Re: Създаване и развитие на технологията ми
Публикувано наCOLON Вто Окт 29, 2013 9:27 pm
stefan4o,
Ако си чел предишните ми постове в тази тема сигурно си видял, че настройките на ТАП-а при мен са 7 на ниски и 15 на високи, двигателят ми е с моножинекция. Смело ги постави на 15 в горния регистър и гледай чудеса. Румен твърдеше, че не може така, и трябва настройките да са на 4 в ниските и 8-9 във високите. Ама не, не е прав, не само че може, но и автомобилът си го иска, иначе се тормози.
Кадуцеуса е прав. Наистина при извънградско, по нанадолнище, автомобилът наистина има голяма инерция, ефектът на моторната спирачка практически го няма и автомобилът спира единствено от съпротивлението на въздуха и сцеплението с асфалта. Ще се учудиш как върви, все едно караш колело, няма да си познаеш колата, само завиши предварението и в горния регистър. Всяка единица в ТАП-а е важна, най-вече личи на газанализатор, ще се учудиш какви разлики излизат при всяка промяна с по една единица.
Много е важно газта да ти е настроена перфектно без ТАП, т.е. настройка на изпарителя и на подадената газ с приложената тапа за изключване на ТАП-а, но с поставени оптимизатори на горивопровода и филтъра. Едва тогава включваш ТАП и пробваш да форсираш двигателя на място. Поразителният ефект идва моментално още при пробата на място. След като установиш ефекта и от включения ТАП, пробваш автомобила на път. Аз например, на газ градското, на правите и по-дълги участъци, си го карам практически на 4 и 5-та предавка, рядко включвам 3-та. Даже и да е на 40 км, на равно, автомобилът ускорява без проблеми на 5-та, без да двигателят да се тресе и пресецва. Едва тогава, при наличието на толкова мощност, ще разбереш,че толкова газ в двигателя не ти трябва и ще я намалиш, както направих аз с почти оборот и половина на кранчето, при което мощността на двигателя си остана същата, т.е. градско и извънградско само на дълги предавки, а на извънградско практически не изключвам от 5-та. Много е интересно, щото скоростта вместо да пада на баирите, тя се покачва и още не мога да свикна да регулирам педала на газта; ако го задържа скоростомера често минава 100 и не се усеща. Ще забележиш и това, че не се налага да натискаш много педала на газта.
Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!
Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.
Ако си чел предишните ми постове в тази тема сигурно си видял, че настройките на ТАП-а при мен са 7 на ниски и 15 на високи, двигателят ми е с моножинекция. Смело ги постави на 15 в горния регистър и гледай чудеса. Румен твърдеше, че не може така, и трябва настройките да са на 4 в ниските и 8-9 във високите. Ама не, не е прав, не само че може, но и автомобилът си го иска, иначе се тормози.
Кадуцеуса е прав. Наистина при извънградско, по нанадолнище, автомобилът наистина има голяма инерция, ефектът на моторната спирачка практически го няма и автомобилът спира единствено от съпротивлението на въздуха и сцеплението с асфалта. Ще се учудиш как върви, все едно караш колело, няма да си познаеш колата, само завиши предварението и в горния регистър. Всяка единица в ТАП-а е важна, най-вече личи на газанализатор, ще се учудиш какви разлики излизат при всяка промяна с по една единица.
Много е важно газта да ти е настроена перфектно без ТАП, т.е. настройка на изпарителя и на подадената газ с приложената тапа за изключване на ТАП-а, но с поставени оптимизатори на горивопровода и филтъра. Едва тогава включваш ТАП и пробваш да форсираш двигателя на място. Поразителният ефект идва моментално още при пробата на място. След като установиш ефекта и от включения ТАП, пробваш автомобила на път. Аз например, на газ градското, на правите и по-дълги участъци, си го карам практически на 4 и 5-та предавка, рядко включвам 3-та. Даже и да е на 40 км, на равно, автомобилът ускорява без проблеми на 5-та, без да двигателят да се тресе и пресецва. Едва тогава, при наличието на толкова мощност, ще разбереш,че толкова газ в двигателя не ти трябва и ще я намалиш, както направих аз с почти оборот и половина на кранчето, при което мощността на двигателя си остана същата, т.е. градско и извънградско само на дълги предавки, а на извънградско практически не изключвам от 5-та. Много е интересно, щото скоростта вместо да пада на баирите, тя се покачва и още не мога да свикна да регулирам педала на газта; ако го задържа скоростомера често минава 100 и не се усеща. Ще забележиш и това, че не се налага да натискаш много педала на газта.
Кадуцеусе,
Имам молба! Направих тази тема във форума за рено. Моля те да я прегледаш и да си кажеш тук мнението. Румен се изказа, но нещо не отговори точно по темата и избягна към изгорелите газове. Опитах се да го включа, най-вече като изобретател на ТАП-а му, но той изобщо не вдяна, че с тап се намалява температурата в цилиндрите и заби някъде в небесата. http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=156490.0 Предварително благодаря!
Какво ли ще стане като подобриш още оптимизаторите? Имам чувството, че трудно ще изключваме газта от колите.