На последния клип заглавието се превежда като свободно загряване, загряване без разходи.
Това не е така. При движението на магнитния ротор се създават т.нар. токове на Фуко или вихрови токове в медната тръба, които пораждат насрещно магнитно поле опитващо се да спре ротора. При взаимодействието на двете полета металът се загрява. Т.е. системата харчи ел. ток, за да върти двигателя, а той си е натоварен със реално усилие и имаме преобразуване на ток в топлина.
Ефектът се ползва при магнитните спирачки на спасителните асансьори в някои небостъргачи, както и при спирачки за влакове. Нагледно е много интересно и може да се види, като се вземе един силен магнит и се пусне в тръба с отвор, малко по-голям от размера на магнита. Пада много бавно през нея, за няколко секунди минава 1 метър
Да - на база този ефект Адамс и още няколко души са правели т.нар. магнитни отоплители с КПД над 10, но там има тайна която е в някакви вложки в диска от бисмут или др подобно нещо. Не е просто наредени магнити на диск.
Все пак може да се направят някакви тестове и да се види, руснаците си играят с такива неща и има даже радиатор от тип "Смядово" /старите кафеви тучове/ но с такава ротационна отоплителна глава
Поздрави!