Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Мар 19, 2014 1:39 pm
Това че не качвам снимки не означава че не се занимавам в свободното си време с туй-онуй.
А земете малко и разгледайте как се движи флуид в тръба преди да ми обяснявате че като го натикаш до стените ще намалиш съпротивлението му. Скоростта на движение на флуида е най-голяма точно в средата на тръбата. Особено пък при скорости, където движението преминава от ламинарно в турболентно. При движението си флуида използва абсолютно цялото сечение на тръбата. Всяка промяна на диаметъра й води до намаляване на проускателната й способност вследствие на местни съпротивления.
Ако някой има съмнения - да сложи тоя "турбо не знам кво си" в една PVC тръба с подходящ диаметър и да пусне вода през нея. Да пробва с и без тая смешка вътре колко ще е дебита протекъл през тръбата. Аз залагам на ... ако конструкцията е като тая показана на снимката ... поне 30% надолу. И това ще се усеща най-вече при високите обороти на колата. Ако си карате колите пенсионерската - естествено че ще постигате икономии. Аз искам да разполагам с цялата мощност на мотора когато ми потрябва.
Отново твърдя - това би могло да има някакъв ефект когато човек кара с педал на газта натиснат до половината. Ще е по-скоро психологически, в рамките на няколко процента. Но това предимство ще е за сметка на мудността когато настъпите педала до ламарината.
Може да се полюбувате на звука на този мотор:
https://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
и с изненада да забележите липсата на всякакви заврънкулки, оптимизиращи смесообразуването. Тръбата е абсолютна права и води направо до клапаните на цилиндъра. В момента капака е махнат, но повярвайте - и над инжекторите няма нищо подобно.
И преди да ми наскачане "Ма това е Формула 1" си помислете колко време беше необходимо за зареждане на един автомобил тогава когато все още зареждаха по време на състезанието, погледнете с колко е по-бавна една обиколка на всеки 1 килограм допълнително тегло в автомобила, и си помислете дали конструкторски бюра с милиарден бюджет няма да са проиграли хиляди пъти всяка една ситуация така, че каквото и да било да им даде икономия само от 5% гориво. При 150 литра на състезание 5% са 7 литра, или 5 килограма по-малко при тръгването, или 2 обиколки повече.
Кой, кажете ми кой ще попречи на екип от Формула 1 да поставя тия неща в моторите си? "Мъжете в черно"? Световната конспирация? Някой ще забрани на японските или китайските производители - страни харчещи милиарди на месец за внос на горива тъй като почти нямат собствено добив - да правят коли, вървящи с по-малко гориво? Айде моля ви се...
Това, че на дадена кола с дадена настройка някаква завъртяна ламарина е довела до икономия не означава, че "изобретението" е приложимо към всички коли и във всички режими на работа. Така че - да, оптимизирайте лично вашите коли, можете да постигате някакви положителни резултати, но ... нека всеки да проверява резултатите от тия тестове.
С'я аз като ви казвам, че с един стар чорап във въздуховода постигам икономия ... ще ме баннете, щото не е изобретение, няма търговски вид, не съм вложил 2 месеца да режа и пиля ламаринки... Да, наистина, не съм провел задълбочено изследване какъв тип чорап води до най-голяма икономия, Може би тип "терлик" или 3/4, найлонов дамски или вълнен... да, имам пропуски, но нямам никакво намерение да продължавам с експериментите в тази посока. просто на момента ми трябваше нещо, с което да намаля въздушния поток поради дребен проблем със смесообразуването на пътя... и забелязах икономия.
А земете малко и разгледайте как се движи флуид в тръба преди да ми обяснявате че като го натикаш до стените ще намалиш съпротивлението му. Скоростта на движение на флуида е най-голяма точно в средата на тръбата. Особено пък при скорости, където движението преминава от ламинарно в турболентно. При движението си флуида използва абсолютно цялото сечение на тръбата. Всяка промяна на диаметъра й води до намаляване на проускателната й способност вследствие на местни съпротивления.
Ако някой има съмнения - да сложи тоя "турбо не знам кво си" в една PVC тръба с подходящ диаметър и да пусне вода през нея. Да пробва с и без тая смешка вътре колко ще е дебита протекъл през тръбата. Аз залагам на ... ако конструкцията е като тая показана на снимката ... поне 30% надолу. И това ще се усеща най-вече при високите обороти на колата. Ако си карате колите пенсионерската - естествено че ще постигате икономии. Аз искам да разполагам с цялата мощност на мотора когато ми потрябва.
Отново твърдя - това би могло да има някакъв ефект когато човек кара с педал на газта натиснат до половината. Ще е по-скоро психологически, в рамките на няколко процента. Но това предимство ще е за сметка на мудността когато настъпите педала до ламарината.
Може да се полюбувате на звука на този мотор:
https://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
и с изненада да забележите липсата на всякакви заврънкулки, оптимизиращи смесообразуването. Тръбата е абсолютна права и води направо до клапаните на цилиндъра. В момента капака е махнат, но повярвайте - и над инжекторите няма нищо подобно.
И преди да ми наскачане "Ма това е Формула 1" си помислете колко време беше необходимо за зареждане на един автомобил тогава когато все още зареждаха по време на състезанието, погледнете с колко е по-бавна една обиколка на всеки 1 килограм допълнително тегло в автомобила, и си помислете дали конструкторски бюра с милиарден бюджет няма да са проиграли хиляди пъти всяка една ситуация така, че каквото и да било да им даде икономия само от 5% гориво. При 150 литра на състезание 5% са 7 литра, или 5 килограма по-малко при тръгването, или 2 обиколки повече.
Кой, кажете ми кой ще попречи на екип от Формула 1 да поставя тия неща в моторите си? "Мъжете в черно"? Световната конспирация? Някой ще забрани на японските или китайските производители - страни харчещи милиарди на месец за внос на горива тъй като почти нямат собствено добив - да правят коли, вървящи с по-малко гориво? Айде моля ви се...
Това, че на дадена кола с дадена настройка някаква завъртяна ламарина е довела до икономия не означава, че "изобретението" е приложимо към всички коли и във всички режими на работа. Така че - да, оптимизирайте лично вашите коли, можете да постигате някакви положителни резултати, но ... нека всеки да проверява резултатите от тия тестове.
С'я аз като ви казвам, че с един стар чорап във въздуховода постигам икономия ... ще ме баннете, щото не е изобретение, няма търговски вид, не съм вложил 2 месеца да режа и пиля ламаринки... Да, наистина, не съм провел задълбочено изследване какъв тип чорап води до най-голяма икономия, Може би тип "терлик" или 3/4, найлонов дамски или вълнен... да, имам пропуски, но нямам никакво намерение да продължавам с експериментите в тази посока. просто на момента ми трябваше нещо, с което да намаля въздушния поток поради дребен проблем със смесообразуването на пътя... и забелязах икономия.