АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатления

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.
BUTTON_POST_REPLY
bob
МненияCOLON 219
Регистриран наCOLON Вто Май 07, 2013 12:32 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от bob »

Същото ама пластмасова
http://www.garaja.net/viewtopic.php?f=3&t=120&start=10
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от stefan4o »

На твое място бих взел бронзов или алуминиев тройник. Като цена са 7-8 лева. Разликата се състои там, че металните са с по-ситна резба и позволяват по-лесна фина настройка на смесите. Нали се сещаш, че ако тройникът ти има ход 8 оборота ще можеш в много по-регулирани граници да тестваш сместа. Щото четвъртинката на 8 е равна на шестнайсетинката на 2 оборота. Аз не вярвам някой да може точно да отвие даден винт с 1/16-та от хода му, докато с четвъртинки и половинки е далеч по-лесно. Не казвам, че и с този не може да се настрои, ама ще е по-тегаво :doh:
Аз например като си правя настройка излизам на околовръстното на Стара Загора и започвам да давам газ, колкото може. Отвивам с оборот - тествам - виждам, че е ОК. После с още един оборот - опс... стана по-зле. После връщам с половин - нещата са вече по-добре - или оставям така, или си играя с четвъртинката му да донагодя вървежа да е по-хубав. Общо взето с до 5-6 опита и се уцелва точната рецепта. За съжаление тя е различна за всяка кола, понеже както вече казах по-напред - има доста неща, от които зависи тая настройка. Едно от тях е и големината на дифузьора.
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от tati »

Здравейте момчета ! Да подхвърля и аз едно уточнение.Може ли да споделите на колко оборота от завито положение ви е развит черния-пласмасов винт за регулиране на газта на изпарителя. Мисля ,че може да насочи доста колеги към това дали правилно им е подбран смесителя-плочка.При мой опит със 24мм дифузор-плочка този винт беше развит около 2-3-обр. така много ми натягаше мембраната, сега си върнах стария дифузор-плочка 27мм но със коригирани отвори за газта от 2мм на 3,5мм това има голямо значение когато си на метан . Сега черния-пл.винт е развит на 8-обр. така мембраната е по отпусната и реагира по-бързо на вакума .А при малкия отвор тройника беше около 0,5-1обр.развит, сега е развит около 2.5- обр. Преди колата имаше ряз но не вървеше -беше като спънат кон и на ПХ гаснеше, разхода 4 - 4.6кг, вдигна ми много разхода- това е без 4-те К3 .Сега има много добро потегляне ,издърпване, потдържане и ускорение във средни и високи обороти.Утре ще и донастроя ПХ по вашите препоръки и ще я засека. Варна и обратно- без К3.Първо искам да я настроя правилно .А много ще е интересно Как фиксирате- потдържате стабилни обороти при ПХ.Механично със стопорен винт или със стъпковото - моторче от компа. на колата. :connie_bye:
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от stefan4o »

Тати, съвсем нормално е това, което се е случило при теб. Обяснението е сравнително просто. Когато на пътя на флуид, който преминава през отвор има преграда/стеснение, скоростта му зад нея нараства, не помня в каква зависимост, имах някъде формулата, ама не се сещам. Зависимостта гласеше горе-долу - леко стеснение=> сравнително голямо увеличение на скоростта. При мен се наблюдаваше същият ефект, когато на предния си автомобил карах с малък 26мм дифузьор на плочката. Тройникът беше отвит някъде оборот от напълно завитото си положение, респективно и винта на изпарителят беше леко развит, не помня с колко. Няма как да се даде еднозначен отговор и да се каже "твоят трябва да е развит еди-си-колко". Строго индивидуално е, иска се да се пипне, не става с гадаене.
По второто ти питане - степ-моторът няма как да ти попречи на правилната настройка на празен ход. Предишната ми кола беше пак Джета, но с карбуратор без електроника по него и я настройвах по абсолютно същия начин като тази, която е с ел.карбуратор и периферия като степ-мотор, ламбда сонда, мисля има и ТПС досущ като при моно-инжекционите (то всъщност е някаква смеска между карбуратор и инжекцион - има и от двете по малко). Опитай с вариантите, които съм описал. Когато стягаш или отвиваш винта на изпарителя ще усетиш промяната в работата на мотора - когато прекалиш без значение нагоре или надолу моторът започва да подскача в коша и да работи нестабилно, като стъпковото моторче няма как да компенсира това. Най-добре обеднявай от винта докато моторът започне да тресе, после върни малко обратно, за да заработи гладко на празен ход. Не зная при метановите изпарители дали има байпасен винт на изпарителя, защото тогава настройката става малко по-различна там.
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от stefan4o »

Ето как изглежда и плочката, която направих за вуйчовото Венто 1.8 моноинжекция, която той май така и не сложи...
Изображение

Изображение

Изображение
На първата снимка отляво е оригиналният магазински дифузьор, който е доста голям по мое мнение - от сорта на 35мм и нагоре е, а колата е само 75 коня :smileylol:
Междувпрочем това е късият вариант на Вентури, понеже ако нещата трябва да се правят в реални размери би следвало плочката да е дълга над 30см, а практически е невъзможно да се монтира такава над дроселовата клапа... Иначе има вариант с голяма дължина да се напъха във въздуховода. Като с такава резултатите и ускорението на скоростта точно където са дупките на газта би следвало да са най-добри.
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от tati »

Уточнявам- колата е рено лагуна 1.8 чист и само- моно.инж 94г със обик.ел.Ловато със байпас - игла бронз.винт . Който е развит на 1/4 обр. така съм я забелязал леко съска метана като минава покрай иглата. Зимата при -20гр. пали директно на метан при 2-я обр. на кол.вал и студена върви ще кажеш че съм и опънал 3 смукача. А сутрин нормално - давам на контакт, изчаквам 3-4сек. и въртя пали от раз без да натискам педала за газта и си ги нареждаше. Но от известно време нямах хубав ПХ и я разбутах. И от тогава не мога да я вкарам в час.Сега и подпирам дросел.клапата със мех.винт за да не гасне - иначе ми гасне на газ и така и правя настройките . На бензин няма проблем със ПХ- стъп.мотор си ги държи.
:connie:
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от tati »

Също си мисля че има значение колко е Ф-то и дължината на маркуча от изпарителя до тройника. Сега съм оставил по голямото Ф - 19мм , но после ще пробвам и със Ф-16мм. Като маркуча сега е дълъг -50см. и стига до дросела там правя връзката със тройника.
:phil_24:
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от stefan4o »

Дебелината на маркуча има значение само ако караш без тройник. Той нали за това е сложен там - да ограничава в някаква степен газта да не се влива прекалено много и да дави колата. Относно дължината - колкото по-малко, толкоз по-добре и колата има по-добър респонс. По-важното е маркучите след тройника да са с минимална дължина. Като цяло не прави гимнастики с дебелини на маркучите - безсмислено е, просто ще си загубиш времето ;)
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от icrow »

Аз пък мисля да направя една магария. Мисля в маркучите след рейката да навия медни спирали, които ще правят по голямо съпротивление и съответно на теория когато намаля постъпващия въздуха и се увеличи подналягането да не всмуква повече газ. А и оргонизирането на газта ще стане по успешно. Ще кажете, ама то газта се впръсква с по голямо налягане от колкото всмуква колектора, но не виждам как иначе ще ми гълта повече газ при едни и същи времена на инжекторите. Пък ще видим. :lol:
zlia_genii
МненияCOLON 67
Регистриран наCOLON Пон Яну 27, 2014 9:13 pm

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен

Мнение от zlia_genii »

Здравейте
Аз имам един въпрос, който може да прозвучи малко глупаво, но аз съм си прост човек и не разбирам :smileylol:
Някой пробвал ли е да вкара пропан бутан или метан през бензиновите инжектори (става дума за пълен инжекцион) и какво според вас би се получило при такава ситуация (има ли вариант да се получи нещо)

поздрави
Прост човек и слилен вятър - нищо ги не спира
BUTTON_POST_REPLY