Турбонатори

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.
BUTTON_POST_REPLY
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Турбонатори

Мнение от caduceus »

Еми ние основно с това се занимаваме тук :D Ако се върнем на механиката на флуидите, има данни за опитно измерено съпротивление на вихрова имплозионна тръба /Шаубергер/ от проф. Попел в Германия. Там е установено наличие на режим, в който съпротивлението пада драстично и дори става отрицателно, т.е. има самоускоряване на флуида в тръбата и допълнителен механичен импулс. Хем това е мерено при свободно изтичане. При малко допълнително налягане на входа /или засмукване както е при ДВГ/ и правилна компоновка на изделието, нещата стават съвсем видими с просто око, затова значителното намаляване на сечението при някои форми на турбонатори не пречи на захранването на ДВГ с въздух. Основен принцип при технологиите на Виктор Шаубергер. Самоорганизация на флуида, зареждане с позитивен оргон /той го нарича хладно излъчване/, самоускоряване на потока, енергиен синтез. Четеш и разбираш на 50%, правиш и разбираш на 100%. Старите хора казват - каквото пише по книгите, не се ражда по нивите. Така че тях ги остави на мишките, особено учебниците по флуидна динамика :)
Поздрави
juliang
МненияCOLON 62
Регистриран наCOLON Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнение от juliang »

Случайно попаднах на тая картинка:
Изображение
Т'ва по въпроса за нарезите, завойчетата и каналчетата в главата и клапаните, хомогенността на сместа в горивната камера и т.н.
skeleta
МненияCOLON 198
Регистриран наCOLON Пет Май 10, 2013 9:16 am

Re: Турбонатори

Мнение от skeleta »

Интересна снимка. Само че едва ли има повече от 2ма човека от форума които да имат такъв двигател. Ако това е статична установка сигурно в първия момент би изглеждало точно като на снимката. Само че при условие че буталото се движи и в цилиндъра има вихри едва ли картинката ще изглежда така. Аз лично ще приема твърдението ти за вярно ако в цилиндъра по някакъв начин се наблюдава директно какво става. Така с картинки свалени от някъде си нещо не ми се връзват нещата.

Поздрави!
juliang
МненияCOLON 62
Регистриран наCOLON Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнение от juliang »

Предполагам (да не кажа че съм сигурен) че разработчиците на двигатели имат и техниката и времето да гледат какво точно става вътре в цилиндрите. И да експериментират с различни положения на клапаните и форма на горивната камера така, че да постигнат максималната ефективност при работата на мотора.
Иначе има начини да се "гледа" какво става в цилиндъра:
http://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY
И ... няма голямо значение дали горивото ще се впръска директно в камерата или ще се смеси преди това с въздуха. Исках да покажа че производителите отдават голямо значение на въздушните потоци вътре в цилиндъра. Формата на камерата и вдлъбнатините по буталото не са просто ей тъй на поставени, а имат за задача да насочат потока ГВС по такъв начин че да е сигурно че около свещта има максимална концентрация гарантираща сигурно запалване, като същевременно умишлено се оставят места където сместа може и да не с толкова прецизно качество - по краищата може и да са останали остатъци от предното горене.
Та ... понеже говорихме за въртележката дето се монтира далеч-далече преди цилиндрите ... завихрянията предизивикани там са отдавна неутрализирани и изгубени от това, което се случва когато сместа попада в цилиндъра. Да, може да има някакъв минимален ефект ако горивото се впръсква много преди цилиндрите, но такива мотори вече почти няма - всеки производител се насочва към подаване на горивото възможно най-близко до цилиндъра, или дори вътре в цилиндъра. При такъв начин на подаване на горивото "турбонирането" на въздуха на 1/2 метър преди това е чиста загуба на енергия и създаване на излишно съпротивление на пътя на въздуха.
Аватар
Philip
МненияCOLON 1094
Регистриран наCOLON Нед Май 05, 2013 9:55 am
CONTACTCOLON

Re: Турбонатори

Мнение от Philip »

juliang,
Не си схванал основната идея на тези устройства.
Завихрянето на въздуха в определена посока и с достатъчна скорост създава енергетизиране, което префасонира коренно въздуха. Той вече не е това, което е бил! :lol:
Това има общо с оргона, а не със завихряне на потоци въздух! :D
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнение от icrow »

Ама ти си мислиш, че си въобразявам, че въздуха ще се върти чак до цилиндъра ли? :lol: Идеята ми беше за подобряване преминаването на въздуха покрай клапата, и след нея да се концентрира по далеч от стените на колектора, докато стигне въздуха раздатките. Също така и за по добро смесване на ОП с въздуха. Мислих да правя такива турбонатори пред всеки порт, но така и не стигнах до там. И както добави Филип, въздуха не е това което е бил, а ако обърнеш посоката тогава ефекта ще е отрицателен. И като цяло мисля, че проблема ти е в затвореното мислене по учебник. :)
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Турбонатори

Мнение от caduceus »

За колегите дето не са попадали на старата ни тема от мазето.нет, погледнете ако искате какви неща сме правили там по времето когато тоя форум не беше още наводнен от празнодумците:
http://mazeto.net/index.php/topic,7421.0.html
Мислех да преместя постовете си тук, но има и много други интересни изделия освен моите. Милите ми турбонаторчета, стана ми благо на душата като ги гледах :lol: Особено тия дето приличат на реактивни двигатели бяха доста впечатляващи. Последния модел със спиралните маркучи го тествахме и на няколко други коли, работеше добре въпреки неугледния си вид. Търкалят се из гаража в един кашон все още
Поздрави

ПП
Сета като се замисля, може би при тази технология макар и с по-нисък заряд качеството на енергията е по-добро в някои аспекти. Шаубергер споменава че в потока влизат квалигени и фруктигени, които са елементи на енергийния синтез и важни за изграждането на висок заряд. Не е ясно с нашите други оргонни устройства влизат ли същите тези елементи и в каква пропорция... Трябва да се помисли, виждам че с турбонатори и оптимизатори съм слизал до 5/100 което сега само с оптимизатори не се случва /стигам до 5,4-5,5/100/. Вероятно нещо важно изпускам от процеса
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Турбонатори

Мнение от icrow »

Колеги, направих си клапа на входа на кутията с въздушния филтър. Клапата е половинка, за да не стане беля да се затвори, като види зор, а и все пак трябва да влиза въздух. Клапата е на ос, която мога да регулирам. Идеята ми е, че въпреки оргона при голямо намаляване на горивото, трябва да се намали и количеството въздух, а с клапата може да се направи плавно и точно. Сега вече колата върви много добре и над -30 обедняване в таблицата. Няма проблеми във високите обороти! Знам, че ще има недоволстващи, ама това са фактите. :lol:
FIL55
МненияCOLON 27
Регистриран наCOLON Вто Яну 28, 2014 1:37 pm

Re: Турбонатори

Мнение от FIL55 »

Здравейте,
Включвам се, за да покажа първия етап от реализирането на турбонатор с усукани пластмасови маркучета и медни пластинки. Предвиден е за РЕНО19 1.4 моно, половината ще бъде в кутията на въздушния филтър-края на въздуховода, другата половина- в самия въздуховод. Въздушния филтър е махнат и е поставен "спортен филтър" от 15-18лв, за да не се разваля енергетизирането на въздуха. Възникна обаче проблем-допустимия диаметър е 5 см, а при два слоя вече диаметъра стана 4см и трети слой с този маркуч -Ф6 е невъзможно да се побере. Имам въпрос към по-запознатите-заслужава ли си да се прави трети слой с маркуч с много малък диаметър и пластинки с микроскопичен размер или да оставя и малко обикновен въздух да преминава около турбонатора.Дължината му е 20см.
Прикачени файлове
untitled1.JPG
untitled1.JPG (19.29 KiB) Прегледано 6872 пъти
untitled0.JPG
untitled0.JPG (16.01 KiB) Прегледано 6872 пъти
juliang
МненияCOLON 62
Регистриран наCOLON Пет Дек 27, 2013 7:15 am

Re: Турбонатори

Мнение от juliang »

Аз бих ползвал сламки за безалкохолно - стените им са значително по-тънки.
BUTTON_POST_REPLY