Кой дявол те гъделичка да пишеш в този форум?
Чукча не читател, чукча писател.
juliang,
Не съм упълномощен да говоря от името на другите, казвам само личното си мнение, но вярвам, че мнозинството тук във форума го споделя. Аз този форум го чета основно заради твоите постове. Те всички са толкова деликатни, проникновени, насърчаващи и вдъхновяващи. Тука сме се сбрали една тълпа неписмени люде и тънем в мрака на безпросветата. Слава богу, че има такива като теб, които да го разпръскват.
Аз почнах леко да проглеждам, но за другите съм песимист, да ти кажа. По-добре хич не им отваряй очите. Те с тия магнити и оргони, дето си ги слагат по колите (някои слагат и пера от черен петел и змийски люспи, но за това се пише само на лични, никога явно), ще си скапят ДВГ-тата за нула време и така сумарно ще замърсят по-малко, отколкото ако си ги карат нормално и двигателите им са вечни (един е бог ДВГ и автомобилните инженери са негови пророци). Те и ламбда сондите им затова се скапват бързо. Аз извън форума не знам на някой друг да му се е наложило въобще да сменя ламбда. Днес бях при един механик за някои дребни ремонти и той ми сподели, че на всички коли, на които им е сменял ламбдите, е виждал залепени някакви кутийки със стикери с увити змии и крила отгоре (Асене, признай си, че внасяш ламбди и си на процент от автосервизите за всички ремонти по ДВГ) или някакви други подобни странни неща, за които собствениците отказвали да говорят. На други коли никога не му се е налагало да заменя ламбди и те били практически вечни.
Моля те, продължавай да разпръскваш светлина. Естествено, че няма как да имаме данните и статистиките за изгорелите газове, за които питаш. Бъди така добър и ни ги дай, не се съмнявам, че разполагаш с тях.
С особен трепет и вълнение чакам да ни разясниш процесите на образуване на азотни окиси (или оксиди по модерному). Щото информацията е много противоречива. На едно място твърдят, че при излишък на въздух се получавали по-малко такива. Същото ставало и в режим на по-малко натоварване на двигателя (а моят EGR само при най-малкото натоварване на двигателя работеше). На друго пък пишат, че най-много се получавали точно при стехиометрична смес. На трето пък чета, че при използваните методи за понижаване на азотните оксиди се повишавали въглеродните такива (ама те пък са полезни, тъй че проблем няма). Даже някакви таблици и числа дават (ще си помислиш, че някой от тез мушмороци е мерил). Виждаш, информационната завеса и объркването са пълни и има широко поле за просветителска дейност.
Мисля, че вродената ти скромност в случая по-скоро е вредна, ще ме прощаваш за сквернословието. Разкажи ни за постиженията си и откритията си и ни вдъхнови. Кажи и какво точно правиш, за да има по-малко вредни емисии по света - сменил си си всички лампи с диодни такива; ползваш само ток от ВЕИ; сложил си си на колата допълнителен EGR и катализатор или караш кола на Тесла моторс и зареждаш само на станции, използващи ВЕИ; не купуваш неща, транспортирани с камиони над 10 години (камионите, не транспортирането) или самолети или кораби; не ядеш зеленчуци, третирани с азотни торове (производството им е сред основните причини за замърсяване с азотни оксиди) или за които са използвани машини с ДВГ; не ползваш полимери и др. продукти на химическата промишленост (някои твърдят, че само 1/3 от добивания нефт отива за горива, другото е за полимери и др. органични вещества); не ползваш нищо, произведено в Китай (щото там екологията им е първа грижа); не ядеш боб и др. такива груби храни (защото после емисиите са ужасни)?
Не се стеснявай, разказвай, личният пример е по-добър от всякакви поучения.
"Ако животът я беше научил на нещо, то бе, че има случаи, когато не трябва да се връщаш за чантата си, и други, когато трябва. Сега оставаше да я научи как да различава едните от другите." Почти безобидна, Дъглас Адамс