Създаване и развитие на технологията ми
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Кадуцеус, би ли пробвал да измериш заряда преди и след тубото ако можеш да"бръкнеш" в тръбите, за да се види колко променя заряда турбото. Предболагам, че центробежните сили спомагат да се разреди през корпуса на турбото. За съжаление оргонна пара след него за сега не се сещам как можем да добавим.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Ще бръкна когато имам възможност и ще кажа. Турбото със сигурност променя нещо в заряда, но не е ясно още какво.
Потвърди се, че проблемът при някои по нови камиони е в софтуера за управление на двигателя, в който явно има заложена от производителя блокираща обедняването на сместа програма /над определена стойност вкарва мотора в режим на работа по предварително зададена в компа таблица./. Вероятно е направено за предпазване от детонационни режими, независимо от наличието на детонационен датчик. Иначе няма логика. Вчера монтирах комплекта на едно Волво 420, Евро 4 от 2004 г и след 10-15 минути работа двигателят си промени коренно звука и утихна примерно наполовина. Забелязаха го доста присъстващи, шофьора покара из двора на фирмата и каза доста ококорен, че моторът бил "заспал", а иначе камионът си върви и тръгна на 7-дневно пътуване. Очаквам тогава резултатите и ще ги пиша тук.
Поздрави
Потвърди се, че проблемът при някои по нови камиони е в софтуера за управление на двигателя, в който явно има заложена от производителя блокираща обедняването на сместа програма /над определена стойност вкарва мотора в режим на работа по предварително зададена в компа таблица./. Вероятно е направено за предпазване от детонационни режими, независимо от наличието на детонационен датчик. Иначе няма логика. Вчера монтирах комплекта на едно Волво 420, Евро 4 от 2004 г и след 10-15 минути работа двигателят си промени коренно звука и утихна примерно наполовина. Забелязаха го доста присъстващи, шофьора покара из двора на фирмата и каза доста ококорен, че моторът бил "заспал", а иначе камионът си върви и тръгна на 7-дневно пътуване. Очаквам тогава резултатите и ще ги пиша тук.
Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте колеги,
искам да ви покажа днес какво измислих за по-добро закрепване на оптимизаторната кутия К3 за въздушния филтър. Понеже филтрите са оребрени, при хоризонтално разположени филтърни елементи няма проблем дирктно да се залепи кутията отгоре, но при вертикални и наклонени не двойнозалепващото не държи добре. Затова от известно време търся всякакви варианти за доукрепване, най-вече със щипки защото е лесно да се щипнат за ребро от филтъра след залепването на кутията К3. Минах през няколко ел. крокодилчета
, но накрая стигнах до едни щипки на Факелман за домакинска употреба + малко доработка.
Първи вариант, с нормалната за К3 кутия
Лепене на кутията на филтърния елемент, после доукрепване с две щипки закрепени на двойна ПВЦ лента. Вижда се процеса на доработка от стандартна домакинска щипка с пластмасово шнурче, през вариант с два проводника /който не ми хареса и съм го оставил само за пример/, та до лентата с двете щипки в краищата /което се оказа най-добро/. Лентата ще се залепва допълнително за да не мърда странично на кутията с двойнозалепваща VHB лента, която не се вижда на снимките.
Втори вариант, с малката кутия.
Директно свързване на щипка със страничната горна част на кутията, върти се на ос. Процедура - залепва се кутията върху филтъра като щипката е завъртяна странично, отваря се щипката /те държат на отворено напрегнато положение чрез пружина и вграден ограничител/, завърта се надолу и се освобождава пружинния ограничител за да защипе. Така държи здраво и от двете страни на кутията К3 /на снимката е само една щипка но по принцип ще са две симетрични/.
Поздрави!
ПП
Във връзка със закрепването на щипката за страната на малката кутия мисля да ползвам малки нитове и нитачка, но никога не съм работил с такива. Дайте акъл ако имате опит има ли такива малки нитчета /дълги примерно 3-4 мм и дебели не повече от 2 мм/, както и намират ли се такива нитачки по магазините. Или пък друг подходящ гаражен вариант за закрепването на щипката, ако се сетите евентуално
искам да ви покажа днес какво измислих за по-добро закрепване на оптимизаторната кутия К3 за въздушния филтър. Понеже филтрите са оребрени, при хоризонтално разположени филтърни елементи няма проблем дирктно да се залепи кутията отгоре, но при вертикални и наклонени не двойнозалепващото не държи добре. Затова от известно време търся всякакви варианти за доукрепване, най-вече със щипки защото е лесно да се щипнат за ребро от филтъра след залепването на кутията К3. Минах през няколко ел. крокодилчета

Първи вариант, с нормалната за К3 кутия
Лепене на кутията на филтърния елемент, после доукрепване с две щипки закрепени на двойна ПВЦ лента. Вижда се процеса на доработка от стандартна домакинска щипка с пластмасово шнурче, през вариант с два проводника /който не ми хареса и съм го оставил само за пример/, та до лентата с двете щипки в краищата /което се оказа най-добро/. Лентата ще се залепва допълнително за да не мърда странично на кутията с двойнозалепваща VHB лента, която не се вижда на снимките.
Втори вариант, с малката кутия.
Директно свързване на щипка със страничната горна част на кутията, върти се на ос. Процедура - залепва се кутията върху филтъра като щипката е завъртяна странично, отваря се щипката /те държат на отворено напрегнато положение чрез пружина и вграден ограничител/, завърта се надолу и се освобождава пружинния ограничител за да защипе. Така държи здраво и от двете страни на кутията К3 /на снимката е само една щипка но по принцип ще са две симетрични/.
Поздрави!
ПП
Във връзка със закрепването на щипката за страната на малката кутия мисля да ползвам малки нитове и нитачка, но никога не съм работил с такива. Дайте акъл ако имате опит има ли такива малки нитчета /дълги примерно 3-4 мм и дебели не повече от 2 мм/, както и намират ли се такива нитачки по магазините. Или пък друг подходящ гаражен вариант за закрепването на щипката, ако се сетите евентуално
- Прикачени файлове
-
- Image0889.jpg (202.83 KiB) Прегледано 10763 пъти
-
- Image0888.jpg (176.17 KiB) Прегледано 10763 пъти
-
- Image0887.jpg (181.72 KiB) Прегледано 10763 пъти
-
- Image0886.jpg (202.27 KiB) Прегледано 10763 пъти
-
- Image0885.jpg (176.37 KiB) Прегледано 10763 пъти
-
- Image0884.jpg (201.79 KiB) Прегледано 10766 пъти
-
- Image0883.jpg (198.65 KiB) Прегледано 10766 пъти
-
- Image0882.jpg (186.85 KiB) Прегледано 10766 пъти
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Намерих си тука още едни подходящи наглед щипки, хем пробити и готови
http://pro-office.bg/index.php?route=pr ... uct_id=533
Ще видим кое ще излезе накрая най-просто и лесно, най-практически приложимо и здраво
Поздрави

http://pro-office.bg/index.php?route=pr ... uct_id=533
Ще видим кое ще излезе накрая най-просто и лесно, най-практически приложимо и здраво
Поздрави
-
- МненияCOLON 301
- Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
- МестоположениеCOLON Златоград
- CONTACTCOLON
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Щипки със зъбчета май трябва да са като тези http://www.citymarket.bg/pr_info.php?pid=1789 само силата на захвата дали е голяма.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Наблюдавам - анализирам - променям.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте,
искам да пейстна тук едно лично писмо от колега с дизелов комънрейл без ламбда, за илюстрация какво става с тези автомобили като се сложи комплект оптимизатори К3. Колегата го е написал доста подробно и коректно. Ще спестя само името и някои подробности в писмото, които не засягат темата. Много му благодаря за подробния отзив и добрите думи, той ако иска да добави нещо допълнително ако се е сетил впоследствие.
.................................
Привет caduceus,
Аз съм този, на когото монтира К3 на дизелова Тойота без ламбда сонда точно на св. Валентин, ако помниш. Ето малко наблюдения за ефекта, ако могат да са от полза за теб. Пиша ти ги на лични, защото ГО си е твой и ти си решавай дали да ги правиш общо достояние. Мога и аз да ги постна във форума, ако смяташ за полезно.
След монтажа, още докато си говорихме с теб, двигателят утихна. Подобрено вървене се усети след около 100 км, но при моята кола явно компютъра е "по-инертен", заради липсата на ламбда сонда и горе-долу толкова км са необходими нормално, за да се усети ефекта напр. от по-добро гориво или качествена добавка за гориво.
Причините, поради които държа да запазя К3, са следните, степенувани по степен на важност:
1. По-бодър съм, докато шофирам. Не мога да кажа, че кипя от енергия, но не ми се доспиваше при ежедневно шофиране с тежко недоспиване в продължение на 2 седмици. Преди не е било така, бил съм си и шамари, за да не заспивам при шофиране след недоспиване и умора.
В първите дни усещах нещо в ходилата, докато съм в колата, не точно същото, но подобно на усещането като от джапанки с "пъпчици", може би като слаб ток. После явно свикнах, защото не го усещам, освен ако не насоча внимание натам, но може вече и да е внушение. В началото беше много отчетливо.
2. Колата "утихна". Двигателят работи по-тихо (по-слаби детонации) и плавно и колата върви по-добре. Това би трябвало да доведе до увеличен ресурс на двигателя, което за мен е много съществен плюс.
3. Определено разхода е по-нисък от преди, но не мога да кажа колко, защото нямам съпоставими данни отпреди монтажа на К3. Много е вероятно намаленият разход да се дължи на променения ми стил на шофиране, заради по-доброто "вървене" на колата.
За експеримент махнах ГО на въздушния филтър. Нямаше отчетлива разлика в разхода, но колата вървеше по-зле и беше по-шумна (наблюдавано за около 450 км). При връщане на ГО на въздушния филтър, звукът от двигателя стана по-тих и "по-мъркащ" моментално и колата веднага започна да върви по-добре. Не знам защо повечето хора се фокусират на намаления разход. За мен, ако го има, е бонус. Първите две причини са ми абсолютно достатъчни да оценя К3 като достатъчно полезен, за да искам да го запазя.
И при мен се прояви ефектът от увеличена инерция на автомобила и съм сигурен в него, поради това, че ми се наложи да си сменя навиците при спиране. Само че, при мен този ефект е при всякакви скорости, вкл. и от място при слаб наклон. Затова мисля, че не се дължи на намалено челно съпротивление (което е пренебрежим фактор при много ниски скорости), а на ефект върху маслата в автомобила. При движение по инерция с ниска скорост автомобила трябва да преодолява съпротивлението в скоростна кутия, диференциал и триене в лагерите на главините на колелата. Най-логично (което не означава, че задължително е вярно
) за мен е, че се подобрява смазването в скоростната кутия и диференциала (дай боже и в цилиндрите). Това обяснява и удължаването на пробега между две смени на маслото, за което ти спомена. Тези, при които ефекта от инерцията е само при по-високи скорости, може би имат автомобили с по-малка маса от моя (т.е. там съотношението маса : съпротивление на ск. кутия и диференциал е по-ниско) и затова не се усеща ефекта при ниски скорости.
Поздрави
....................
Еми това е. Потвърждават се повечето неща които съм наблюдавам л практиката, но за съжаление икономическият ефект на дизели без ламбда е силно занижен от при тези с ламбда и работеща обратна връзка. Просто намаляването на горивото остава от педала и по-малко натискане поради по-добрата работа на мотора, а не от автоматичното намаляване на времената на дюзите от компа.
Поздрави и от мен
искам да пейстна тук едно лично писмо от колега с дизелов комънрейл без ламбда, за илюстрация какво става с тези автомобили като се сложи комплект оптимизатори К3. Колегата го е написал доста подробно и коректно. Ще спестя само името и някои подробности в писмото, които не засягат темата. Много му благодаря за подробния отзив и добрите думи, той ако иска да добави нещо допълнително ако се е сетил впоследствие.
.................................
Привет caduceus,
Аз съм този, на когото монтира К3 на дизелова Тойота без ламбда сонда точно на св. Валентин, ако помниш. Ето малко наблюдения за ефекта, ако могат да са от полза за теб. Пиша ти ги на лични, защото ГО си е твой и ти си решавай дали да ги правиш общо достояние. Мога и аз да ги постна във форума, ако смяташ за полезно.
След монтажа, още докато си говорихме с теб, двигателят утихна. Подобрено вървене се усети след около 100 км, но при моята кола явно компютъра е "по-инертен", заради липсата на ламбда сонда и горе-долу толкова км са необходими нормално, за да се усети ефекта напр. от по-добро гориво или качествена добавка за гориво.
Причините, поради които държа да запазя К3, са следните, степенувани по степен на важност:
1. По-бодър съм, докато шофирам. Не мога да кажа, че кипя от енергия, но не ми се доспиваше при ежедневно шофиране с тежко недоспиване в продължение на 2 седмици. Преди не е било така, бил съм си и шамари, за да не заспивам при шофиране след недоспиване и умора.
В първите дни усещах нещо в ходилата, докато съм в колата, не точно същото, но подобно на усещането като от джапанки с "пъпчици", може би като слаб ток. После явно свикнах, защото не го усещам, освен ако не насоча внимание натам, но може вече и да е внушение. В началото беше много отчетливо.
2. Колата "утихна". Двигателят работи по-тихо (по-слаби детонации) и плавно и колата върви по-добре. Това би трябвало да доведе до увеличен ресурс на двигателя, което за мен е много съществен плюс.
3. Определено разхода е по-нисък от преди, но не мога да кажа колко, защото нямам съпоставими данни отпреди монтажа на К3. Много е вероятно намаленият разход да се дължи на променения ми стил на шофиране, заради по-доброто "вървене" на колата.
За експеримент махнах ГО на въздушния филтър. Нямаше отчетлива разлика в разхода, но колата вървеше по-зле и беше по-шумна (наблюдавано за около 450 км). При връщане на ГО на въздушния филтър, звукът от двигателя стана по-тих и "по-мъркащ" моментално и колата веднага започна да върви по-добре. Не знам защо повечето хора се фокусират на намаления разход. За мен, ако го има, е бонус. Първите две причини са ми абсолютно достатъчни да оценя К3 като достатъчно полезен, за да искам да го запазя.
И при мен се прояви ефектът от увеличена инерция на автомобила и съм сигурен в него, поради това, че ми се наложи да си сменя навиците при спиране. Само че, при мен този ефект е при всякакви скорости, вкл. и от място при слаб наклон. Затова мисля, че не се дължи на намалено челно съпротивление (което е пренебрежим фактор при много ниски скорости), а на ефект върху маслата в автомобила. При движение по инерция с ниска скорост автомобила трябва да преодолява съпротивлението в скоростна кутия, диференциал и триене в лагерите на главините на колелата. Най-логично (което не означава, че задължително е вярно

Поздрави
....................
Еми това е. Потвърждават се повечето неща които съм наблюдавам л практиката, но за съжаление икономическият ефект на дизели без ламбда е силно занижен от при тези с ламбда и работеща обратна връзка. Просто намаляването на горивото остава от педала и по-малко натискане поради по-добрата работа на мотора, а не от автоматичното намаляване на времената на дюзите от компа.
Поздрави и от мен
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Малко инфо относно някои нови неща. Както вече ви казах, имам тука един приятел с Мерцедес, който се оказа не 200Е а 230Е, т.е. по-голяма кубатура и е едно доста старо желязо на 20+ годинки и май около 800 хил км.
Обаче върви пущината, возих се вътре и видях с очите си. Та тоя звяр в началото гореше 11,5-12/100 газ което се мереше по маршрут от примерно 320-330 км Ловеч-София-Ловеч и 20-30 км софийско градско. С нормални К3 /първо имаше и К1 на тръбата в багажника/ и въртене на делкото го свалихме на 6,5/100 при горните условия, което е минимум 43%, без да броим че има и градско в кюпа. Преди два дни му сложих съвсем нов експериментален вариант на К3 и днес на обед човекът каза че като се е върнал вчера разходът се е вдигнал на 7,5/100. Не се сещам дали съм го споменавал за тоя ефект преди и реших да ви кажа, за да не става объркване. Винаги при слагане на по-мощно оргонно устройство в замяна на предно такова, след като поработи колата поне 15-20 мин трябва да се прави наново реглаж на изпарителя - още малко намаляване на газта от врътките, казано с прости думи. Същото важи и за коли с обикновени газови уредби, на които не е слагано нищо и монтират оргонизатори от всякакъв тип /оптимизатори, ГОП-ове, правилно направени шаубергерови турбонатори, магнитни решетки и т.н./ - почти винаги вдигат разхода с един два литра газ, плюс силно увеличаване на мощността. Естествено, после трябва физическо намаляване на газта за да се натаманят нещата на границата на доброто вървене и ниския разход. Но първо винаги вдига.
Тъй като човекът утре май пак пътува по трасето, но тоя път с направен нов реглаж /брат му слава Богу е майстор/ ще видим дали ще отиде на 5-6/100 газ, т.е. над 50-те процента :D Ще ви уведомя за резултатите, но може би ще почакам да се потвърдят от няколко еднакви прехода.
Поздрави
ПП
Пропуснах да кажа, че въпросното немско возило вече не само гори малко, ами върви като самолет и дори въртяло гуми по думите на собственика :D Това го вмятам за да не си помисли някой че сме скопили каруцата окончателно - не е такъв случая, вдига си спокойно до 130 км/ч ама човекът не смее да го натиска повече, че да не се разпадне

Тъй като човекът утре май пак пътува по трасето, но тоя път с направен нов реглаж /брат му слава Богу е майстор/ ще видим дали ще отиде на 5-6/100 газ, т.е. над 50-те процента :D Ще ви уведомя за резултатите, но може би ще почакам да се потвърдят от няколко еднакви прехода.
Поздрави
ПП
Пропуснах да кажа, че въпросното немско возило вече не само гори малко, ами върви като самолет и дори въртяло гуми по думите на собственика :D Това го вмятам за да не си помисли някой че сме скопили каруцата окончателно - не е такъв случая, вдига си спокойно до 130 км/ч ама човекът не смее да го натиска повече, че да не се разпадне

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Инфо от днес - човекът с тестовия Мерцедес е затворил с още шест оборота газовата и колата продължава да върви като преди
След сряда и ново пътуване ще има данни за новия разход.

-
- МненияCOLON 4
- Регистриран наCOLON Чет Мар 13, 2014 2:46 pm
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте,
Тъй като и аз съм собственик на Тойота ( Корола Версо D4D 90 к.с. комънрейл двигател ),
искам да помоля собственика на Тойотата с комънрейл двигател ( предполагам е D4D ) с монтираният К3 да сподели още впечатления относно наблюдаваният досега разход на гориво, имам предвид икономия - в какви граници се движи. Това е важен показател при евентуално закупуване на комплект оптимизатори.
Тъй като и аз съм собственик на Тойота ( Корола Версо D4D 90 к.с. комънрейл двигател ),
искам да помоля собственика на Тойотата с комънрейл двигател ( предполагам е D4D ) с монтираният К3 да сподели още впечатления относно наблюдаваният досега разход на гориво, имам предвид икономия - в какви граници се движи. Това е важен показател при евентуално закупуване на комплект оптимизатори.