stefan4o,
Ако си чел предишните ми постове в тази тема сигурно си видял, че настройките на ТАП-а при мен са 7 на ниски и 15 на високи, двигателят ми е с моножинекция. Смело ги постави на 15 в горния регистър и гледай чудеса. Румен твърдеше, че не може така, и трябва настройките да са на 4 в ниските и 8-9 във високите. Ама не, не е прав, не само че може, но и автомобилът си го иска, иначе се тормози.
Кадуцеуса е прав. Наистина при извънградско, по нанадолнище, автомобилът наистина има голяма инерция, ефектът на моторната спирачка практически го няма и автомобилът спира единствено от съпротивлението на въздуха и сцеплението с асфалта. Ще се учудиш как върви, все едно караш колело, няма да си познаеш колата, само завиши предварението и в горния регистър. Всяка единица в ТАП-а е важна, най-вече личи на газанализатор, ще се учудиш какви разлики излизат при всяка промяна с по една единица.
Много е важно газта да ти е настроена перфектно без ТАП, т.е. настройка на изпарителя и на подадената газ с приложената тапа за изключване на ТАП-а, но с поставени оптимизатори на горивопровода и филтъра. Едва тогава включваш ТАП и пробваш да форсираш двигателя на място. Поразителният ефект идва моментално още при пробата на място. След като установиш ефекта и от включения ТАП, пробваш автомобила на път. Аз например, на газ градското, на правите и по-дълги участъци, си го карам практически на 4 и 5-та предавка, рядко включвам 3-та. Даже и да е на 40 км, на равно, автомобилът ускорява без проблеми на 5-та, без да двигателят да се тресе и пресецва. Едва тогава, при наличието на толкова мощност, ще разбереш,че толкова газ в двигателя не ти трябва и ще я намалиш, както направих аз с почти оборот и половина на кранчето, при което мощността на двигателя си остана същата, т.е. градско и извънградско само на дълги предавки, а на извънградско практически не изключвам от 5-та. Много е интересно, щото скоростта вместо да пада на баирите, тя се покачва и още не мога да свикна да регулирам педала на газта; ако го задържа скоростомера често минава 100 и не се усеща. Ще забележиш и това, че не се налага да натискаш много педала на газта.
Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!
Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.
Създаване и развитие на технологията ми
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Свилене,
ти добре си направил тема в Рено форума, но никой не схваща какво всъщност имаш предвид зад обикновения ти наглед въпрос, защото хората не са запознати с оптимизаторите и как влияят на горенето в ДВГ. Въртят се по стандартните методики и измервания, които са ясни - и за това са си абсолютно прави. И никой не се сеща да попита какво е това К3, за което споменаваш и защо на газ ти работи колата по-добре от на бензин
По стандарта - да, бедна смес гори понякога с детонации. Да, при нормални стехиометрични съотношения за различните горива изгарят въглеводородите, окислени от кислорода - както си е положено по устав. И т.н. Обаче... При обработени гориво или въздух с базирани на оргонни технологии оптимизатори като моите или автотермичните на проф.Андреев, нещата стават съвсем различни и хората нямат там опит и знания. Ние имаме от практиката, но те на настоящия етап - не. Затова питането ти към тях е безпредметно - но е показателно, че никой не чете и осмисля напълно първия ти пост. И четири страници обясняват разни неща, без да им направи впечатление, че има нещо странно, интересно и доста неясно в думите ти :shock: Понякога се учудвам колко са слепи хората и колко напират да говорят, без изобщо да слушат - камо ли да осмислят чутото. Ако пък им пуснеш линк до тази тема, ще те изкарат измамник или че ми правиш реклама - засега си само Даскал както се изрази единия колега оттам
Да поясня отново с няколко думи, какво става при оптимизираното гориво от моя гледна точка и въз основа на опита:
1. Смесването на двете съставки е на молекулярно, а при по-високи нива на енергията - и на атомно ниво. Това води до липса на детонации дори при свръхобеднени смеси. При нормалното гориво има лошо смесване и наличие на зони с неравномерно разпределение на съставките, което води до детонации. Това е - съвсем просто обяснено.
2. Обработеното с оптимизатори гориво вдига октановото число и гори по-бавно, което води еднозначно до необходимост от по-голям аванс.
3. Част от горивото става излишно и пречи на добрата работа на ДВГ. За да се постигне оптимално усвояване на сместа, трябва да се намали количеството на горивото в нея и вече нещата стават съвсем различни по отношение на стехиометрията. Това не е вече нормалното гориво за което пише в учебниците!!! То е далеч далеч по-качествено - и по-доброто изгаряне е видно по понижената температура, ниското ниво на шум, плавната и еластична работа на мотора.
4. При нива на обедняване над 30% настъпва нов етап - ДВГ не реагира на увеличаването на енергията в него, ако не се намали горивото драстично. Спомагателна роля играе матрицирането на оптимизатора със структурна информация от катализатор - например диетилов етер /специфично ноу-хау по което работя в момента/. Етерът естествено не присъства физически :D Там вече имаме т.-нар. от проф. Андреев "електринна алхимия", водеща до частично преобразуване на въздуха и много високи нива на обедняване на сместа - при неговите тестове на бензин например нещата са от 1:50 до 1/100, в т.нар. хладен режим. При "горещ" режим с наличие на катализатор в цилиндрите и азотен цикъл знаеш, че може на практика и без гориво. Това обаче не съм го постигнал още и не мога да се изказвам, докато не го видя с очите си.
Поздрави
ти добре си направил тема в Рено форума, но никой не схваща какво всъщност имаш предвид зад обикновения ти наглед въпрос, защото хората не са запознати с оптимизаторите и как влияят на горенето в ДВГ. Въртят се по стандартните методики и измервания, които са ясни - и за това са си абсолютно прави. И никой не се сеща да попита какво е това К3, за което споменаваш и защо на газ ти работи колата по-добре от на бензин

По стандарта - да, бедна смес гори понякога с детонации. Да, при нормални стехиометрични съотношения за различните горива изгарят въглеводородите, окислени от кислорода - както си е положено по устав. И т.н. Обаче... При обработени гориво или въздух с базирани на оргонни технологии оптимизатори като моите или автотермичните на проф.Андреев, нещата стават съвсем различни и хората нямат там опит и знания. Ние имаме от практиката, но те на настоящия етап - не. Затова питането ти към тях е безпредметно - но е показателно, че никой не чете и осмисля напълно първия ти пост. И четири страници обясняват разни неща, без да им направи впечатление, че има нещо странно, интересно и доста неясно в думите ти :shock: Понякога се учудвам колко са слепи хората и колко напират да говорят, без изобщо да слушат - камо ли да осмислят чутото. Ако пък им пуснеш линк до тази тема, ще те изкарат измамник или че ми правиш реклама - засега си само Даскал както се изрази единия колега оттам

Да поясня отново с няколко думи, какво става при оптимизираното гориво от моя гледна точка и въз основа на опита:
1. Смесването на двете съставки е на молекулярно, а при по-високи нива на енергията - и на атомно ниво. Това води до липса на детонации дори при свръхобеднени смеси. При нормалното гориво има лошо смесване и наличие на зони с неравномерно разпределение на съставките, което води до детонации. Това е - съвсем просто обяснено.
2. Обработеното с оптимизатори гориво вдига октановото число и гори по-бавно, което води еднозначно до необходимост от по-голям аванс.
3. Част от горивото става излишно и пречи на добрата работа на ДВГ. За да се постигне оптимално усвояване на сместа, трябва да се намали количеството на горивото в нея и вече нещата стават съвсем различни по отношение на стехиометрията. Това не е вече нормалното гориво за което пише в учебниците!!! То е далеч далеч по-качествено - и по-доброто изгаряне е видно по понижената температура, ниското ниво на шум, плавната и еластична работа на мотора.
4. При нива на обедняване над 30% настъпва нов етап - ДВГ не реагира на увеличаването на енергията в него, ако не се намали горивото драстично. Спомагателна роля играе матрицирането на оптимизатора със структурна информация от катализатор - например диетилов етер /специфично ноу-хау по което работя в момента/. Етерът естествено не присъства физически :D Там вече имаме т.-нар. от проф. Андреев "електринна алхимия", водеща до частично преобразуване на въздуха и много високи нива на обедняване на сместа - при неговите тестове на бензин например нещата са от 1:50 до 1/100, в т.нар. хладен режим. При "горещ" режим с наличие на катализатор в цилиндрите и азотен цикъл знаеш, че може на практика и без гориво. Това обаче не съм го постигнал още и не мога да се изказвам, докато не го видя с очите си.
Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Малко си се превъзбудил, колега. Давай го по-споко. Физико-химичните процеси с изгарянето на горивото, както и последствията от това си се знаят. Те не са измислени от вчера. Тук говорим за оптимизация.smsi-h написаCOLON
Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!
Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.
Интересно ми е да споделиш каква е скоростната кутия на автомобила ти като предавателни числа, понеже ми стана любопитно за 40 км/ч на 5-та предавка. Сподели предавателното число на 5-та скорост и това на диференциала на скоростите (наричат го още главно предавателно число). Щото и моята кола не лашка на 5-та с ниска скорост, но все пак да направим сверката. Днес направих предварението 7 на ниските, било е 8, явно така съм го оставил и 15 на високите обороти. Ще покарам малко и ще видя как това ще се отрази на разхода и динамиката на колата. Но засега първите ми отзиви са много добри. Имам колега с Поло комби 1.4 60к.с. с ГИ и го отвях като куцо пиле - домат на светофара :D (моята е 1.6 70 к.с.) Преди ми даваше доста повече зор си спомням :roll: не ми беше толкова лесно.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
:D Само така! Сега понамали горивото от врътките до ниво, на което ще имаш същата като сега мощност, а си с поне един и половина-два литра газ надолу в сравнение с началото. Това е т.-нар. мъртва зона - намаляваш и манджата, а тя си върви без да усети разлика.
Още нещо може да забележиш - ако пуснеш колата да върви на пета по равен път, при около 40 км/ч., тя слиза на 35-37 км/ч и там си върви като дизел - т.е. не само не прихълцва, а и си поддържа стабилно скоростта
Това за мен показва доста увеличения въртящ момент, но може да греша нещо - ако е така, поправете ме. на четвърта това упражнение може да се направи дори при леко нагорнище. Айде да речем моята каляска е 134 к.с. и да го прави щото има повече коне, но по-рано и тя прихълцваше и искаше да спира. Опитайте с вашите и кажете какъв е резултата - при високи нива на заряда /стандартно при оптимизатори К3/ и минати 200-300 км за да се стабилизира енергията в блока на мотора, това трябва да се получи.
Поздрави
Още нещо може да забележиш - ако пуснеш колата да върви на пета по равен път, при около 40 км/ч., тя слиза на 35-37 км/ч и там си върви като дизел - т.е. не само не прихълцва, а и си поддържа стабилно скоростта

Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Още малко наблюдения и от мен на действието на оптимизаторите. :D
Тъй като пътя ми всеки ден е и градско, и извънградско, на второто най-използваната предавка е петата. Разликата: Преди К1 и К3(от първите и е на филтъра), петата я ползвах и имаше мощност след 100 км/ч. След оптимизаторите колата си я искаше още след 70 - 75, като имаше достатъчна мощност. Сега - след 60 км/ч, като понякога се хващам, че и на 40 все още карам на пета, но няма мощност да дръпне.(чувствам си колата и двигателя - това ми е и спциалност още повече
)
Разликата между времето, когато я ползвах след 70 и сега, като я ползвам след 60 е само една. В колата ( до ръчната) съм сложил ето този хармонизатор на Ивчак: Не мога да кажа от колко кубита е - Ивчак ще трябва да си каже :D
Принципно е с екваториален ринг, който се ползва за ограничаване на полето на хармонизатора. Както писах и другаде във форума, специално при това хармонизаторче се получава нещо странно. Където го сложиш, създава поле около целия предмет - в случая колата.
Стана така, че за няколко дни го махнах. ...И петата отново започнах да я включвам след 70 км, т.е. - мощността ми падна. Веднага след като отново го сложих в колата, мощността се върна.
Ето и моето обяснение:
Оптимизаторите зареждат както горивото, така и двигателя, така и цялата кола. В един момент след достигане на някакъв праг на заряда на цялата кола или само на двигателя - това не мога да кажа, настъпва свързване на полето на колата с това на Земята. ...И това предизвиква предаване към Земята и намаляване на ефекта на оптимизаторите.
Това хармонизаторче с ринга явно затваря полето на колата или най-малкото пречи на това поле да се свърже със земното и да изтича към него.
Пробвайте, за да видим дали наистина е така, моля.
Тъй като пътя ми всеки ден е и градско, и извънградско, на второто най-използваната предавка е петата. Разликата: Преди К1 и К3(от първите и е на филтъра), петата я ползвах и имаше мощност след 100 км/ч. След оптимизаторите колата си я искаше още след 70 - 75, като имаше достатъчна мощност. Сега - след 60 км/ч, като понякога се хващам, че и на 40 все още карам на пета, но няма мощност да дръпне.(чувствам си колата и двигателя - това ми е и спциалност още повече

Разликата между времето, когато я ползвах след 70 и сега, като я ползвам след 60 е само една. В колата ( до ръчната) съм сложил ето този хармонизатор на Ивчак: Не мога да кажа от колко кубита е - Ивчак ще трябва да си каже :D
Принципно е с екваториален ринг, който се ползва за ограничаване на полето на хармонизатора. Както писах и другаде във форума, специално при това хармонизаторче се получава нещо странно. Където го сложиш, създава поле около целия предмет - в случая колата.
Стана така, че за няколко дни го махнах. ...И петата отново започнах да я включвам след 70 км, т.е. - мощността ми падна. Веднага след като отново го сложих в колата, мощността се върна.
Ето и моето обяснение:
Оптимизаторите зареждат както горивото, така и двигателя, така и цялата кола. В един момент след достигане на някакъв праг на заряда на цялата кола или само на двигателя - това не мога да кажа, настъпва свързване на полето на колата с това на Земята. ...И това предизвиква предаване към Земята и намаляване на ефекта на оптимизаторите.
Това хармонизаторче с ринга явно затваря полето на колата или най-малкото пречи на това поле да се свърже със земното и да изтича към него.
Пробвайте, за да видим дали наистина е така, моля.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Има нещо такова, защото по едно време сложих да пробвам розов зеолит /много мощен/ в кутиите на К3 и ефектът падна драстично. Явно се свърза със земята /находището/ и енергията изтичаше по линка към нея. Когато махнах зеолита всичко се оправи
Тогава дискутирахме това с Филип по телефона и наистина май е така както той казва. В момента тествам К3 + матрица на диетилов етер и вчера за малко да се омагьосам
и приспя - забравих че съм сложил четири кутии К3 на перилото на балкона и правят силна зона, та като се подпрях на него и след не повече от минута ми се приспа страшно /а етера се ползва освен за палене на дизели зимата и за анестезия/. Явно нещата работят, но все пак не е като да присъства физически - пренася се само енергията му в рамките на /предполагам/ не повече от 10-15%. Но то стига май.
Поздрави


Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Ами кутията ми е стандартна. Както съм писал двигател 1.7 F3NL740I, 54 kw, 72-4 коня. Предавателните числа, хм... въпрос с повишена трудност, не ги знам.stefan4o написаCOLONИнтересно ми е да споделиш каква е скоростната кутия на автомобила ти като предавателни числа, понеже ми стана любопитно за 40 км/ч на 5-та предавка. Сподели предавателното число на 5-та скорост и това на диференциала на скоростите (наричат го още главно предавателно число). Щото и моята кола не лашка на 5-та с ниска скорост, но все пак да направим сверката. Днес направих предварението 7 на ниските, било е 8, явно така съм го оставил и 15 на високите обороти. Ще покарам малко и ще видя как това ще се отрази на разхода и динамиката на колата. Но засега първите ми отзиви са много добри. Имам колега с Поло комби 1.4 60к.с. с ГИ и го отвях като куцо пиле - домат на светофара :D (моята е 1.6 70 к.с.) Преди ми даваше доста повече зор си спомням :roll: не ми беше толкова лесно.
Лашкане имам, но на ниски обороти 1100 до 1300, когато карам на 3-та предавка по инерция и моторът е още студен. При загрят мотор няма проблеми. Нещо смесите ми правят проблем, но така беше и преди месец, когато още настройвах нещата, и лашкането беше дори и при натискане на газта в порядъка на 1100 до 1800-1900 оборота. Сега е само по инерция на равно при студен двигател. При температури над 40 градуса изчезва. Интересното е това, че след като подам съвсем леко газ лашкането изчезва аламинут. Сигурно прекалено много съм затворил крана и съм обеднил сместа, при което студената още газ трудно се смесва с въздуха; но това е и защото клапата на филтъра за топъл въздух от изпускателните колектори я блокирах с вида и планка. В момента в двигателя непрекъснато постъпва студен въздух. Отоплението на всмукателните колектори не го изключих, както ме посъветва Румен Р., щото се оказа, че върху тях има температурен и въздушен датчик; достраша ме да не объркам работата на компа и да не почне да коригира сместа непрекъснато към обогатяване.
Филипе, ако съм на равно с 40 и на пета, ускорявам без да превключвам скоростите.


Re: Създаване и развитие на технологията ми

Ти имаш ТАП, пък аз нямам. Единствената промяна са К1 и К3

Преди тях разхода на газ ми се мотаеше около 10 на сто, сега около 8 на сто.
Иначе и при мен няма чукане на пета и при тази скорост, и бавно мога да си вдигна отново скоростта.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
В момента колата ми върви почти като самолет, сравнено с бензина може би се поизравни динамиката с него, което ме втрещи определено. Има едно изкачване дълго от сорта на 100-200 метра преди моста на околовръстното в Стара Загора, точно там я тествам - горе-долу от него излизам с еднаква скорост вече и на бензин и на газ. На тоя етап не искам да пипам врътки, понеже мисля, че си познавам колата достатъчно добре кога иска гориво и кога - не :D С по-малко гориво може и да си намаля разхода, но вероятно ще е за сметка на динамиката или някой режим ще окуцее. Нека покарам така и ще видя по-натам. Сега вече нямам лагването между 2000 и 3000 оборота, което имах по-рано, от което допускам, че може би с предното предварение и количеството смес, колата не е имала сили точно там в тоя диапазон. Сега предварението е нагоре, а колата си върви доста добре там, което ме навежда на мисълта, че съотношението предварение/количество и качество гориво е в много добро съотношение.caduceus написаCOLON:D Само така! Сега понамали горивото от врътките до ниво, на което ще имаш същата като сега мощност, а си с поне един и половина-два литра газ надолу в сравнение с началото. Това е т.-нар. мъртва зона - намаляваш и манджата, а тя си върви без да усети разлика.
Това предстои да го опитам скоро, ама на по-хубав и равен участък с по-малко движение.caduceus написаCOLON Още нещо може да забележиш - ако пуснеш колата да върви на пета по равен път, при около 40 км/ч., тя слиза на 35-37 км/ч и там си върви като дизел - т.е. не само не прихълцва, а и си поддържа стабилно скоростта
Поздрави
Хехе, тя и моята е стандартна, ама Фолксваген правят доста видове кутии за еднакви мотори. Има варианти с по-къси и по-дълги предавки. Затова те попитах. Понеже съм имал същия модел кола, пак с 1.6 мотор, но с доста по-къса кутия. Да ти кажа без оптимизатор и ТАП, само с въртяно делко си я карах преспокойно почти винаги на 5та предавка по булевардите със скорост 50-60 км/ч. Намеквам, че скоростната кутия и в частност предавателните й числа и те играят доста голяма роля за това дали ще прилашква или не на 40км/ч при последна предавка. :idea:smsi-h написаCOLON Ами кутията ми е стандартна. Както съм писал двигател 1.7 F3NL740I, 54 kw, 72-4 коня. Предавателните числа, хм... въпрос с повишена трудност, не ги знам.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
stefan4o,
Преди като карах на бензин, също си се движех на 5-та с 50 км, но двигателят много се тормозеше, бучеше И ГОРЕШЕ. И изобщо го нямаше днешното ускоряване за отрицателно време.
Преди като имах Москвич и аз му въртях делкото и го карах по принцип с повечко предварение, и така си докарвах разход от 7-7,5 при норматив 8,5. Тъй че предварението в повече е желателно, още повече, че по принцип машините са "скопени" още при производителя, но това е от незнание, с какъвм бензин ще се кара автомобила, добър или лош.
Много е важно да си поставиш оптимизаторите както трябва. Във филтъра един от друг на три до пет сантима един от друг, а върху тръбопровода на около двадесет санта един от друг.
Преди като карах на бензин, също си се движех на 5-та с 50 км, но двигателят много се тормозеше, бучеше И ГОРЕШЕ. И изобщо го нямаше днешното ускоряване за отрицателно време.
Преди като имах Москвич и аз му въртях делкото и го карах по принцип с повечко предварение, и така си докарвах разход от 7-7,5 при норматив 8,5. Тъй че предварението в повече е желателно, още повече, че по принцип машините са "скопени" още при производителя, но това е от незнание, с какъвм бензин ще се кара автомобила, добър или лош.
Много е важно да си поставиш оптимизаторите както трябва. Във филтъра един от друг на три до пет сантима един от друг, а върху тръбопровода на около двадесет санта един от друг.