Създаване и развитие на технологията ми
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Абе така е, но тука са калпазани и не носят никаква отговорност. Засега не мога да намеря читав майстор да го прави и предпочитам да търся пътища за вдигане на мощността и оттам някаква елементарна самонастройка /примерно по-малко натискане на педала/ през по-пълно изгаряне на нафтата
Re: Създаване и развитие на технологията ми
При предкамерните дизели на ФВ има болт за настройка на цикловата порция. Тъй като едновремешните трактори болшинството карат с идентични помпи на Бош, Лукас допускам, че има такъв винт и при другите марки автомобили от онези години. Доколкото съм чел от тоя болт и надуването на турбината до по-голямо от заводското налягане се "тунинговат" старите предкамерни дизелаци без ЕКУ.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Така е колега. Освен това, до колкото знам, помпата може да се завърта подобно на делкото и така да се променя предварението. Освен това на някои двг имат възможност на зъбното колело на разпределителния вал има шлици с които може допълнително да се реголира предварението.
-
- МненияCOLON 301
- Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
- МестоположениеCOLON Златоград
- CONTACTCOLON
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Трябва сериозна техника и сериозен майстор, и най вече време за да влезе и майстора в час
, като хоби ходя от време на време в един сервиз и там дизеловите помпи ги пращаме за на едни пичове които само в това са се специализирали.

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Кадуцеус, моля да обясниш как се мери заряд с такава точност каквато е твоята а именно до втория знак след десетичната запетая.
Благодаря ти за отзивчивостта с която винаги отговаряш.
Благодаря ти за отзивчивостта с която винаги отговаряш.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Дълго е за обясняване - правят се ментални скали, както и подсъзнателно матрициране на интуицията чрез различни методи - медитация, метод Силва и т.н. Доста има писано в док файла тук:
viewtopic.php?f=18&t=22
Въпросът ти е за раздел Радиестезия, не за този. Измервателната скала е на практика безкрайна, но засега съм стигал до около 3000 знака след десетичната запетая, не само до два
Така е и Айкроу между впрочем
Поздрави
viewtopic.php?f=18&t=22
Въпросът ти е за раздел Радиестезия, не за този. Измервателната скала е на практика безкрайна, но засега съм стигал до около 3000 знака след десетичната запетая, не само до два


Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Да се върнем отново на темата. Днес ми се отвори малко възможност за проби на автомобила. Ползвам оптимизаторите на Асен и тап на Румен Роев. Карам с коеф.7/15 - съответно ниски/високи. Отвих тройника на газовата с половин или 3/4 оборот. Интересното е, че колата подобри динамиката си и се движеше с по-леко натиснат педал на газта. Направих и малко корекции на винта на изпарителя, че отзад леко замириса на сурова газ и нещата сякаш си влязоха в нормите на празен ход поне. Ако намеря време тези дни може да отскоча до газ-анализатор да видя и малко сухи цифри отзад на ауспуха. Като цяло хората, с които коментирам настройките на газовата са на мнение, че колкото е по-отворен тройника, толкова е по-линейна работата на изпарителя в повечето режими на работа - т.е. няма резки промени в качеството на сместа. Засега тая хипотеза се потвърждава. Ще засека и разход междувременно.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Еми това е то - което ти казах и по-рано. Многото гориво пречи на добрата работа на мотора - имай предвид че вече не е стандартното
Намаляваш от тройника, докато колата върви като пушка и спираш на около 25-30% от първоначалния разход където почва вече да се спъва. Въпрос на точна настройка и малко време. Който не вярва, да опита - не вярвам някой да го съборят 160 лева, при това с едномесечна гаранция. Оптимизаторите ми са най-лесния и евтин тунинг в историята на автомобилите, пък никой не ми вярва - поне докато не види с очите си, а някои много дебелоглави дори и тогава
Даже във форума на Ситроен /нали карам такъв/ едни ръководни идиоти взели, та се събрали чак на специално заседание и без да са ми виждали очите или поне разговаряли по телефона, камо ли да опитат с някой оптимизатор, решили че съм измамник и ме оплюха като за последно. После един от техните колеги /хем от основателите на форума/ си сложи на колата, видя че кара с 1,5 л газ надолу - и то без аванспроцесор - плати ми го чак тогава и им каза, а те взеха че го обвиниха в съучастие с мен и го отлъчиха от форума. Абе... Много тъпанар в тая държава, много нещо...
И ти беше скептик, но май се убеди - и има да се убеждаваш още, защото ни чакат 50-60 те процента и двойната мощност при частичната автотермия :D Благодаря ти, че подходи без предубеждения - вярвам, че не съжаляваш. Имаш си уникален продукт Мейд ин Бългерия, при това форевър :D
Успех!


И ти беше скептик, но май се убеди - и има да се убеждаваш още, защото ни чакат 50-60 те процента и двойната мощност при частичната автотермия :D Благодаря ти, че подходи без предубеждения - вярвам, че не съжаляваш. Имаш си уникален продукт Мейд ин Бългерия, при това форевър :D
Успех!
Re: Създаване и развитие на технологията ми
stefan4o, много моля, малко по-подробно за отворения тройник и линейната работа на изпарителя. От написаното горе допускам, че при по-добро хранене на ДВГ, колата харчи по-малко и върви по-добре. Така ли е?
Re: Създаване и развитие на технологията ми
По-подробно от това няма как да ти го кажа, понеже само съм го коментирал с хора, които работят в областта, но не са тип "завивам-отвивам кранчета на газовото". Визирам конкретен човек, който кара на газ от време оно и който си е играл с предварението на делкото и по-точно с центробежния му регулатор на Ладата си още през 80-те години.
За подобреното хранене - да, допускам, че е така. Логиката, която винаги се следва е, че колкото по-голяма мощност имаш на колелата близка до тази на бензин, толкова разходът на гориво би следвало да е по-нисък. Общо взето аз съм на принципа, че икономията НЕ идва от скопената кола, която едвам вдига 100 км/ч. Имам един интересен материал, който искам да прикача като файл тук в темата, в който мисля са обяснени добре нещата за АГУ. Писал го е колега от ФВ-форума в годините, когато е карал на газ (вече е на другия бряг, така да се каже - кара дизел). По написаното ще можете да прецените и потенциала на този човек, за да не го хваля, понеже не обичам хвалбите:
http://free.hit.bg/stefan4o/LPG%20by%20Dobromirski.doc
Отделно за линейността и по-добрата работа на мембраната във второ редукционно стъпало на изпарителя (тази, дето реално пуска газта в колектора) съм чел в АГУ-литература, че е хубаво температурата й на работа да е оптимална - т.е. да не е студено, както и да не е много топло (визира се предполагам раб.температура на мотора). Коментирал съм го със същото лице, което споменах в първия абзац и той е на същото мнение. Правят се някакви ограничители на входа на антифриза към изпарителя, за да може при достигане на раб.температура на двигателя, тази на изпарителя да не е същата - т.е. да се придържа към температура около 50-60 градуса или от сорта. Това са все дребни и на пръв поглед несъществени детайли, но те са факт и се практикуват от някои по-опитни газаджии. Предполагам всеки от пишещите тук е държал мембрана в ръката си и е виждал от какво е направена.
Ходих одеве на газ-анализатор. Мислех да подреждам резултатите от измерванията с различно предварение в таблица, но след първите няколко проби се отказах. Причината е, че колата като е загряла се включва перката на 1-ва степен да охлади антифриза доста често и променя живите данни на газ-анализатора. После трябва малко да се изчака докато те се актуализират, щото след всяка промяна е нужно време изгорелите газове да минат през маркуча и анализаторът да обработи и визуализира данните от газовете. Интересното е, че според чичето без да искам съм настроил почти перфектно колата си, единствената корекция, която направихме е от винта на изпарителя да коригираме малко сместа на ПХ. CO беше отишло над 2%, което беше извън нормите при изключен ТАП и настройката ми, която правих вчера. След като направих предварението и нагласих коефициентите на ТАПчето стойността на CO падна под 2 процента - стана около 1 и нещо процента. След това направих много малката корекция от винта за чувств. на мембраната - може би го стегнах с не повече от четвърт оборот и нещата станаха много добре.
При проба на по-високи обороти нещата си бяха ОК според чичето - CO2 отиде около 14 (за моят двигател го дават между 14 и 16 процента), въглеводородите HC паднаха под 100, някъде на около 40-50 единици (за сравнение на ПХ са около 300), което ме удовлетворява като резултат. С карбураторен автомобил и запалителна система на механичен принцип с вакуум и центробежен регулатор нещата може да се каже, че са в норма.
Пробвахме и друго на ПХ с включен вакуум регулатор при 900 об/мин със стробоскоп измерихме почти 34гр. (заводското на моята кола трябва да е в порядъка на 18гр. с включен вакуум регулатор). Тази стойност е измерена при вкл. коефициент 7 на ТАПчето на Румен. Нататък не се заиграхме да правим замервания, щото хлапето започна да мрънка и оставих засега нещата на този етап.
За подобреното хранене - да, допускам, че е така. Логиката, която винаги се следва е, че колкото по-голяма мощност имаш на колелата близка до тази на бензин, толкова разходът на гориво би следвало да е по-нисък. Общо взето аз съм на принципа, че икономията НЕ идва от скопената кола, която едвам вдига 100 км/ч. Имам един интересен материал, който искам да прикача като файл тук в темата, в който мисля са обяснени добре нещата за АГУ. Писал го е колега от ФВ-форума в годините, когато е карал на газ (вече е на другия бряг, така да се каже - кара дизел). По написаното ще можете да прецените и потенциала на този човек, за да не го хваля, понеже не обичам хвалбите:
http://free.hit.bg/stefan4o/LPG%20by%20Dobromirski.doc
Отделно за линейността и по-добрата работа на мембраната във второ редукционно стъпало на изпарителя (тази, дето реално пуска газта в колектора) съм чел в АГУ-литература, че е хубаво температурата й на работа да е оптимална - т.е. да не е студено, както и да не е много топло (визира се предполагам раб.температура на мотора). Коментирал съм го със същото лице, което споменах в първия абзац и той е на същото мнение. Правят се някакви ограничители на входа на антифриза към изпарителя, за да може при достигане на раб.температура на двигателя, тази на изпарителя да не е същата - т.е. да се придържа към температура около 50-60 градуса или от сорта. Това са все дребни и на пръв поглед несъществени детайли, но те са факт и се практикуват от някои по-опитни газаджии. Предполагам всеки от пишещите тук е държал мембрана в ръката си и е виждал от какво е направена.
Ходих одеве на газ-анализатор. Мислех да подреждам резултатите от измерванията с различно предварение в таблица, но след първите няколко проби се отказах. Причината е, че колата като е загряла се включва перката на 1-ва степен да охлади антифриза доста често и променя живите данни на газ-анализатора. После трябва малко да се изчака докато те се актуализират, щото след всяка промяна е нужно време изгорелите газове да минат през маркуча и анализаторът да обработи и визуализира данните от газовете. Интересното е, че според чичето без да искам съм настроил почти перфектно колата си, единствената корекция, която направихме е от винта на изпарителя да коригираме малко сместа на ПХ. CO беше отишло над 2%, което беше извън нормите при изключен ТАП и настройката ми, която правих вчера. След като направих предварението и нагласих коефициентите на ТАПчето стойността на CO падна под 2 процента - стана около 1 и нещо процента. След това направих много малката корекция от винта за чувств. на мембраната - може би го стегнах с не повече от четвърт оборот и нещата станаха много добре.
При проба на по-високи обороти нещата си бяха ОК според чичето - CO2 отиде около 14 (за моят двигател го дават между 14 и 16 процента), въглеводородите HC паднаха под 100, някъде на около 40-50 единици (за сравнение на ПХ са около 300), което ме удовлетворява като резултат. С карбураторен автомобил и запалителна система на механичен принцип с вакуум и центробежен регулатор нещата може да се каже, че са в норма.
Пробвахме и друго на ПХ с включен вакуум регулатор при 900 об/мин със стробоскоп измерихме почти 34гр. (заводското на моята кола трябва да е в порядъка на 18гр. с включен вакуум регулатор). Тази стойност е измерена при вкл. коефициент 7 на ТАПчето на Румен. Нататък не се заиграхме да правим замервания, щото хлапето започна да мрънка и оставих засега нещата на този етап.