Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалване)

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот caduceus » Чет Мар 27, 2014 11:01 pm

Маздата е прекрасна и е на метан. А камионът е дизел с метан, доработка на добър специалист от Русе
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Нед Юни 08, 2014 6:29 pm

Мисля си да пробвам да направя нещо, като детонационен датчик от пиезо микрофон и да гледам с осцилоскоп за детонации, за да мога да настроя по точно аванса. Ако някой има подобен опит, нека сподели. :) Евентуално би било хубаво ако може да се направи и схема със светодиод, който да примигва при детонации. Мисля, че някъде бях попадал на нещо подобно.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот stefan4o » Нед Юни 08, 2014 8:05 pm

Ами аз имах такива идеи. Може би съм ги споделил и тук. Ти нямаш ли такъв на колата си? Нали е мултипойнт инжекцион?
Фауветата, които са МПИ имат такива датчици. Ползват се такива на Бош които създават напрежение 1 до 5 миливолта. Един колега ме подсети да взема готова схема, мисля й казваха диодна стълбица (тия, дето светкат според зависи басчето как дъни, ако се сещаш), която с малко доработка може да се напасне с бошовския датчик. Схемата е с 10 светодиода.
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Нед Юни 08, 2014 9:02 pm

Пише, че има, а и след като работи добре на газ без аванс процесор се трябва компа да знае какво се случва. Въпроса е, че искам да си направя нещо, като стенд за настройка на предварението, като не пипам оригиналния датчик. Може би в реалните данни на компа се вижда дали има детонации, ама нямам фордовския адаптер за техното си ОБД. Тази седмица ако няма много гръмотевици ще се пробвам със скопа и пиезо микрофонче. Може и с нормален да пробвам. Гледах такива схеми с диодната стълбица, но предполагам, че да се нагласи в нужния диапазон ще е по сложната работа. Мисля, че с един лаптоп и осцилоскоп през саунд картата ще се види разликата. Ще държа стабилни обороти и ще вдигам аванса, като сравнявам показанията. В момента карам с предварение от 17* до 3500 об. И колата върви доста добре. Не съм си играл още хубаво с аванса, но без нещо помощно ще е трудно. Също така стенд за изгорели газове е хубаво да има при настройката разбира се, ама не ми се обяснява по сервизите това какво, онова какво е. Впрочем сега без ламбда и нов метод за настройка на газовата, разхода падна до 7.5/100 градско, с няколко студени старта. :) Ще направя един симулатор на ламбдата, че така в авариен режим, надали е най-оптимално. :lol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот sheki » Нед Юни 08, 2014 11:28 pm

Не е ли по - добре да си намериш от някоя морга сензор ... звука от микрофон не е най - правилното решение.
sheki
 
Мнения: 301
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 9:21 pm
Местоположение: Златоград

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Пон Юни 09, 2014 9:14 am

Aко не стaне ще си вземa дaтчик. :)
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Пон Юни 09, 2014 4:14 pm

Ето еднa интереснa и полезнa стaтия нa aнглийски.http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0348 и вторaтa чaст в която е изпълнен вaрянт с микрофон, усилвaтел и слушaлки http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0353
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот stefan4o » Пон Юни 09, 2014 8:34 pm

icrow написа:Също така стенд за изгорели газове е хубаво да има при настройката разбира се, ама не ми се обяснява по сервизите това какво, онова какво е. Впрочем сега без ламбда и нов метод за настройка на газовата, разхода падна до 7.5/100 градско, с няколко студени старта. :) Ще направя един симулатор на ламбдата, че така в авариен режим, надали е най-оптимално. :lol:

Ами най-добре е на дино, ама иска доста проби и не се знае дали ще се получат нещата от раз. Иначе ти хубаво ще вземеш датчик, ама мястото му е точно определено, както и моментът на стягане към съответното място (на ФВ от моето поколение го дават 20нМ стягане към блока).
stefan4o
 
Мнения: 91
Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Аванс процесори (Устройства за променяне ъгъла на запалв

Мнениеот icrow » Пон Юни 09, 2014 10:03 pm

За продължителна експлоатация е добре да е стегнато, но примерно ако си разгледал статията дето пуснах са го направили с обикновена щипка и успешно е работило на скайлайн. :) Като направя пробата ще търся подходящото място. Мисля, че ще успея с експеримента.
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Предишна

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron