от DOMIC » Чет Мар 20, 2014 4:43 am
juliang,
при ГИ нещата зависят основно от показанията на ламбда сондата. Компа се побърква от огромното количество кислород в изпускателния колектор, а не от разликата във времената газ/бензин.
Повече от две години си "играя" с аванспроцесори, имам два в колата и съм стигнал до следния извод: допълнителния ТАП позволява да се настрои предварението много точно за конкретния автомобил, защото дори при еднакви марка и модел, техническото състояние е различно. Производителите на коли винаги усредняват стойностите на получените тестови параметри и освен това си слагат някаква застраховка, в случая по - малък ъгъл на запалване, за да са по - далече от детонациите. Има представени графики за всеки ДВГ на аванса в зависимост от оборотите на двигателя (това е за коли преди 2009г.), които показват максималната стойност на аванса при определени обороти - например:8* при 750 об. Това се стреми да поддържа компа в колата, но ако при 8* се получат детонации, отчетени чрез детонационния датчик, то компа намалява градусите на 6*. Ако и тогава има детонации, намалява на 4* и така докато изчезнат детонациите. След като спрат детонациите, компа бавно почва да вдига градусите до 8* и остават на 8* ако няма детонации. Ето това е заложено в работата на двигателя.
При допълнителния ТАП се компенсират индивидуално за всеки автомобил фабричната настройка на аванса и колата се настройва до максимална мощност, като следствие от правилната настройка се получава икономия на гориво. При настройката на ТАП-а винаги се минава над горната граница на фабрично зададения ъгъл на запалване, затова колата трябва да има задължително детонационен датчик, иначе е опасно за двигателя. Допълнителният ТАП надгражда над фабрично определените градуси, а компа си работи както си знае по учебник: има ли детонации намалява аванса, докато изчезнат детонациите. Прецизната настройка на ТАП-а е една идея под детонациите(1* преди получаване на детонация).
При монтаж на газова уредба се сменя вида гориво и това изисква и промяна на аванса, защото се променят параметрите за работа на ДВГ. В почти всички случаи монтирания допълнително ТАП се слага именно заради газовата уредба и работи само на газ.
При монтаж на оргонен оптимизатор е нужна нова настройка, както на аванса, така и на горивото.
При двигатели, произведени след 2009г. настройката на аванса е заложена в работата на компа, даже по - новите модели имат и 3D графика, разбира се за тях не е необходим допълнителен ТАП, ако целта е икономия на гориво. Ако се търси частична или пълна автотермия сигурно ще е необходим.
От две седмици карам с монтиран допълнително ГОП на ikrow и различното е, че не беше необходим по - голям аванс, намалих само горивото(освен ГОП-а на въздуха имам две К3 и спортен филтър, колата е на метан).
От изследването на Русенския университет най - ценна е информацията за детонационното горене, затова при определени обороти аванса от компа плюс градусите от допълнителния ТАП да не са повече от 50*.