Страница 4 от 18

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 10:13 am
от caduceus
Еми ние основно с това се занимаваме тук :D Ако се върнем на механиката на флуидите, има данни за опитно измерено съпротивление на вихрова имплозионна тръба /Шаубергер/ от проф. Попел в Германия. Там е установено наличие на режим, в който съпротивлението пада драстично и дори става отрицателно, т.е. има самоускоряване на флуида в тръбата и допълнителен механичен импулс. Хем това е мерено при свободно изтичане. При малко допълнително налягане на входа /или засмукване както е при ДВГ/ и правилна компоновка на изделието, нещата стават съвсем видими с просто око, затова значителното намаляване на сечението при някои форми на турбонатори не пречи на захранването на ДВГ с въздух. Основен принцип при технологиите на Виктор Шаубергер. Самоорганизация на флуида, зареждане с позитивен оргон /той го нарича хладно излъчване/, самоускоряване на потока, енергиен синтез. Четеш и разбираш на 50%, правиш и разбираш на 100%. Старите хора казват - каквото пише по книгите, не се ражда по нивите. Така че тях ги остави на мишките, особено учебниците по флуидна динамика :)
Поздрави

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 12:54 pm
от juliang
Случайно попаднах на тая картинка:
Изображение
Т'ва по въпроса за нарезите, завойчетата и каналчетата в главата и клапаните, хомогенността на сместа в горивната камера и т.н.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 3:30 pm
от skeleta
Интересна снимка. Само че едва ли има повече от 2ма човека от форума които да имат такъв двигател. Ако това е статична установка сигурно в първия момент би изглеждало точно като на снимката. Само че при условие че буталото се движи и в цилиндъра има вихри едва ли картинката ще изглежда така. Аз лично ще приема твърдението ти за вярно ако в цилиндъра по някакъв начин се наблюдава директно какво става. Така с картинки свалени от някъде си нещо не ми се връзват нещата.

Поздрави!

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 6:35 pm
от juliang
Предполагам (да не кажа че съм сигурен) че разработчиците на двигатели имат и техниката и времето да гледат какво точно става вътре в цилиндрите. И да експериментират с различни положения на клапаните и форма на горивната камера така, че да постигнат максималната ефективност при работата на мотора.
Иначе има начини да се "гледа" какво става в цилиндъра:
http://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY
И ... няма голямо значение дали горивото ще се впръска директно в камерата или ще се смеси преди това с въздуха. Исках да покажа че производителите отдават голямо значение на въздушните потоци вътре в цилиндъра. Формата на камерата и вдлъбнатините по буталото не са просто ей тъй на поставени, а имат за задача да насочат потока ГВС по такъв начин че да е сигурно че около свещта има максимална концентрация гарантираща сигурно запалване, като същевременно умишлено се оставят места където сместа може и да не с толкова прецизно качество - по краищата може и да са останали остатъци от предното горене.
Та ... понеже говорихме за въртележката дето се монтира далеч-далече преди цилиндрите ... завихрянията предизивикани там са отдавна неутрализирани и изгубени от това, което се случва когато сместа попада в цилиндъра. Да, може да има някакъв минимален ефект ако горивото се впръсква много преди цилиндрите, но такива мотори вече почти няма - всеки производител се насочва към подаване на горивото възможно най-близко до цилиндъра, или дори вътре в цилиндъра. При такъв начин на подаване на горивото "турбонирането" на въздуха на 1/2 метър преди това е чиста загуба на енергия и създаване на излишно съпротивление на пътя на въздуха.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 7:52 pm
от Philip
juliang,
Не си схванал основната идея на тези устройства.
Завихрянето на въздуха в определена посока и с достатъчна скорост създава енергетизиране, което префасонира коренно въздуха. Той вече не е това, което е бил! :lol:
Това има общо с оргона, а не със завихряне на потоци въздух! :D

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 7:59 pm
от icrow
Ама ти си мислиш, че си въобразявам, че въздуха ще се върти чак до цилиндъра ли? :lol: Идеята ми беше за подобряване преминаването на въздуха покрай клапата, и след нея да се концентрира по далеч от стените на колектора, докато стигне въздуха раздатките. Също така и за по добро смесване на ОП с въздуха. Мислих да правя такива турбонатори пред всеки порт, но така и не стигнах до там. И както добави Филип, въздуха не е това което е бил, а ако обърнеш посоката тогава ефекта ще е отрицателен. И като цяло мисля, че проблема ти е в затвореното мислене по учебник. :)

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Мар 20, 2014 10:33 pm
от caduceus
За колегите дето не са попадали на старата ни тема от мазето.нет, погледнете ако искате какви неща сме правили там по времето когато тоя форум не беше още наводнен от празнодумците:
http://mazeto.net/index.php/topic,7421.0.html
Мислех да преместя постовете си тук, но има и много други интересни изделия освен моите. Милите ми турбонаторчета, стана ми благо на душата като ги гледах :lol: Особено тия дето приличат на реактивни двигатели бяха доста впечатляващи. Последния модел със спиралните маркучи го тествахме и на няколко други коли, работеше добре въпреки неугледния си вид. Търкалят се из гаража в един кашон все още
Поздрави

ПП
Сета като се замисля, може би при тази технология макар и с по-нисък заряд качеството на енергията е по-добро в някои аспекти. Шаубергер споменава че в потока влизат квалигени и фруктигени, които са елементи на енергийния синтез и важни за изграждането на висок заряд. Не е ясно с нашите други оргонни устройства влизат ли същите тези елементи и в каква пропорция... Трябва да се помисли, виждам че с турбонатори и оптимизатори съм слизал до 5/100 което сега само с оптимизатори не се случва /стигам до 5,4-5,5/100/. Вероятно нещо важно изпускам от процеса

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Нед Мар 23, 2014 8:51 pm
от icrow
Колеги, направих си клапа на входа на кутията с въздушния филтър. Клапата е половинка, за да не стане беля да се затвори, като види зор, а и все пак трябва да влиза въздух. Клапата е на ос, която мога да регулирам. Идеята ми е, че въпреки оргона при голямо намаляване на горивото, трябва да се намали и количеството въздух, а с клапата може да се направи плавно и точно. Сега вече колата върви много добре и над -30 обедняване в таблицата. Няма проблеми във високите обороти! Знам, че ще има недоволстващи, ама това са фактите. :lol:

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Апр 10, 2014 7:43 pm
от FIL55
Здравейте,
Включвам се, за да покажа първия етап от реализирането на турбонатор с усукани пластмасови маркучета и медни пластинки. Предвиден е за РЕНО19 1.4 моно, половината ще бъде в кутията на въздушния филтър-края на въздуховода, другата половина- в самия въздуховод. Въздушния филтър е махнат и е поставен "спортен филтър" от 15-18лв, за да не се разваля енергетизирането на въздуха. Възникна обаче проблем-допустимия диаметър е 5 см, а при два слоя вече диаметъра стана 4см и трети слой с този маркуч -Ф6 е невъзможно да се побере. Имам въпрос към по-запознатите-заслужава ли си да се прави трети слой с маркуч с много малък диаметър и пластинки с микроскопичен размер или да оставя и малко обикновен въздух да преминава около турбонатора.Дължината му е 20см.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Апр 10, 2014 8:04 pm
от juliang
Аз бих ползвал сламки за безалкохолно - стените им са значително по-тънки.