ГИ е Фобос-1 на 2,5 години, ламбдата си работи коректно, разхода е 9-10 извънградско с настъпване до 140-150 на магистрала (много бега), чисто градско в зависимост от маршрута стига до 16 зимата и лятото с климатик.
За блокажи не знам да има, не съм ровил много по газовата, след последното настройване по графика, което си направих зимата градско София + отиване и връщане да Вакарел съм доволен от вървежа, разхода не е падал или най-мнго с 1/2 литър...
Създаване и развитие на технологията ми
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Забравих да добавя, че двигателя работи съвсем равномерно - имах преди време проблеми в лулите на кабелите и сега съм със DIY кабели без съпротивление - има тема във форума на Рено може да пратя линк при интерес... С тези кабели явно искрата е по-мощна, имаше значително подобрение в динамиката на колата.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
То стехиометричната разлика в горивата пак ни цака с ГИ защото бенз комп се стреми да докара бензинови пропорции. Аз лично съм махнал моята ламбда и я ползвам с монитор и така си настройвам газта. Но моя комп може да си кара нормлно в авариен режим. На други може да стане колата много по зле и да не може без ламбда. Тогава евентуално с ламбда емулатор, ама и това не си е работа. И пак зависи и от софта на ГИ изобщо скапана работа
Пусни моля те линка за кабелите

Пусни моля те линка за кабелите

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Колата на колегата се оказа Рено и няма да има никакви проблеми със блокиращ софтуер. Той е заложен не в газовия, а в бензиновия комп на марки като Шевролет, Форд, VW, Хонда, Ягуар и още две-три по-малко разпространени.
При Мерцедес, БМВ, Ауди, Ситроен, Пежо, Рено, Хюндай, Киа, Тойота, Субару, Мазда, Мицубиши и останалите няма такива проблеми и всичко с монтажа на К3 е ОК. Те се самонастройват през ламбдата и стандартната обратна връзка не е ограничена от софтуер, затова ефектът зависи само от рейнджа /обхвата/ на датчиците - което обикновено е 20-25%.
Поздрави!
При Мерцедес, БМВ, Ауди, Ситроен, Пежо, Рено, Хюндай, Киа, Тойота, Субару, Мазда, Мицубиши и останалите няма такива проблеми и всичко с монтажа на К3 е ОК. Те се самонастройват през ламбдата и стандартната обратна връзка не е ограничена от софтуер, затова ефектът зависи само от рейнджа /обхвата/ на датчиците - което обикновено е 20-25%.
Поздрави!
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Пуснах нова тема за кабелите тук.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Вчера вечерта монтирах комплекта К3.
На акумулатора пасна където очаквах. Оказа се, че не може да стане вертикално на тороидалната бутилка – долната част под зававаръчния шев се оказа по-ниска от горната. Затова ги лепнах хоризонтално и намазах със силикон за по-голяма контактна в двата края – по-назад пишеше, че може, дано не е грешка, че лепенките/силикона са много яки. До тук съм изминал към 20-тина километра и ми се стори накрая, че като че ли климатика не товари толкова двигателя, но може и да си внушавам… Другата седмица към края ще пътувам извън София.
Последните 2 снимки на двигателя са след тези двайсетина километра.
На акумулатора пасна където очаквах. Оказа се, че не може да стане вертикално на тороидалната бутилка – долната част под зававаръчния шев се оказа по-ниска от горната. Затова ги лепнах хоризонтално и намазах със силикон за по-голяма контактна в двата края – по-назад пишеше, че може, дано не е грешка, че лепенките/силикона са много яки. До тук съм изминал към 20-тина километра и ми се стори накрая, че като че ли климатика не товари толкова двигателя, но може и да си внушавам… Другата седмица към края ще пътувам извън София.
Последните 2 снимки на двигателя са след тези двайсетина километра.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Всичко е ОК, има достатъчно заряд на плюса на акумулатора, блока и бутилката. Просто покарай още малко и слушай мотора - при наличие на коректна обратна връзка горивото ще ти се намали автоматично. Докато минаваш първите 50-60 км се заслушай в мотора дали се променя - първо се усеща утихване, после мазно вървене на колата, след това по равното /където няма движение и е удобно/ пускаш педала на газта и колата трябва да върви стабилно с 30-35 км/ч на пета /без никаква газ, направо вдигни крака от педала/, в дизелов режим. Дори да качва леко нагорнище на четвърта сама, без газ и без да прихълцва. На светофар при тръгване трябва да има мощност за да върти гуми, там най-много се усеща новия повишен въртящ момент. При движение трябва да имаш забележимо повече инерция /основно поради намаленото вътрешно триене/. И накрая естествено, падане на разхода с 25-30% при коректна настройка на ТАП-а, а без нея поне 20-22% икономия и 10-12% повишена мощност.
Това е, просто карай и гледай дали има горните симптоми. Ако не се появят, значи не обеднява сама коректно през обратната връзка /ламбда-комп/.
Поздрави!
Това е, просто карай и гледай дали има горните симптоми. Ако не се появят, значи не обеднява сама коректно през обратната връзка /ламбда-комп/.
Поздрави!
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте!
Днес се сетих, че не съм показвал тук скобата с щипки, чрез която К3 се закрепват на вертикални или наклонени въздушни филтри. Тези скоби ги правя аз и ги ползвам само при дизели пр-во преди 2005 г, които нямат ламбда сонда и обратна връзка през нея. При тях се постигна ефект от около 15%, но само при монтаж на два бр кутии К3 на въздушния филтър и две на резервоара. На акумулатора не сработват.
При много коли може да се залепят външно на кожуха на филтъра там, където се допира отвътре ръба на филтърния елемент /така през индиректния контакт на кутията с филтъра енергията преминава в порьозната хартия, като после се отдава на преминаващия въздух/. Но понякога се случва да няма място или ръбът е много тесен, затова двете К3 ги слагам направо отгоре - на повърхността на филтърния елемент. Това е ОК когато е хоризонтален или леко наклонен, но когато е вертикален това не е вариант, защото кутиите могат да се отлепят от вибрациите на мотора. Затова именно ползвам показаните по-долу скоби
Може да видите на снимките отляво две кутии К3 с нормалния размер, а вдясно - две от умаления модел. Също така, за да се види по-ясно как стават нещата, съм щипнал две от стандартните кутии К3 на един стар въздушен филтър от моята кола /въпреки че той си е хоризонтален, а и не ги ползвам там - карам на газ и са залепени на акумулатора/.
Поздрави!
Днес се сетих, че не съм показвал тук скобата с щипки, чрез която К3 се закрепват на вертикални или наклонени въздушни филтри. Тези скоби ги правя аз и ги ползвам само при дизели пр-во преди 2005 г, които нямат ламбда сонда и обратна връзка през нея. При тях се постигна ефект от около 15%, но само при монтаж на два бр кутии К3 на въздушния филтър и две на резервоара. На акумулатора не сработват.
При много коли може да се залепят външно на кожуха на филтъра там, където се допира отвътре ръба на филтърния елемент /така през индиректния контакт на кутията с филтъра енергията преминава в порьозната хартия, като после се отдава на преминаващия въздух/. Но понякога се случва да няма място или ръбът е много тесен, затова двете К3 ги слагам направо отгоре - на повърхността на филтърния елемент. Това е ОК когато е хоризонтален или леко наклонен, но когато е вертикален това не е вариант, защото кутиите могат да се отлепят от вибрациите на мотора. Затова именно ползвам показаните по-долу скоби

Поздрави!
- Прикачени файлове
-
- Image1423.jpg (202.97 KiB) Прегледано 19748 пъти
-
- Image1424.jpg (213.99 KiB) Прегледано 19748 пъти
-
- Image1425.jpg (201.22 KiB) Прегледано 19748 пъти
-
- Image1426.jpg (470.42 KiB) Прегледано 19748 пъти
-
- Image1427.jpg (498.33 KiB) Прегледано 19748 пъти
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Малко снимки от монтаж на кутии К3 с новите щипки, директно на въздушния филтър /днес следобед/. Колата е джип Мерцедес ML без ламбда сонда, дизел. Цялата работа отне 5 минути, ако не се брои борбата със заялите шестогранни болтове на филтърния капак
Очакван ефект 16-17% - малко повече отпреди защото К3 са усилени с новата ми технология за активация на бобините.
Поздрави!

Поздрави!
- Прикачени файлове
-
- Image1431.jpg (272.65 KiB) Прегледано 19694 пъти
-
- Image1432.jpg (263.08 KiB) Прегледано 19694 пъти
-
- Image1434.jpg (227.34 KiB) Прегледано 19694 пъти
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Има някаква магия тук...
Минах към 2000 км. от монтажа и наистина двигателя стана лек, беше тих, но сега е още по-тих и равномерен на празен ход. Има голяма инерция, даже за да я спирам с двигателя трябва да сваля по-ниска предавка от преди, на 5-та почти не спира.
Абе бега още повече, дори се наложи жена ми да я покара около 160 км. и тя забеляза същото.
Ето клип от движение без газ на 5-та скорост... даже изкачва малки наклони без да притриса двигателя.
За съжаление не забелязвам драстичен спад в разхода, ама как да падне като я жулих яко - преди карам до 140 на магистрала, това пътуване да 150, дори 160-180 за кратко...
Първата бутилка ми даде с 1/2 литър повече от обикновено и реших да активирам икономичният режим на Фобос-1, настроен е на -10%.
Вървежа не се промени, но нямаше и спад на разхода. След това върнах нормалния режим и увеличих аванса от 6 на 8 (при мен аванспроцесорът има една обща настройка, няма отделно ниски / високи). Колата върви още по-добре и тук забелязах с 1/2 литър по-малко... Не са много меродавни засичанията, защото беше голяма жега, климатик нон-стоп и товар като за море. Наложи се да зареждам на Петрол (обикновено сипвам на Еко - най-бега и е икономична с тази газ).
Не знам как е ламбда сондата, на дисплея на програмата на Фобос-а дава някакви стойности и мисля, че работи. Колко добре не е ясно, оригиналната на 20 години е. От програмата не може да се записват клипове - пробвах с различни скрийн кепчъри... Не мисля да я сменям, като нямам оплаквания - на другата кола една универсална се разпадна на 2-рата година.
При първа възможност ще направя едно кръгче до Вакарел да я настроя наново и може да обедня ниските после допълнително... почти са приключили ремонтите по Цариградско...

Минах към 2000 км. от монтажа и наистина двигателя стана лек, беше тих, но сега е още по-тих и равномерен на празен ход. Има голяма инерция, даже за да я спирам с двигателя трябва да сваля по-ниска предавка от преди, на 5-та почти не спира.
Абе бега още повече, дори се наложи жена ми да я покара около 160 км. и тя забеляза същото.
Ето клип от движение без газ на 5-та скорост... даже изкачва малки наклони без да притриса двигателя.
За съжаление не забелязвам драстичен спад в разхода, ама как да падне като я жулих яко - преди карам до 140 на магистрала, това пътуване да 150, дори 160-180 за кратко...
Първата бутилка ми даде с 1/2 литър повече от обикновено и реших да активирам икономичният режим на Фобос-1, настроен е на -10%.
Вървежа не се промени, но нямаше и спад на разхода. След това върнах нормалния режим и увеличих аванса от 6 на 8 (при мен аванспроцесорът има една обща настройка, няма отделно ниски / високи). Колата върви още по-добре и тук забелязах с 1/2 литър по-малко... Не са много меродавни засичанията, защото беше голяма жега, климатик нон-стоп и товар като за море. Наложи се да зареждам на Петрол (обикновено сипвам на Еко - най-бега и е икономична с тази газ).
Не знам как е ламбда сондата, на дисплея на програмата на Фобос-а дава някакви стойности и мисля, че работи. Колко добре не е ясно, оригиналната на 20 години е. От програмата не може да се записват клипове - пробвах с различни скрийн кепчъри... Не мисля да я сменям, като нямам оплаквания - на другата кола една универсална се разпадна на 2-рата година.
При първа възможност ще направя едно кръгче до Вакарел да я настроя наново и може да обедня ниските после допълнително... почти са приключили ремонтите по Цариградско...