка в мощноста на 2000 оборота която ме дразни и скоро май ще си върна катализатора обратно. Много хора твърдят че пречи но това сигурно важи за запушените катализатори.
:phil_04:
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта