Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалване)

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 1:55 am

Добре де, що няма един ТАП дет да следи детонационния датчик? Поне на тия коли, дет го има... Щото компа на колата върти "напред" аванса докато мотора почне да чука. Обаче заводски тоя аванс е ограничен до някакви граници, които при каране на газ не са достатъчни. Толкова ли някой не се хвана да направи ТАП-а да слуша за детонации и да определя аванса самичък. Щото с тия ръчни настройки нещата винаги ще са малко или много оплескани.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 8:30 am

Значи двигателя почва да сменя предварението, до като спре да чука двигателя! Зетека на Форд съ сигурност се адаптира за газ, щото никога не ми е чукала с нормална смес и разлика в звук и вървеж с бензин няма. Поне това е хубавото на ЕДИСа.
При оргона няма да имаш детонации! На него му трябва просто процеса на горене да почне по рано. Иначе си излиза през ауспуха. Иначе да няма да се постигне оптималната настройка с ръчно настройване, без дино стенд.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 3:40 pm

Компютъра "бута" предварението напред докато мотора почне да чука, и след това връща малко назад. И повтаря тая операция постоянно, държейки аванса възможно най-напред, на границата на детонациите.
Но все пак би трябвало (не съм запознат със всички модели мотори все пак) да има някаква заложена максимална стойност на аванса, над която компа да не може да избута аванса - най-малкото заради физическата цялост на мотора ако нещо се случи с датчика за детонациите. Представи си че "микрофончето" се повреди и компа задържи аванса на мотора 1-2 минути в зоната на детонациите... при 5000-6000 об/мин :)
Та когато мотора работи на газ трябва да се прескочи заложената от производителите граница на аванса. Просто газта гори по-бавно, по-устойчива е на детонации и е по-добре аванса да е много напред. В повечето случаи компа стига зададените от производителя граници и "вдига ръце" - "каквото можах-направих".
С ТАП-а се позволява изместване на аванса с фиксирани градуси така, че компа да може да поеме нещата в свои ръце. Примерно ТАП-а измества с 10-15 градуса, и компа на колата добавя или отнема малко в зависимост от указанията на детонационния датчик.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 3:49 pm

juliang написа:Компютъра "бута" предварението напред докато мотора почне да чука, и след това връща малко назад. И повтаря тая операция постоянно, държейки аванса възможно най-напред, на границата на детонациите.

Стига бе човек, недей! :lol: Датчика следи за детонации. Ако се появят такива компа дава предварение. Изчаква малко ако пак има детонаци бута напред още и така докато спрат детонациите, или възможността за максимални градуси. Ако му свърши възможността за предварение сигнализира за проблем в ДВГ.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот caduceus » Сря Мар 19, 2014 4:05 pm

Тука май съм по-съгласен с Юлиан, поне така излиза от практиката ми. ТАП-а е нещо по-сериозно от дет.датчик, слагал съм оптимизатори на коли с датчик и положението при сложен след това ТАП е далеч по-добро. Явно има граница на предварението което е заложена в компа и не може да се преминава без ТАП
Поздрави
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 4:17 pm

icrow написа:.. Датчика следи за детонации. Ако се появят такива компа дава предварение. Изчаква малко ако пак има детонаци бута напред още и така докато спрат детонациите, или възможността за максимални градуси. Ако му свърши възможността за предварение сигнализира за проблем в ДВГ.


http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-3.pdf
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот caduceus » Сря Мар 19, 2014 4:30 pm

Само една вметка - това добре написано нещо е за стандартно газово гориво и съответния ъгъл за него. Ние не работим с такова. Устройствата които правим - оптимизатори, ГОП-ове /генератори на оргонна пара/, всякакви оргонни концентратори, решетки от оргонни бобини и т.н. променят в голяма степен качествата на горивото. Така всички тези мъдри думи престават да важат - и следва осъзнаването, че както се изрази доц. Станков от същия университет и катедра преди време в лична наша кореспонценция, "ние явно сме с 20-30 години назад с информацията" :) Тогава обсъждахме автотермията на проф. Андреев и Ладите доработвани от екипа му, работешщи при свръхобеднени смеси.
Така че... Университетски писания не ни вършат работа, ние сме далеч напред - колкото и нескромно да звучи :D
Поздрави
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 5:17 pm

Т.е. .... ще трябва да обърна и алгоритъма на компа? Да увеличава аванса когато има детонации? :)
Спора беше какво трябва да се прави при наличие на детонации. Викам си "Мое пък аз да съм забравил нещо..." ма пусто и нАучните среди викат "При детонации върнете аванса назад":
Освен това, ъгълът на изпреварване на запалването оказва влияние и върху детонационното горене при двигателите с външно смесообразуване. С увеличаването му нарастват налягането и температурата на процеса горене, поради което интензивността на детонационното горене или възможността за появата му нарастват.

Щот Айкроу ме хвърли в музиката... отново.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Сря Мар 19, 2014 7:09 pm

Така е признавам си! Обаче как тогава се адаптира двигателя към газ без да има ТАП и да работи без да се намира разлика, като освен картата следи за детонации? Като дига нагоре, докато чуе детонации и после връща? Ще се опитам да го проверя. :lol:



Пробвах днеска настройките на ТАПа, въпреки, че прекъсва софта пак. Със всеки дигнат градус ускорява по добре и така до 25те градуса на тапа, където ускоряваше най добре, но за съжаление няма повече и се чусвствам малко тъпо, че ще трябва да мисля още варианти. За сега съм го оставил на 20 градуса пробно. :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот juliang » Сря Мар 19, 2014 7:39 pm

icrow написа:Така е признавам си! Обаче как тогава се адаптира двигателя към газ без да има ТАП и да работи без да се намира разлика, като освен картата следи за детонации? Като дига нагоре, докато чуе детонации и после връща? Ще се опитам да го проверя. :lol:

Има едно нещо, наречена "адптивна корекция" в компа на колата. Имаш твърда таблица със стойности на аванса (и не само) за дадени обороти и положение на педала на газта. Тя е записана твърдо още в завода. Освен нея имаш и още една таблица, в която с времето се уточняват корекциите.
Примерно за 2000 об/мин и педал натиснат на 50% в "твърдата" таблица е записано че аванса трябва да е 12 градуса и времето на инжекторите е 15 милисекунди. Обаче два еднакви двигателя няма, две еднакви партиди гориво няма... И в движение като се окаже че 10 (или не знам колко там точно) пъти при 12 градуса аванс има детонации, компа записва в адаптивните настройки "-1+ в место "0". Ако при слъщото положение ламбда сондата пак толкова пъти изреве че сместа е богата, в адаптивната таблица се записва "-1" за времето на дюзите. И компа работи с аванс 12-1 градуса и 15-1 милисекунди време на инжектора. Ако се окаже че това отново е малко и се получат емнайсе си еднакви показания адаптацията се променя от -1 на -2 и т.н.
Поради тази причина като сипеш качествено гориво колата не "литва" на момента. Трябва и известно време адаптивните настройки да установят новите стойности, подходящи за даденото гориво.
Това е много гот измислено, само дето... не са го мислили че собственика ще сложи газ. Като покараш 50-100 км на газ адаптивните настройки отскачат в небесата - аванса е дръпнат докрай, времената на бензиновите дюзи са изместени до минимум или максимум (зависи как е бил настроен изпарителя). Това става защото компа няма никаква идея че всъщност от него нищо не зависи, защото колата не работи на бензин а на газ. И се почва "Откак сложих газта, колата не ще да работи добре на бензин", ходене за почистване на дюзи, ровичкане за търсене на несъществуващ реално проблем. А просто на колата й трябва 50-100 км каране на бензин за да се "осъзнае на кой свят е", да си нареди отново адаптивните настройки. А това е бавна работа по дефиниция - така е направена за да не се вкарват в адаптивните настройки моментни отклонения.
Това е с пълна сила валидно за обикновените газови, но до голяма степен и за газовите инжекциони. Там кадърния майстор с настройките на картата на ГИ трябва да се стреми към възможно по-малки промени на времената, а не към максимална мощност или максимална икономия. Тоест да лъже възможно най-малко компа на колата. Колкото по-малко са разликите в показанията на бензиновите и газовите времена толкова по-безболезнено ще е за компа на колата да работи и с двете горива.
juliang
 
Мнения: 62
Регистриран на: Пет Дек 27, 2013 7:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron