Страница 13 от 17

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пет Апр 11, 2014 7:28 am
от sheki
А няма ли възможност да се облепи всичко около двигателя с алуминиево фолио , капака и калниците , или не виждате смисъл в спиране на излъчването.. :speak:

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Сря Авг 27, 2014 2:46 pm
от icrow
Пишa не с цел дa се хвaля, a зa дa се ентусиaзирaт хорaтa, които се колебaят дaли дa се зaнимaвaт с оргонизирaне нa aвтомобилите си. С новия ми оргонизaтор плюс системa зa овлaжнявaне нa вуздухa дaде рaзход 4.5/100, кaто мaршрутa беше достa плaнински Бургaс-Вaрнa-Бургaс двaмa човекa в колaтa и бaгaж. Във Вaрнa достa се въртях, къде зaрaди GPS, къде зaрaди смотaните тaбели, че дaже бях и в зaдръствaне нa излизaне преди и по Aспaруховия мост, тaкa че съм много доволен :)

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Сря Авг 27, 2014 5:28 pm
от caduceus
Поздравления за резултата - само кажи колко беше преди разхода за да сравним. Топла или студена пара вкарваш - и преди филтъра или след?
Тъкмо мислех да сложа овлажнителя с ултразвуковата генерация в колата + две-три кутии К3 на водата, но трябва малко натаманяване на захранването че сега е на 220 волта АС. Иначе консумацията му е е 30 вата на максимален режим и дими доста силно. Проф. Андреев казва че 2% влажност била достатъчна и по-големи нива не давали значително по-добри резултати. Ти какво установяваш в тая връзка /щото теорията е едно, практиката друго/?
Поздрави!

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Сря Авг 27, 2014 7:29 pm
от icrow
Aми нa идвaне към Бургaс тримa човaкa и нaд 100 кг бaгaж /нямaше грaм прaзно място/ със 120-140км/ч дaде 7,5. Тя моятa след 100 стaвa достa лaкумa. Обaче нещо се рaзколебaх зa системaтa и я изключих нa тръгвaне към Бургaс. :smileylol: Още по хубaво е, че и темперaтурaтa нa ДВГ седи с 4-5 гр. по ниско. Системaтa е от нaй простия тип. Буркaн с водa пълен до средaтa с водa. Един мaркуч влизa до дъното нa буркaнa и през него влизa въздухa в системaтa. Нa кaпaчкaтa щуцер с мaркуче към колекторa. Когaто смуче от тaм въздух, той минaвa през водaтa и тя почвa дa колкочи със много пръски, които се зaсмуквaт в колекторa. Aмерикaнците му викaт индукционен метотд. Кaто се връщaм към София пaк ще зaсекa вече с пуснaтa системa.

ПП
Принципно много пъти нa извънгрaдско съм и прaвил 5-5.5/100, но с толковa грaдско и с двa стaртa си е ново постижение зa стaрaтa кaляскa. :)

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Сря Авг 27, 2014 8:27 pm
от stefan4o
Като засегнахте Андреев - изтеглих книгите му и усамотено ги четох докато бяхме на село за 2-3 дни. За съжаление руският не ми е от силните езици, но горе-долу схванах за какво идва реч. Действително се споменаваше за овлажняване на въздуха като част от изискванията за процеса "автотермия"( също така се спомена, че липсата на влажност в зимния период затруднява този процес). Мисля пак някой от вас беше сложил клипче с един СААБ с паро-инжектираща система. Само че там ми направи впечатление, че се инжектира преди дроселната клапа и въздушния филтър. Ако ми остане време смятам и аз да опитам това, че ми стана интересно дали ще даде отражение върху динамично-разходните характеристики на колата ми.

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Сря Авг 27, 2014 10:49 pm
от icrow
Давай смело!
Те, като ги гледам американците са много доволни от тези системи дори и без оргон. Разбира се икономиите споменати са малки. Не можах да направя, както исках системата, но ще я преправя. Относно количеството имам кранче, но така или иначе не влиза много, та за реглаж не мога да говоря.От няколко места чета,че не трябва да е много парата. Това мисля, че няма да е проблем да се дозира. Кадуцеус, кажи от къде и за колко си взел изпарителя и какво представлява?

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Чет Авг 28, 2014 7:17 am
от Philip
Преди доста години имахме ЗАЗ. Баща ми във времето си правеше различни експерименти с допълнително впръскване на вода в двигателя. Сега говорих с него, за да ми каже точно какво беше правил и какъв е най-добрия вариант на подаване, до който беше стигнал той.
Като количество:
Минимално - през игла за инжекция, разположена под смукателната клапа на карбуратора.
Като натрупан опит:
При студен двигател затруднява работата му. Ефектът се проявява при нормално загрят двигател и високи обороти. По тази причина ползваше помпата на парното (Парното на ЗАЗа беше чрез изгаряне на бензин в камера, която загрява въздуха. Помпата достига определено налягане и спира, изчаквайки падането му до определена стойност и отново се включва отново). Включваше я след загряването на двигателя. :)
Положителни ефекти:
Намаляване разхода, поради увеличен коефициент на пълнене на цилиндрите и оттам - повишаване работното налягане. Заради топлинното разлагане на водата - допълнителна мощност от изгарянето на водорода.
Отрицателни ефекти:
Бързо износване на запалителните свещи.
Това, към което се е стремил, но не е успял да постигне поради една или друга причина:
Работа на двигателя с почти никакво гориво за сметка на водата. Казва, че това се постига при прегрят двигател, но не е посмял да го направи по разбираеми причини. Иначе със сигурност това е постигано по неговите думи. Той беше преподавател по ДВГ и се интересуваше освен това от постиженията по тази тема по света :)
Немците са ползвали впръскване на вода в двигателите на Месершмитите при форсаж на двигателите, като това е носело много висока моментна мощност.
***
Това, което си мисля аз по темата :)
Ефекта би бил доста по-осезаем, ако впръскваната вода е морска. В нея има разтворен СО и СО2, както и други елементи, които при загряването, което се получава при сгъстяването в цилиндъра се свързват и изгарят. (Шаубергер също постига горене на вода, но само морска!) В нормалната няма нужните елементи.
Ако има и устройство, което предварително да я разбива атомарно, тогава ефекта ще е най-силен. Пак Шаубергер постига това чрез използването на въртящи се, гофрирани медни конуси. Постига го и с въздух. При Андреев постигането на атомарното разбиване се получава чрез сферите, през които преминава въздухът, които са покрити с платина (ако си спомням правилно)

Хубав ден! :)

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Чет Авг 28, 2014 7:29 am
от stefan4o
Филипе, благодаря ти за инфото. Само че аз останах с впечатление за впръскване на пара, а не на вода. А относно Андреев - в книгата не срещнах да е написал, че става реч за платина (ако визираме въздушния оптимизатор). Единственото, което успях да разбера е, че магнитите можело да са 3-4 вида, а сферите да са от някой от елементите на 6ти ред в Менделеевата таблица. : )
Сега за впръскването - ако говорим за пара, то тя няма как да се впръсква на студен мотор, поради причината, че ако се направи свързана с колектора няма как да заври толкова рано. Човекът от клипа със сааба ползуваше именно пара. Ама не успях да разбера дали е била обикновена или морска.

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Чет Авг 28, 2014 8:47 am
от smsi-h
icrow,

Имам немаловажен въпрос. Задължително ли трябва водата да влиза направо в колектора? Не може ли маркучът да се постави преди филтъра или някъде около него? Предполагам, че ако маркучът влиза не в колектора силата на всмукване ще е същата.

Хм... Ма ти си бил хитрец, водата да влиза в двигателя според оборотите му, т.е. нещо като самостоятелно автоматично подаване на вода си направил. Браво! :cheers:

На 100 км, какво количество вода се изгаря?

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Чет Авг 28, 2014 9:05 am
от smsi-h
Philip написаCOLON Това, към което се е стремил, но не е успял да постигне поради една или друга причина:
Работа на двигателя с почти никакво гориво за сметка на водата. Казва, че това се постига при прегрят двигател, но не е посмял да го направи по разбираеми причини. Иначе със сигурност това е постигано по неговите думи.

Би ли обяснил малко по-подробно! Какво се получава при прегрят двигател, че да е възможно двигателят да работи само на вода и без гориво? И къде е постигано това нещо в света? Нещо ми намирисва на физическото разлагане на водата на Стенли Майер. Както се знае водата гори устойчиво при температури 800 градуса и затова пожарникарите гасят големите пожари с пяна. Т.е. физически е възможно в цилиндрите при висока температура водата да гори, но това си е само в горна мъртва точка и то за кратко време. Хм, сигурно при съвременните дизелови двигатели би се получило, щото те имат доста по-висока компресия и съответно по-висока температура.

Много ми е интересно, каква теория е споделял баща ти. :dash: