АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатления
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Каква ти е идеята, колега? Ако искаш инжекцион на газ, слагаш ГИ.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Играх си сега да махна ламбдата да видя какво става, въпреки че два пъти съм я махал и не бях доволен. Сега обаче забелязах, че като е откачена ламбдата времената на инжекторите намаляват с намаляване на горивото, а като е закачена намаляват със съвсем малко. Пробите ги правих на 2000 оборота.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Опииши по-подробно с каква ГУ си - обикновена или инжекционна и каква е колата да поразсъждаваме малко 

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Колата е Форд Ескорт 98г 1.6 16V газов инжекцион полски Зенит. от 2005та Колата работи на газ, както на бензин.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Би ли разяснил малко по-подробно времената на кои инжектори намаляват и как намаляваш горивото? Понеже при ГИ могат да се следят и бензиновите и газовите в реално време, нищо, че ЕКУ си мисли, че колата е на бензин и клати тези за бензина.
По принцип изконното правило при газовия инжекцион с работеща ламбда сонда гласи "Във всички режими времената на бензиновите инжектори, когато колата е на бензин трябва да са равни на същите, когато колата се движи на газ". Т.е. смесите се гласят като качество точно, както са бензиновите при същия режим. Интересното е действително при обедняването на сместа на газ. Сигурен съм, че голяма част от ЕКУ-тата при повечето марки и модели ще набият грешка на сместа. Респективно не се знае как е програмирано ЕКУ при такъв случай по какъв алгоритъм да вкарва гориво и да го запалва с искра.
Бих желал да ти помогна с каквото мога, ако разбира се, имаш нужда от това и желаеш. Отскоро започнах да си играя и с ГИ, но засега съм настроил само един - на мой колега и много добър приятел.

Бих желал да ти помогна с каквото мога, ако разбира се, имаш нужда от това и желаеш. Отскоро започнах да си играя и с ГИ, но засега съм настроил само един - на мой колега и много добър приятел.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Ами принципно аз изказах факт за моята кола, не търся помощ.
От доста време си играя с моя ГИ и горе долу с ами ясни нещата. На моя относително стар ГИ могат по два начина. Фиксирано намаление на инжекторите и таблица по обороти с коефициент. С ламбдата, когато намалявам с по -5 на таблицата намалява времената с 1-2 стотни. Без ламбда намалява с по 15 стотни. Предишните ми два опита дадоха малко по голям разход когато беше без ламбда, но намалението на горивото не беше голямо. Бензиновите времена нормално с намаляване на газта се увеличаваха с ламбда. Интересното е, че дори и без ламбда се покачваха, но с по малко. Относно бензиновия комп съм доволен, защото не капризничи когато му се изскубе някой датчик. Примерно си играх преди време с датчика за Т на антифриза с едно потче и като прекалих с въртенето или го откача колата започваше да тресе яко. Като го върна веднага се оправяше. Същото беше и с МАФ.

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
По въпроса с ламбда-сондата според това, което знам за теснолентовите и по-старите генерации инжекциони е, че като цяло нейната роля не е особено голяма (когато ЕКУ не я вижда предполагам работи с някакви зададени твърди стойности в таблиците и я шунтира като датчик изобщо). Ако мога така да се изразя е по-скоро докоригираща. По-интересните за работата на колата респ. нейния разход и вървеж са:
1. Положение на дроселовата клапа
2. Обороти
3. МАФ/дебитомер
4. Детонационен датчик
5. Датчик на температурата на антифриза
6. Ламбда сонда - теснолентова
7. Евентуално датчик на входящия в колектора въздух, като за него не съм особено убеден, че играе в сметките на ЕКУ.
Не зная дали са подредени така по важност, може и да пропускам някой датчик, но като цяло тези са интересните за корекция на горивната и запалителната карта. Вероятно такава е и причината да не намериш фрапиращи разлики с или без нея. Моята дори не я знам дали работи изобщо
Не съм си правил труда да я закачим с осцилоскоп да я погледнем.
Некоректно работещ датчик за температура на антифриза може да доведе до фрапиращо влошаване на работата на мотора, както и до потресаващ разход.
1. Положение на дроселовата клапа
2. Обороти
3. МАФ/дебитомер
4. Детонационен датчик
5. Датчик на температурата на антифриза
6. Ламбда сонда - теснолентова
7. Евентуално датчик на входящия в колектора въздух, като за него не съм особено убеден, че играе в сметките на ЕКУ.
Не зная дали са подредени така по важност, може и да пропускам някой датчик, но като цяло тези са интересните за корекция на горивната и запалителната карта. Вероятно такава е и причината да не намериш фрапиращи разлики с или без нея. Моята дори не я знам дали работи изобщо

Некоректно работещ датчик за температура на антифриза може да доведе до фрапиращо влошаване на работата на мотора, както и до потресаващ разход.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Датчика за Т на въздуха играе предимно за запалването. Разликата според мен не е никак малка без ламбда. Идеята на поста ми беше да наведа още един път хората дето искат да си намаляват горивото, че системата си коригира времената до голяма степен и трябва доста повече да се намалява горивото за да има ефект.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Да, като цяло ЕКУ си прави нужните корекции. Предполагам в някои моменти, когато не насмогва а сместа си е пак бедна - светва чека за грешка.
При софта на твоята газова нали няма как газовите инжектори да са с коефициент под 1 (т.е. под тези на бензиновите).
При софта на твоята газова нали няма как газовите инжектори да са с коефициент под 1 (т.е. под тези на бензиновите).
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
То не е много ясно дали са коефициенти, по скоро са проценти.
Таблицата принципно си седят банките на 0 и можеш да добавяш от +1 или -1 до не се знае колко. На -40 колата почва да притрися сериозно.
