За да може свободно да се обсъжда, реших да пусна нова тема за несъпротивителните запалителни кабели.
Ето линк към темата във форума на Рено.
Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
-
- МненияCOLON 301
- Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
- МестоположениеCOLON Златоград
- CONTACTCOLON
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
а вдигане на джаулите с добавяне на допълнително захранване ... трудно е изпълнението но със сигурност си заслужава, правил съм само тест на маса , основната бобина е от лада а добавката е много 200в право напрежение без токоограничение минаваше единствено през около 25бр 1000в 10А диоди
http://vbox7.com/play:43dd8857
http://vbox7.com/play:43dd8857
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Мислил съм го и това, но при мен бобините се управляват директно от компютъра и ме е притеснява вдигането на напрежението...
Все пак я ползвам на дълги разстояния и не ми се иска да вкарвам още несигурност в системата. От друга страна като съм с аванспроцесор с вградени комутатори и би могло на него да се подаде по-високо напрежение, но трябва да се консултираме с Румен.
Смятам да добавя кондензаторен филтър на захранването на бобините поне, успоредно на щатния, който беше 270 или 470 uF, не помня точно.
За кабелите ще добавя, че вече са облечени с 2 слоя термосвиваем шлаух. Имаше предположения във форума на Рено, че ще "светят" в тъмното. Проверих как са нещата на пълна тъмнина - пресветва еднократно като ги допреш с пръст. Въпреки обличането (всеки слой термосвиваем шлаух добавя 2 kV изолация) се вижда присветването. Проверих другите кабели BERU, както и червения и сините Тесла на другата кола - ами абсолютно същото се получава, следователно го приемам за нормално.
Все пак я ползвам на дълги разстояния и не ми се иска да вкарвам още несигурност в системата. От друга страна като съм с аванспроцесор с вградени комутатори и би могло на него да се подаде по-високо напрежение, но трябва да се консултираме с Румен.
Смятам да добавя кондензаторен филтър на захранването на бобините поне, успоредно на щатния, който беше 270 или 470 uF, не помня точно.
За кабелите ще добавя, че вече са облечени с 2 слоя термосвиваем шлаух. Имаше предположения във форума на Рено, че ще "светят" в тъмното. Проверих как са нещата на пълна тъмнина - пресветва еднократно като ги допреш с пръст. Въпреки обличането (всеки слой термосвиваем шлаух добавя 2 kV изолация) се вижда присветването. Проверих другите кабели BERU, както и червения и сините Тесла на другата кола - ами абсолютно същото се получава, следователно го приемам за нормално.
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Ти нa гaз ли беше? Погледни aко искaш темaтa зa свещите тук
Мен ме гложди идеятa дa приспособя от тези бобини вгрaдени в лулите и собственa бобинa нa всякa свещ. В мегaпaртс имa всякaкви бобини и сa нa добри пaри.

Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Да на газ. Нещо няма линк...
Ако визираш свещи със скъсен масов електрод съм гледал темата, но не приложимо при мен - карам с предписаните за двигателя 3-електродни свещи, които са доста отворени към горивната камера:

Но за другата кола може
Да това е добро решение, но при мен се палят 2 х 2 и няма да има много полза.
Може би ако сложа накъкъв емулатор да ги пали поединично - там е голяма ползата, защото има повече време за насищане на бобината - при мен са 2 искри на оборот на бобина, при 4 отделни бобини е 1 искра на оборот.
Ако визираш свещи със скъсен масов електрод съм гледал темата, но не приложимо при мен - карам с предписаните за двигателя 3-електродни свещи, които са доста отворени към горивната камера:

Но за другата кола може

Да това е добро решение, но при мен се палят 2 х 2 и няма да има много полза.
Може би ако сложа накъкъв емулатор да ги пали поединично - там е голяма ползата, защото има повече време за насищане на бобината - при мен са 2 искри на оборот на бобина, при 4 отделни бобини е 1 искра на оборот.
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
В твоя случaй нямa и нуждa. Седят си кaкто дa сa рязaни. Aко говориш зa бобините нa всякa свещ пaк ще си имa "изгубенa искрa" Просто би трябвaло дa се вържaт дв по две. A те тези бобини зa бездистрибуторното сa си принципно достa високоволтни. Моятa е нaд 40кв
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Ето кабелите с допълнителната изолация:
-
- МненияCOLON 301
- Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
- МестоположениеCOLON Златоград
- CONTACTCOLON
Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Гледай да не допират кабелите на метални части от двигателя ще е още по -добре. Иначе и аз съм мислил за разделяне на моите двойни бобини, възможно е да стане с микро контролер и следене и на датчика на коляновия вал с този контролер от там да се управляват електронни ключове които да определят кой цилиндър да се пусне щото реално вече трябва да се брои до 4
а не само 1 -2 . Но както винаги трябва да се изработи достатъчно просто надеждно и евтино устройство
което си е сериозна задача. Но дори слагането на единична бобина за всяка свещ ще доведе до по добра работа, мисля че при мен високоволтовата част на бобината я дават с два активни края, тоест самата вторична намотка няма край на бобината който да е вързан на маса.


Re: Подмяна на съпрот. кабели за свещи с "не-съпротивителни"
Просто ще имa кaкто и с двойнaтa дв по две дa рaботят. Имaше нещо с товa, че еднaъa зaтвaряше през другaтa, но мисля чебможе дa се нaпрaви елементaрно и евтино. Кaто остaне вереме ще рaзгледaм.