Гравитационно колело на Орфиреус /Bessler/

Исторически аспекти

Гравитационно колело на Орфиреус /Bessler/

Мнениеот caduceus » Пет Юли 15, 2016 1:21 pm

Здравейте!
Започвам тази тема с цел бекинженеринг /репликиране по исторически данни/ на тази проста, но много интересна машина. Опитах се да говоря малко за това в мазето.нет, но там веднага ми излязоха насреща дежурните гумени глави :) Затова ще пиша тук - пък който иска, да чете, или се включи в обсъждането.
Накратко, това което казах първо там, в тази тема:
http://mazeto.net/index.php/topic,9424.105.html
http://mazeto.net/index.php/topic,9424.120.html

................
За тази машина има достоверни исторически сведения, че е работила наистина. На всичко отгоре е достатъчно проста, за да я построи и дърводелски чирак, както сам казва авторът и. Става дума за колелото на Йоханес Беслер /Орфиреус/ - за повече инфо, сведения от очевидци и хора които са общували с Беслер, може да видите тук:
http://www.besslerwheel.com/
http://www.orffyre.com/main.html

Отчитайки факта, че това е доста прост механизъм на над 300 години може да се направи извод, че механиката оттогава очевидно пропуска нещо важно. Идеалните системи, които са залегнали във физиката математически може да са верни, но в реалния живот не са приложими на 100%. Което води до основни грешки в разбирането...
За мен странните неща при работещи такива двигатели са свързани с динамиката на етера и коренната разлика в същността на ускорителното движение по различни траектории, както и в количеството на енергията /импулса/ при рязко или меко спиране.
Ако се съгласите да дискутираме въпроса, не е лошо първо да прочетете информацията от линковете. И моля да се изказваме конструктивно, а не да си вадим теореми и известни учебникарски неща, свързани със затворени енергийно системи - защото такива в реалността няма /и в склада няма!/ :-)
..............
Това нещо е работело на практика. Ако си дадете поне малко зор да прочетете материалите, ще видите, че графа на Хесен е спонсорирал Беслер с доста пари, след като е видял какво има вътре /това е било условието/ и после е дал честната си дума да не го обсъжда. Не знам дали Хесен ви говори нещо, но това е едно място което столетия е давало наемни войници по цял свят /включително при гражд. война в САЩ/ и там не са си поплювали изобщо. Ако Беслер е бил мошеник кожата му е щяла да съхне за броени часове на простора - т.е. смъртта му със сигурност е неизбежна и бърза. Няма луди, че да рискуват с фейкове точно там.
На второ място, от колелото силно се е интересувал Петър Първи, а той не е бил прост човек - освен това също не си е поплювал и мошениците ги е бесел набързо, не като сега съд и години следствие, а после върви го търси в Карибите или ЮАР :) Смъртта на Петър е развалила сделката за наистина доста пари с Беслер.
Колелото е работело при единия от тестовете в Хесен три месеца, под ключ и с охрана от графа. Виждали са го най-големите умове на това време, които са се чудили че Беслер е лекар, а не механик. Ако е бил механик, вероятно менталните блокове в съзнанието му /точно като на някои колеги в този форум/ щяха да му попречат да създаде конструкцията.
................

Така. Свърших с препратките от мазето.нет и продължавам тук /но утре, че трябва и да се работи/ с бекинженеринга :)

Поздрави!

ПП
Мотивацията ми за бекинженеринг е свързана основно с факта, че от първото представяне на тази машина към днес са минали над три века, през които никой не е показал публично работеща репликация - което не значи, че тя е невъзможна. Т.е. тайната си стои и защо пък ние да не я разгадаем... Нямам намерение това устройство да се използва на практика за генериране на ток, механичен импулс и т.н. - то е голямо, шумно и неефективно. Но лъсват пропуските в съвременното разбиране за физиката на нелинейните механични процеси, а също така и нагледно показва несъстоятелността на закона за запазване на енергията при отворени към околната среда системи. Т.е., доказва, че той е валиден само математически и за затворени системи, което е частен случай и на практика трудно постижимо нещо. Абе най-просто казано, че децата учат дивотии по физика още в училище, да не говорим за университета :)
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Гравитационно колело на Орфиреус /Bessler/

Мнениеот caduceus » Съб Юли 16, 2016 11:58 am

Здравейте!

Вчера и днес направих основно проучване на известните неща около Орфиреус и колелото му. Приложих и малко по-езотерични похвати ;) Защо, ще кажат някои криви по характер люде? :lol: Ами, защото мога :tongue:
Така че, в резултат имам идея как работи това нещо и се надявам да го докажа на практика, с модел в малък размер.

Тъй като при този гравитационен двигател мощността зависи пряко от големината на колелото, моделът ще е само за демонстрация на принципа, а не за извършване на по-сериозна работа. По принцип цялото начинание се прави за да се промени малко от малко възгледа на твърдолинейните "учени" и физици за тази част от механиката :) В крайна сметка 300 години са достатъчен срок за потулване на истината. Ако едно време е нямало Интернет и всичко лесно се е покривало, сега има. Има и технически възможности всеки да повтори модела, стига да знае точно как да се направи. Така че, ако успея - вероятно ще покажа на всички /с прозрачна конструкция от плексиглас/ как работи, а и ще обясня защо.

Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Гравитационно колело на Орфиреус /Bessler/

Мнениеот caduceus » Съб Юли 16, 2016 12:38 pm

Ето малко исторически подробности за колелото на Офиреус - извадка от материал, посочен от колегите в другия форум :cheers: Източник:
http://alexfrolov.narod.ru/book1.pdf
Цитат:
................
Иоганн Элиас Бесслер (Карл Орфиреус), родился в Саксонии в 1680 году. Первая известная выставка
«Самодвижущееся колесо» была организована им в городе Гера в 1712 году. Тонкое колесо 3 фута диаметром и 4 дюйма толщиной вращалось на горизонтальной оси с постоянной скоростью около 60 оборотов в минуту и могло
поднимать вес в несколько фунтов. Однако эта демонстрация устройства не принесла Бесслеру прибыли.
Люди не верили в возможность самовращения, обвиняя его в мошенничестве.
В 1713 году изобретатель показывал в городе Драшвиц около Лейпцига новое колесо 5 футов в диаметре и 6 дюймов толщиной. Эта модель вращалась с частотой 50 оборотов в минуту и могла поднимать вес 40 фунтов.
В 1715 году Орфиреус переехал в город Мерсебург, Германия, и сконструировал третью машину. Колесо имело
6 футов в диаметре, 12 дюймов толщиной и вращалось со скоростью 42 оборота в минуту. Заинтересованность в
приобретении вечного двигателя Орфиреуса проявил граф Карл Гессен-Кассельский, которому изобретатель был
рекомендован известным Профессором Лейбницем. Заметим, что Лейбниц умер в 1716 году. 12 ноября 1717 года,
в присутствии лейденского физика Гравесанда и императорского архитектора Фишера, машина была торжественно запущена в специально выделенной для этого комнате замка Карла. Затем комнату заперли и запечатали личной печатью графа. Через две недели, 26 ноября, граф в сопровождении своей свиты
вошел в охранявшееся помещение и обнаружил, что колесо двигателя вращается с прежней скоростью. После этого машину остановили, изобретатель тщательно осмотрел ее и опять привел в движение. Через 40 дней, 4 января 1718 года, печать на дверях комнаты снова вскрыли и убедились в том, что колесо продолжало вращаться. В третий раз комнату запечатали на целых два месяца. По истечении этого срока, проверяющих
ожидала та же картина, что и раньше: колесо вращалось с «неослабевающей быстротой».
Гравесанд в письме Исааку Ньютону от 1721 году упоминает машину Орфиреуса, как «нечто весьма
удивительное, но заслуживающее дальнейшего исследования». Позднее он в своем сочинении «О возможности вечного движения», изданном в Гааге в 1727 году, описывает ее как «полое колесо или барабан шириной около 14 дюймов и в 12 футов диаметром». При этом, его крайне удивляла легкость конструкции
колеса, изготовленного из деревянных реек, которые были обтянуты вощеным полотном, скрывавшим внутреннее
устройство колеса от посторонних глаз. Барабан был насажен на ось диаметром около 6 дюймов, имеющую
с обеих сторон железные наконечники, длиной по 3/4 дюйма каждый, на которых эта ось вращалась.
Полагаю, что подшипников Бесслер не использовал и обошелся железными осями, забитыми в торцы оси (бревна).
Воодушевленный благожелательными отзывами публики о выставленном в его замке «удивительной машине», граф Карл Гессен-Кассельский выдал изобретателю «премию», богатый дом и должность с окладом при его дворе.
Большой интерес к вечному двигателю Орфиреуса проявил также Царь Петр Первый, который через своих подданных вел длительные переговоры с изобретателем о покупке его технологии. Он узнал о машине Орфиреуса во время своего второго путешествия по Европе, в 1715–1717 годах. Царь Петр поручил дипломату Остерману познакомиться с этим изобретением более подробно. Библиотекарь Шумахер, которого отправляли в Европу с целью покупки произведений искусства, прислал царю детальный отчет о переговорах. В отчете Шумахер сообщал, что Орфиреус готов продать свой вечный двигатель за сто тысяч талеров, потому что «это настоящий перпетуум мобиле и никто, кроме как человек злонамеренный, отрицать это не посмеет». Для скептиков, могу заметить, что в те времена, обман графа или царя был бы жестоко наказан. Хотя бы по этой причине, можно увеличить нашу степень доверия к сведениям про проекты Орфиреуса.
В январе 1725 года, царь Петр даже готовился к путешествию в Германию, чтобы лично осмотреть удивительный механизм. Подробно историю жизни и изобретений Орфериуса можно прочитать в книге «The Perpetual Motion
Mystery», R.A.Ford, USA (английское издание)
........

Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm


Назад към Свободна енергия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron