Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване на в

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Вто Сеп 09, 2014 9:58 pm

С обикновена газова ли беше? Аз като си махнах катализатора стана по добре колата в високите, а вътре катализатора беше толкова чист, че се четеше някакъв надпис по питата съвсем спокойно. Може би трябва нова корекция на газовата да направиш. А може и така да се нарушава термодинамиката на изходните газове и да затормозява мотора. Предполагам тръбата не е била по малка от останалите?
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот sheki » Вто Сеп 09, 2014 10:08 pm

С обикновена газова да. Тръбата е същия диаметър, и аз почнах да се съмнявам за нарушена динамика на газовете.
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Вто Сеп 09, 2014 11:05 pm

Може да пробваш да стесниш изхода на ауспуха.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 29, 2014 1:34 am

И със стесняването на ауспуха ще "изяде" целия положителен ефект от премахването на съпротивлението на катализатора. Колата пак ще е толкова спъната, само че сега като екстра ще има и повишено ниво на замърсяване на въздуха.
Но ... "важна е идеята, трябва нещо да се прави на практика, за какво са ни книжките и ръководствата..."
Защо мислите че на практика всички автомобилни производители се отказаха от карбураторите и наблъскаха електроника в колите, която да "забърква" сместа? Ами защото без обратна връзка няма как да направиш точна смес. И не защото не можеш да направиш жигльора с точет размер, ами защото се променята външните фактори. Знаете ли каква е разликата в плътността на въздуха (а оттам и в броя кислородни молекули в единициа обем) при различни темепратури?
Ето малко данни:
Т Р
0 1.293
20 1.205
40 1.127
60 1.067
80 1.000
100 0.946
Т.е. между темп. 0 и 60 градуса разликата е около 25% ... 1/4! Това означава че карбуратор или обикновена газова с мембрана и кранчета ще бърка сместа с 1/4 при промяна на сезона зима/лято. Освен ако човек не е маохист и не си регулира газовата преди всяко потегляне... ма дори и тогава ако караш 2 часа темепратурата може да мръдне с 10-20 градуса и сместа да ти е сбъркана ...
За какво оптимизиране изобщо може да се говори, като сместа ще е сбърката по дефиниция, по конструкция още?
Ок, ако колата е инжекцион, тогава тя вече има обратна връзка. И тази обратна връзка е ламбда сондата. Обаче на 90% от колите ламбда сондата е теснолентова - тя може само да каже дали има или няма кислород в изгорелите газове, но не и колко е този излишък. Компа на колата "балансира" по това показание - обогатява сместа докато лабдата каже че няма кислород в изгорелите газове, и после почва да я обеднява докато лабдата каже че вече има кислород. И тоя цикъл се повтаря постоянно докато карате колата равномерно.
С'я ... слагате някакви магнити, оргони или там каквото слагате, и казвате "за да реализирате икономия, трябва да обедните сместа". Ама колко? Как? Ще промените таблицата на газовия инжекцион? С колко? Ами ... на око. И ламбдата ще отчита постоянно бедна смес. Независимо от околната температура. Цялата идея на газовия инжекцион като "интелигентна" система с обратна връзка отива на кино. Ще си имате една много скъпа обикновена газова. Отделно компа на газовата постоянно ще се опитва да "бутва" времената на инжекторите с надеждата най-накрая лабда сондата да каже, че е достигната равновесната точка - тази на оптималната смес.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот Philip » Пон Сеп 29, 2014 4:59 am

juliang,

Прочел си на места какво е писано за промените, които е нужно да се направят, но не си го дочел.
juliang написа:С'я ... слагате някакви магнити, оргони или там каквото слагате, и казвате "за да реализирате икономия, трябва да обедните сместа". Ама колко? Как? Ще промените таблицата на газовия инжекцион? С колко? Ами ... на око.

Писано е за нужната промяна на компютъра на инжекциона. Писано е и колко, и при какви обороти да се промени подаването на искрата.
На око се променят нещата само при обикновена газова - там няма друг начин.
Който го интересува и е решил да действа - чете всичко, а не чете по диагоналите като теб.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
Philip
 
Мнения: 1094
Регистриран на: Нед Май 05, 2013 9:55 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 29, 2014 7:57 am

Филип, няма как да промениш картата на газовия инжекцион така, че тя да е актуална при всички варинати на външните променливи. Картата е груб ориентир, но истинската адаптация се извършва по показанията на ламбда сондата. А при изкуствено обедняване тази сонда изгубва функцията си - тя винаги ще докладва че сместа е бедна. Изгубваш и адаптивните настройки - възможността компютъра да се самообучава въз основа на качеството на горивото и поведението на водача.
Има наистина вариант това да се избегне, но едва ли някой ще се бръкне с (поне) 200 паунда само за широколентова ламбда сонда и след това ще намери някой, дето да се навие да ровичка в газовия инжекцион да го пригоди да работи с нея. А то като се замисля ... май ще ти трябва цял МегаСкуирт - абсолютно отделен компютър който да работи само на газ, защото нормалните ГИ разчитат всъщност на сметките и "акъла" на бензиновия компютър на колата. A него да го разпипваш ... това вече е доста advanced занимание и смея да твърдя че е по силите само на няколко човека в България.
Да, можеш да пипнеш таймингите на газовия инжекцион, но няма да има кой да докладва че сместа е сбъркана. Няма да има кой да отчита промените на атмосферното налягане, промените породени от качеството на газта. Ще имаш някаква приблизителна корекция спрямо температурата благодарение на датчиците... но никога няма да си сигурен че сместа е оптимална и нямаш неоправдан преразход.
Отново казвам - без обратната връзка, без да знанете какво излиза като изгорели газове във всеки момент от работата на мотора газовия инжекцион се превръща в една неоправдано луксозна обикновена газова уредба.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот icrow » Пон Сеп 29, 2014 10:24 am

Точно товa е нaшaтa цел! Дa не слушaме великите постaвени инженери. И поне моятa цел е дa син нaпрaвя ГИ особено скъпa обикновенa гaзовa. :smileylol: Предполaгaм знaеш ресурсa нa еднa лaмбдa сондa. Сегa се сети колко коли в бг сa нa многи нaд този ресурс. Кaкто бях писaл, когaто мaхнaх сондaтa грaдското ми пaднa с 2л. Нямa кaк дa дaвa коректнa информaция сондa нa нaд 200000км От което следвa, че тя сaмо пречи. Зaмествaщa лaмдa зa 80лв, която дa издържи евентуaлно 40к км не ме кефи. Aко си чел поне мaлко зa нa Aсен нещaтa, то тaм предимно се кaзвa, че икономиятa идвa от лaмбдaтa. Товa зa стеснението беше съвът зa тест дa се нaмaли скоростa нa гaзовете евнтуaлно дa се симулирa кaтaлизaтор, a не тaкa дa си кaрa. :smileylol:

Почнa дa ми писвa дa обяснявaм от време нa време виждaниятa и методикaтa нa този форум. :smileylol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 29, 2014 7:15 pm

Чеки и аз да опитам да послагам малко такива хилещи се човечета....
Знаеш ли от какво е направена една лабда сонда? Основния материал е циркониев оксид. Това е един от най-неразрушимите материали на земята :smileylol: Абсолютно инертен, издържлив дори на концентрирани киселини, температура на топене над 1800 градуса. От него правят накрайници на стругарски ножове... Какво мислиш че се може да се случи на този датчик в колата? Ако хвърлиш мотора в доменна пещ, сондата ще е нещото което ще излезе неповредено оттам... :smileylol:
Това, че нечии мотори горят масло като двигателя на Ото и покриват повърхността на датчика с всякакви мизерии (дето ние след това ги и дишаме) говори само за това, че мотора е пред разпад, и последната грижа на собственика му би трябвало да е разхода на гориво...
Обясни ми ако може отново: как точно се намира оптималното съотношение гориво/въздух след поставяне на тия устройства? Как се коригират настройките в зависимост от промяната на входните данни? Кое "пипва" сместа въз основа на промяната на външната температура, атмосферното налягане и разликата в калоричността на горивото? На ръка ли трябва да се прави всичко това? Кога - сутрин, обед и вечер ли, или на всеки 100 км? :smileylol:
Пка потретвам - при постоянно беднена смес ти губиш обратната връзка. Може и да имаш икономия, но мотора няма да работи с оптимални параметри в огромна част от времето.
Някой от вас направил ли е наблюдения за пораженията върху мотора при каране с обеднени смеси? Не е проблем и обикновена газова да се кара с обеднена смес, но това води до "изгаряне" на изпускателните клапани поради преминаване на все още горяща смес покрай ръбовете им. Можеш да си я караш така много ... 50 000, даже и 100 000 км. Но пък ако я беше карал с нормална смес, този мотор би трябва да издържи без основен ремонт 200 000 км примерно.
Някой има ли разпечатка на състава на изгорелите газове? Каква е концентрацията на азотни окиси? На вас може и да не ви дреме за околната среда, но има хора дето пък това не им харесва. Или смятате, че и замърсяването на атмосферата е поредната конспирация на мъжете в черно?
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот stefan4o » Пон Сеп 29, 2014 9:00 pm

Аз си мисля, че липсата на сонда, от която да взема обратно инфо ЕКУ води до режим на работа наричан от някои "по таблица" без нужните корекции заради този сензор. Съвсем нормално е, в дадени условия ако сондата говори на ЕКУ то да се бърка и да прави глупости със сместа, в тоя ред на мисли, ако тя се премахне, ЕКУ си работи по някакви зададени от завода параметри, които може и да са по-доброто решение от неработеща сонда или такава, показваща глупости.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Тунинг на двигател - чипове, спортни филтри, намаляване

Мнениеот juliang » Пон Сеп 29, 2014 9:38 pm

Определено е по-добре да е без ламбда сонда, отколкото с дефектна такава. Както и е по-добре да е с изправни температурни датчици. По-добре е и да си с нормално напомпани гуми, отколкото по джанти... Но тук говорим да се постигне икономия спрямо изправен автомопбил, а не как да замажем неизправност, докарвайки положението до "по-малкото зло".
И в тоя ред на мисли:
http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/reno-pokazva-model-s-razhod-1l100-km-6022704

1 / 100 разход извън града. Обаче на каква цена ... като финансово изражение нямам си на идея, вероятно никога няма да влезе в серийно производство тъй като никой няма да си купи малолитражка за 100 бона и нагоре... ако ще и само с вода да работи. Но това чудо е почти невъзможно за поддръжка след като ти изтече гаранцията ... като видях подвижния спойлер и джантите които си сменят профила на отворите и ги съпоставя с наш'те дупки и гумаджиите дет млатят с чука при всяка смяна на гума ...
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron