Създаване и развитие на технологията ми

Устойство за намаляване разхода на гориво в автомобила
BUTTON_POST_REPLY
smsi-h
МненияCOLON 287
Регистриран наCOLON Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от smsi-h »

stefan4o,

Ако си чел предишните ми постове в тази тема сигурно си видял, че настройките на ТАП-а при мен са 7 на ниски и 15 на високи, двигателят ми е с моножинекция. Смело ги постави на 15 в горния регистър и гледай чудеса. Румен твърдеше, че не може така, и трябва настройките да са на 4 в ниските и 8-9 във високите. Ама не, не е прав, не само че може, но и автомобилът си го иска, иначе се тормози.
Кадуцеуса е прав. Наистина при извънградско, по нанадолнище, автомобилът наистина има голяма инерция, ефектът на моторната спирачка практически го няма и автомобилът спира единствено от съпротивлението на въздуха и сцеплението с асфалта. Ще се учудиш как върви, все едно караш колело, няма да си познаеш колата, само завиши предварението и в горния регистър. Всяка единица в ТАП-а е важна, най-вече личи на газанализатор, ще се учудиш какви разлики излизат при всяка промяна с по една единица.
Много е важно газта да ти е настроена перфектно без ТАП, т.е. настройка на изпарителя и на подадената газ с приложената тапа за изключване на ТАП-а, но с поставени оптимизатори на горивопровода и филтъра. Едва тогава включваш ТАП и пробваш да форсираш двигателя на място. Поразителният ефект идва моментално още при пробата на място. След като установиш ефекта и от включения ТАП, пробваш автомобила на път. Аз например, на газ градското, на правите и по-дълги участъци, си го карам практически на 4 и 5-та предавка, рядко включвам 3-та. Даже и да е на 40 км, на равно, автомобилът ускорява без проблеми на 5-та, без да двигателят да се тресе и пресецва. Едва тогава, при наличието на толкова мощност, ще разбереш,че толкова газ в двигателя не ти трябва и ще я намалиш, както направих аз с почти оборот и половина на кранчето, при което мощността на двигателя си остана същата, т.е. градско и извънградско само на дълги предавки, а на извънградско практически не изключвам от 5-та. Много е интересно, щото скоростта вместо да пада на баирите, тя се покачва и още не мога да свикна да регулирам педала на газта; ако го задържа скоростомера често минава 100 и не се усеща. Ще забележиш и това, че не се налага да натискаш много педала на газта.

Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!

Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Свилене,
ти добре си направил тема в Рено форума, но никой не схваща какво всъщност имаш предвид зад обикновения ти наглед въпрос, защото хората не са запознати с оптимизаторите и как влияят на горенето в ДВГ. Въртят се по стандартните методики и измервания, които са ясни - и за това са си абсолютно прави. И никой не се сеща да попита какво е това К3, за което споменаваш и защо на газ ти работи колата по-добре от на бензин :)
По стандарта - да, бедна смес гори понякога с детонации. Да, при нормални стехиометрични съотношения за различните горива изгарят въглеводородите, окислени от кислорода - както си е положено по устав. И т.н. Обаче... При обработени гориво или въздух с базирани на оргонни технологии оптимизатори като моите или автотермичните на проф.Андреев, нещата стават съвсем различни и хората нямат там опит и знания. Ние имаме от практиката, но те на настоящия етап - не. Затова питането ти към тях е безпредметно - но е показателно, че никой не чете и осмисля напълно първия ти пост. И четири страници обясняват разни неща, без да им направи впечатление, че има нещо странно, интересно и доста неясно в думите ти :shock: Понякога се учудвам колко са слепи хората и колко напират да говорят, без изобщо да слушат - камо ли да осмислят чутото. Ако пък им пуснеш линк до тази тема, ще те изкарат измамник или че ми правиш реклама - засега си само Даскал както се изрази единия колега оттам :lol:
Да поясня отново с няколко думи, какво става при оптимизираното гориво от моя гледна точка и въз основа на опита:
1. Смесването на двете съставки е на молекулярно, а при по-високи нива на енергията - и на атомно ниво. Това води до липса на детонации дори при свръхобеднени смеси. При нормалното гориво има лошо смесване и наличие на зони с неравномерно разпределение на съставките, което води до детонации. Това е - съвсем просто обяснено.
2. Обработеното с оптимизатори гориво вдига октановото число и гори по-бавно, което води еднозначно до необходимост от по-голям аванс.
3. Част от горивото става излишно и пречи на добрата работа на ДВГ. За да се постигне оптимално усвояване на сместа, трябва да се намали количеството на горивото в нея и вече нещата стават съвсем различни по отношение на стехиометрията. Това не е вече нормалното гориво за което пише в учебниците!!! То е далеч далеч по-качествено - и по-доброто изгаряне е видно по понижената температура, ниското ниво на шум, плавната и еластична работа на мотора.
4. При нива на обедняване над 30% настъпва нов етап - ДВГ не реагира на увеличаването на енергията в него, ако не се намали горивото драстично. Спомагателна роля играе матрицирането на оптимизатора със структурна информация от катализатор - например диетилов етер /специфично ноу-хау по което работя в момента/. Етерът естествено не присъства физически :D Там вече имаме т.-нар. от проф. Андреев "електринна алхимия", водеща до частично преобразуване на въздуха и много високи нива на обедняване на сместа - при неговите тестове на бензин например нещата са от 1:50 до 1/100, в т.нар. хладен режим. При "горещ" режим с наличие на катализатор в цилиндрите и азотен цикъл знаеш, че може на практика и без гориво. Това обаче не съм го постигнал още и не мога да се изказвам, докато не го видя с очите си.

Поздрави
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от stefan4o »

smsi-h написаCOLON
Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!

Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.
Малко си се превъзбудил, колега. Давай го по-споко. Физико-химичните процеси с изгарянето на горивото, както и последствията от това си се знаят. Те не са измислени от вчера. Тук говорим за оптимизация.
Интересно ми е да споделиш каква е скоростната кутия на автомобила ти като предавателни числа, понеже ми стана любопитно за 40 км/ч на 5-та предавка. Сподели предавателното число на 5-та скорост и това на диференциала на скоростите (наричат го още главно предавателно число). Щото и моята кола не лашка на 5-та с ниска скорост, но все пак да направим сверката. Днес направих предварението 7 на ниските, било е 8, явно така съм го оставил и 15 на високите обороти. Ще покарам малко и ще видя как това ще се отрази на разхода и динамиката на колата. Но засега първите ми отзиви са много добри. Имам колега с Поло комби 1.4 60к.с. с ГИ и го отвях като куцо пиле - домат на светофара :D (моята е 1.6 70 к.с.) Преди ми даваше доста повече зор си спомням :roll: не ми беше толкова лесно.
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

:D Само така! Сега понамали горивото от врътките до ниво, на което ще имаш същата като сега мощност, а си с поне един и половина-два литра газ надолу в сравнение с началото. Това е т.-нар. мъртва зона - намаляваш и манджата, а тя си върви без да усети разлика.
Още нещо може да забележиш - ако пуснеш колата да върви на пета по равен път, при около 40 км/ч., тя слиза на 35-37 км/ч и там си върви като дизел - т.е. не само не прихълцва, а и си поддържа стабилно скоростта :) Това за мен показва доста увеличения въртящ момент, но може да греша нещо - ако е така, поправете ме. на четвърта това упражнение може да се направи дори при леко нагорнище. Айде да речем моята каляска е 134 к.с. и да го прави щото има повече коне, но по-рано и тя прихълцваше и искаше да спира. Опитайте с вашите и кажете какъв е резултата - при високи нива на заряда /стандартно при оптимизатори К3/ и минати 200-300 км за да се стабилизира енергията в блока на мотора, това трябва да се получи.
Поздрави
Аватар
Philip
МненияCOLON 1094
Регистриран наCOLON Нед Май 05, 2013 9:55 am
CONTACTCOLON

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от Philip »

Още малко наблюдения и от мен на действието на оптимизаторите. :D
Тъй като пътя ми всеки ден е и градско, и извънградско, на второто най-използваната предавка е петата. Разликата: Преди К1 и К3(от първите и е на филтъра), петата я ползвах и имаше мощност след 100 км/ч. След оптимизаторите колата си я искаше още след 70 - 75, като имаше достатъчна мощност. Сега - след 60 км/ч, като понякога се хващам, че и на 40 все още карам на пета, но няма мощност да дръпне.(чувствам си колата и двигателя - това ми е и спциалност още повече :lol: )
Разликата между времето, когато я ползвах след 70 и сега, като я ползвам след 60 е само една. В колата ( до ръчната) съм сложил ето този хармонизатор на Ивчак:
Хармонизаторче с ринг на Ивчак
Хармонизаторче с ринг на Ивчак
h1.jpg (81.96 KiB) Прегледано 11225 пъти
Не мога да кажа от колко кубита е - Ивчак ще трябва да си каже :D
Принципно е с екваториален ринг, който се ползва за ограничаване на полето на хармонизатора. Както писах и другаде във форума, специално при това хармонизаторче се получава нещо странно. Където го сложиш, създава поле около целия предмет - в случая колата.
Стана така, че за няколко дни го махнах. ...И петата отново започнах да я включвам след 70 км, т.е. - мощността ми падна. Веднага след като отново го сложих в колата, мощността се върна.
Ето и моето обяснение:
Оптимизаторите зареждат както горивото, така и двигателя, така и цялата кола. В един момент след достигане на някакъв праг на заряда на цялата кола или само на двигателя - това не мога да кажа, настъпва свързване на полето на колата с това на Земята. ...И това предизвиква предаване към Земята и намаляване на ефекта на оптимизаторите.
Това хармонизаторче с ринга явно затваря полето на колата или най-малкото пречи на това поле да се свърже със земното и да изтича към него.
Пробвайте, за да видим дали наистина е така, моля.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Има нещо такова, защото по едно време сложих да пробвам розов зеолит /много мощен/ в кутиите на К3 и ефектът падна драстично. Явно се свърза със земята /находището/ и енергията изтичаше по линка към нея. Когато махнах зеолита всичко се оправи :) Тогава дискутирахме това с Филип по телефона и наистина май е така както той казва. В момента тествам К3 + матрица на диетилов етер и вчера за малко да се омагьосам :lol: и приспя - забравих че съм сложил четири кутии К3 на перилото на балкона и правят силна зона, та като се подпрях на него и след не повече от минута ми се приспа страшно /а етера се ползва освен за палене на дизели зимата и за анестезия/. Явно нещата работят, но все пак не е като да присъства физически - пренася се само енергията му в рамките на /предполагам/ не повече от 10-15%. Но то стига май.
Поздрави
smsi-h
МненияCOLON 287
Регистриран наCOLON Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от smsi-h »

stefan4o написаCOLONИнтересно ми е да споделиш каква е скоростната кутия на автомобила ти като предавателни числа, понеже ми стана любопитно за 40 км/ч на 5-та предавка. Сподели предавателното число на 5-та скорост и това на диференциала на скоростите (наричат го още главно предавателно число). Щото и моята кола не лашка на 5-та с ниска скорост, но все пак да направим сверката. Днес направих предварението 7 на ниските, било е 8, явно така съм го оставил и 15 на високите обороти. Ще покарам малко и ще видя как това ще се отрази на разхода и динамиката на колата. Но засега първите ми отзиви са много добри. Имам колега с Поло комби 1.4 60к.с. с ГИ и го отвях като куцо пиле - домат на светофара :D (моята е 1.6 70 к.с.) Преди ми даваше доста повече зор си спомням :roll: не ми беше толкова лесно.
Ами кутията ми е стандартна. Както съм писал двигател 1.7 F3NL740I, 54 kw, 72-4 коня. Предавателните числа, хм... въпрос с повишена трудност, не ги знам.
Лашкане имам, но на ниски обороти 1100 до 1300, когато карам на 3-та предавка по инерция и моторът е още студен. При загрят мотор няма проблеми. Нещо смесите ми правят проблем, но така беше и преди месец, когато още настройвах нещата, и лашкането беше дори и при натискане на газта в порядъка на 1100 до 1800-1900 оборота. Сега е само по инерция на равно при студен двигател. При температури над 40 градуса изчезва. Интересното е това, че след като подам съвсем леко газ лашкането изчезва аламинут. Сигурно прекалено много съм затворил крана и съм обеднил сместа, при което студената още газ трудно се смесва с въздуха; но това е и защото клапата на филтъра за топъл въздух от изпускателните колектори я блокирах с вида и планка. В момента в двигателя непрекъснато постъпва студен въздух. Отоплението на всмукателните колектори не го изключих, както ме посъветва Румен Р., щото се оказа, че върху тях има температурен и въздушен датчик; достраша ме да не объркам работата на компа и да не почне да коригира сместа непрекъснато към обогатяване.

Филипе, ако съм на равно с 40 и на пета, ускорявам без да превключвам скоростите. :lol: Няма чукане на аванс въобще. ;)
Аватар
Philip
МненияCOLON 1094
Регистриран наCOLON Нед Май 05, 2013 9:55 am
CONTACTCOLON

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от Philip »

:lol: ОК
Ти имаш ТАП, пък аз нямам. Единствената промяна са К1 и К3 ;)
Преди тях разхода на газ ми се мотаеше около 10 на сто, сега около 8 на сто.
Иначе и при мен няма чукане на пета и при тази скорост, и бавно мога да си вдигна отново скоростта.
Наблюдавам - анализирам - променям.
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от stefan4o »

caduceus написаCOLON:D Само така! Сега понамали горивото от врътките до ниво, на което ще имаш същата като сега мощност, а си с поне един и половина-два литра газ надолу в сравнение с началото. Това е т.-нар. мъртва зона - намаляваш и манджата, а тя си върви без да усети разлика.
В момента колата ми върви почти като самолет, сравнено с бензина може би се поизравни динамиката с него, което ме втрещи определено. Има едно изкачване дълго от сорта на 100-200 метра преди моста на околовръстното в Стара Загора, точно там я тествам - горе-долу от него излизам с еднаква скорост вече и на бензин и на газ. На тоя етап не искам да пипам врътки, понеже мисля, че си познавам колата достатъчно добре кога иска гориво и кога - не :D С по-малко гориво може и да си намаля разхода, но вероятно ще е за сметка на динамиката или някой режим ще окуцее. Нека покарам така и ще видя по-натам. Сега вече нямам лагването между 2000 и 3000 оборота, което имах по-рано, от което допускам, че може би с предното предварение и количеството смес, колата не е имала сили точно там в тоя диапазон. Сега предварението е нагоре, а колата си върви доста добре там, което ме навежда на мисълта, че съотношението предварение/количество и качество гориво е в много добро съотношение.
caduceus написаCOLON Още нещо може да забележиш - ако пуснеш колата да върви на пета по равен път, при около 40 км/ч., тя слиза на 35-37 км/ч и там си върви като дизел - т.е. не само не прихълцва, а и си поддържа стабилно скоростта :)
Поздрави
Това предстои да го опитам скоро, ама на по-хубав и равен участък с по-малко движение.
smsi-h написаCOLON Ами кутията ми е стандартна. Както съм писал двигател 1.7 F3NL740I, 54 kw, 72-4 коня. Предавателните числа, хм... въпрос с повишена трудност, не ги знам.
Хехе, тя и моята е стандартна, ама Фолксваген правят доста видове кутии за еднакви мотори. Има варианти с по-къси и по-дълги предавки. Затова те попитах. Понеже съм имал същия модел кола, пак с 1.6 мотор, но с доста по-къса кутия. Да ти кажа без оптимизатор и ТАП, само с въртяно делко си я карах преспокойно почти винаги на 5та предавка по булевардите със скорост 50-60 км/ч. Намеквам, че скоростната кутия и в частност предавателните й числа и те играят доста голяма роля за това дали ще прилашква или не на 40км/ч при последна предавка. :idea:
smsi-h
МненияCOLON 287
Регистриран наCOLON Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от smsi-h »

stefan4o,
Преди като карах на бензин, също си се движех на 5-та с 50 км, но двигателят много се тормозеше, бучеше И ГОРЕШЕ. И изобщо го нямаше днешното ускоряване за отрицателно време.
Преди като имах Москвич и аз му въртях делкото и го карах по принцип с повечко предварение, и така си докарвах разход от 7-7,5 при норматив 8,5. Тъй че предварението в повече е желателно, още повече, че по принцип машините са "скопени" още при производителя, но това е от незнание, с какъвм бензин ще се кара автомобила, добър или лош.

Много е важно да си поставиш оптимизаторите както трябва. Във филтъра един от друг на три до пет сантима един от друг, а върху тръбопровода на около двадесет санта един от друг.
BUTTON_POST_REPLY