
Създаване и развитие на технологията ми
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Многи удобно.
Дори и с джъмперите нaли имa тaблицa, която покaзвa кой джъмпер кaкво прaви. A този нa Aсен бил софтуерен. Остaвa дa не му е дaл aдaптер и софтa.

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Джъмперите са коефициенти, не са градуси. Не зная дали си наясно с неговите тапчета. Щото аз проведох няколко 40 минутни разговори по телефона с него само и само да ми даде малко повече "подробности", но не успях да отскубна информация от него. Моите цели не бяха користни, а просто исках да знам какво слагам на колата си и на какъв принцип работи. Като цяло ми даде повечето от необходимата ми информация, но без подробностите. Аз не зная тук ли бях писал или в някой друг форум, но ходих при човек със стробоскоп да направим замервания. На ПХ, заводското на колата ми е 18 градуса с корекциите по вакуум и центробежната. С Тапчето на Румен включено на коефициенти 7/15 съответно при ниски и високи градусите на ПХ станаха около 50+, като колата си работеше отлично въпреки големите градуси (отзад закачихме газ-анализатор да гледаме какво излиза). На другите режими не съм мерил, колко става предварението, но допускам, че и там цифрите ще са такива страховити. За справка двигателите на Фолксваген 8-клапановите от 80-те до към средата на 90-те години работят с максимални около 34-36 градуса предварение. Като цяло Румен "изглежда" на човек, който знае какво и как да го направи. Но не бива човек да очаква чудеса разходът му да стане 4/100 на газ 
50 процента разлика може само да имаш при ненастроена без ТАП кола, която блъска богата смес на повечето режими.

50 процента разлика може само да имаш при ненастроена без ТАП кола, която блъска богата смес на повечето режими.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Ако колата е с механично изместване на предверението... ТАП-а трябва да се настройва доста консервативно, т.е. да има малко място да се компенсират промените от качеството на горивото, температурата и т.н. Защото няма да има кой да коригира аванса в движение при промяна на някои параметри.
Ако колата има ЕКУ ТАП-а трябва просто да избута аванса малко напред, така че да се доближи на зоната на детонации. Оттам нататък ЕКУ-то ще се оправя с помощта на детонационния датчик. Кофтито ще е ако изобщо не се получават детонации (не знам дали е възможен такъв сценарий при работа на газ). Тогаз аванса ще избяга много напред, горивото ще се пали твърде рано и макар и без детонации ще пречи на сгъстяването на сместа, а оттам и на вървежа на колата.
И няма как ТАП-а да променя аванса в проценти. Ако добавяш 5 % ... при ниски обороти добавеното предверение ще е нищожно, а точно там се изисква сериозно "подбутване" напред. По-логичния начин е да се добавя твърдо време - примерно 2 или 5 милисекунди. Все пак двете горива имат различна скорост на горене, която може да се приеме донякъде за константна. Цилиндър пълен с бензино-въздушна смес ще гори винаги за 10 милисекунди, а ако е пълен с газово-въздушна смес - винаги за 20 милисекунди.
Но вероятно точно това е тайната на Румен - с много тестове е установил къде с колко е добре да се бутва аванса така, че горенето на газово-въздушна смес да се доближава максимално до това на бензиново-въздушната. Съставил си е крива, която е заложена като таблица в процесора, и с ключетата се добавя "нещо" към числата в нея. Сега .... може с ключетата да се избира колко да се добавя (от 1 до 16) към всички числа в нея, може да е описано при ниските да се добавя малко повече, при високите - малко по-малко.
Не е чак толкова трудно да се сложи тоя ТАП на масата и с един двулъчев осцилоскоп и генератор на импулси да се проиграят всички възможни комбинации от обороти и положения на ключето, но ... за мен е безмислено. Ще ти трябва да напишеш от нулата целия софтуер за процесора, ще трябва да се бориш да преоткирваш схема - какви елементи са най-подходящи за управление на силовата верига (вероятно Румен ги е минал с шкурката за да заличи надписите за моделите... поне аз така бих направил). Труда в времето които ще хвърлиш ще струват повече от парите за закупуването на един такъв ТАП - било то от Румен или от някой друг.
Единственото което би ме подтикнало да почна цялата тая хамалогия е да направя ТАП-а с някакъв output, който да ми показва в реално време "решенията" които взима процесора. Аз имам детонационен датчик на двигателя и бих се опитал да вържа ТАП-а към него за да може той сам да се ориентира кога "се е олял" в предверението и в движение да намира оптималния аванс за даденото състояние - точно така, като го прави ЕКУ-то на колата. Или пък поне да имам 2 бутона в колата с които да мога да променям аванса в движение за дадените обороти. Така са малко каране ще мога да наглася аванса във всички диапазони, вместо да спирам и да цъкам ключетата. Ще усещам веднага каква е промяната.
Ако колата има ЕКУ ТАП-а трябва просто да избута аванса малко напред, така че да се доближи на зоната на детонации. Оттам нататък ЕКУ-то ще се оправя с помощта на детонационния датчик. Кофтито ще е ако изобщо не се получават детонации (не знам дали е възможен такъв сценарий при работа на газ). Тогаз аванса ще избяга много напред, горивото ще се пали твърде рано и макар и без детонации ще пречи на сгъстяването на сместа, а оттам и на вървежа на колата.
И няма как ТАП-а да променя аванса в проценти. Ако добавяш 5 % ... при ниски обороти добавеното предверение ще е нищожно, а точно там се изисква сериозно "подбутване" напред. По-логичния начин е да се добавя твърдо време - примерно 2 или 5 милисекунди. Все пак двете горива имат различна скорост на горене, която може да се приеме донякъде за константна. Цилиндър пълен с бензино-въздушна смес ще гори винаги за 10 милисекунди, а ако е пълен с газово-въздушна смес - винаги за 20 милисекунди.
Но вероятно точно това е тайната на Румен - с много тестове е установил къде с колко е добре да се бутва аванса така, че горенето на газово-въздушна смес да се доближава максимално до това на бензиново-въздушната. Съставил си е крива, която е заложена като таблица в процесора, и с ключетата се добавя "нещо" към числата в нея. Сега .... може с ключетата да се избира колко да се добавя (от 1 до 16) към всички числа в нея, може да е описано при ниските да се добавя малко повече, при високите - малко по-малко.
Не е чак толкова трудно да се сложи тоя ТАП на масата и с един двулъчев осцилоскоп и генератор на импулси да се проиграят всички възможни комбинации от обороти и положения на ключето, но ... за мен е безмислено. Ще ти трябва да напишеш от нулата целия софтуер за процесора, ще трябва да се бориш да преоткирваш схема - какви елементи са най-подходящи за управление на силовата верига (вероятно Румен ги е минал с шкурката за да заличи надписите за моделите... поне аз така бих направил). Труда в времето които ще хвърлиш ще струват повече от парите за закупуването на един такъв ТАП - било то от Румен или от някой друг.
Единственото което би ме подтикнало да почна цялата тая хамалогия е да направя ТАП-а с някакъв output, който да ми показва в реално време "решенията" които взима процесора. Аз имам детонационен датчик на двигателя и бих се опитал да вържа ТАП-а към него за да може той сам да се ориентира кога "се е олял" в предверението и в движение да намира оптималния аванс за даденото състояние - точно така, като го прави ЕКУ-то на колата. Или пък поне да имам 2 бутона в колата с които да мога да променям аванса в движение за дадените обороти. Така са малко каране ще мога да наглася аванса във всички диапазони, вместо да спирам и да цъкам ключетата. Ще усещам веднага каква е промяната.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Интересно. Принципно не съм се занимавал с неговите ТАПове, обаче реших, че е като останалите комбинация от ключета, с която си добавяш градуси. И какво трябва, като искаш да промениш предварението, да ходиш при него? Това не си е работа. Добре че си взех от ДЕК и мога да правя когато, каквото си поискам. А тези градуси на празен ход просто не си ги представям как работи колата с тях 

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Юлияне, като цяло така работи запалителната система на колата - принципът е - колкото може повече предварение на искрата. При карбураторите и някои монота това става по съвсем механичен начин - с вакуум и с центробежен регулатор. При инжекционите това става посредством ЕКУ и може би един от най-важните датчици - детонационен (имам такъв монтиран на колата ми, вижда му се свободната букса с 3-те пина на клипчето), който хваща звуци само в строго специфичен честотен диапазон и подава леки напрежения на буксата към ЕКУ (от сорта на 1 до 5 миливолта при бошовския, според зависи силата на детонацията). Разбира се играят и други - ТПС, температура на водата и т.н. При разговорите си с Румен Роев останах с впечатление, че според него има файда от ТАП дори и при сравнително не много старите инжекциони, макар работата на дет.датчик заедно с ЕКУ да го обезсмисля в някаква степен. По принцип запалителната таблица на ЕКУ е пресметната и написана за бензин с различно октаново число и разбира се ЕКУ работи по нея, когато колата се кара на газ. Допускам, че може би тапчето просто спомага на ЕКУ, без разбира се последното да знае, да прави по-големи предварения, отколкото реално прави по таблицата.
АЙкроу ето как работи моят автомобил с това огромно предварение. В първите 2-3 секунди на клипчето се чува причукване, но него го имаше и отпреди да сложа тапчето. Малко изглежда все едно работи като трактор колата, но всъщност на живо е доста тиха, колкото и невероятно да звучи за кола 1990г. (имам кече от дизелова сложено на предния капак и то доста обезшумява сравнително тихия мотор:
https://www.youtube.com/watch?v=mS-zs8MEs2g
Извинявам се за мръсотията по нея и в нея, ама времето е такова
АЙкроу ето как работи моят автомобил с това огромно предварение. В първите 2-3 секунди на клипчето се чува причукване, но него го имаше и отпреди да сложа тапчето. Малко изглежда все едно работи като трактор колата, но всъщност на живо е доста тиха, колкото и невероятно да звучи за кола 1990г. (имам кече от дизелова сложено на предния капак и то доста обезшумява сравнително тихия мотор:
https://www.youtube.com/watch?v=mS-zs8MEs2g
Извинявам се за мръсотията по нея и в нея, ама времето е такова

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте,
настройката беше така - аз карах по околовръстното в Сф., а Румен ръчкаше по компа. Не мога да кажа точно колко градуса е + нормалното, но правихме колата да върви на максимална мощност в различните режими. Румен спомена че се давела чак от много газ и обедни доста, може би над 15-16% както го сметнахме на око по разликата в коефициентите. На мен програма, кабели и др. не са ми нужни - аз уважавам това което човека е постигнал и професионализма му и не искам да съм по-голям от него. Затова предпочитам да питам и си платя и всеки да е най-добър в това което може, а не по малко от всичко и накрая посредственост.
Като цяло съм много доволен от резултата, сега на газ колата на око е едни 5-6% е по-надолу от това на бензин като вървене, но така се разбрахме да остане, за да мога да наваксвам чрез новите ми неща. Поради много бедната смес ми мига чека от време на време, но не е голяма работа - ако ме подразни прекалено, може да му лепна една лепенка отгоре по най-селския начин, пък нека си свети - аз нали няма да го виждам
Сега чак пък емулатори и т.н. - то между другото ламбдата ми е откачена за да видя докъде ще докарам разхода, пък после ще я закачим с газаджията /той се зариби защото има К3 на газово Рено Меган Коуч/ и пак ще тествам.
Работа трябва, теорията ще почака.
Поздрави!
ПП
Това за 3-те литра газ го казах на майтап, както и за 50-те процента - но все пак имайте едно наум де
Поздравленията са изцяло за Румен Роев, който наистина си знае нещата. Освен това е направил истински качествен продукт, който има няколко модификации и върви напред като технология. Това е, което е важно и за мен. Пък на който гледа отстрани и смята дали може да го повтори и той, че не е сложно и т.н., ще кажа - ЕДНО Е ДА ИСКАШ, ДРУГО Е ДА МОЖЕШ, ТРЕТО И ЧЕТВЪРТО Е ДА ГО НАПРАВИШ! Още повече - в много екземпляри и на различни автомобили.
настройката беше така - аз карах по околовръстното в Сф., а Румен ръчкаше по компа. Не мога да кажа точно колко градуса е + нормалното, но правихме колата да върви на максимална мощност в различните режими. Румен спомена че се давела чак от много газ и обедни доста, може би над 15-16% както го сметнахме на око по разликата в коефициентите. На мен програма, кабели и др. не са ми нужни - аз уважавам това което човека е постигнал и професионализма му и не искам да съм по-голям от него. Затова предпочитам да питам и си платя и всеки да е най-добър в това което може, а не по малко от всичко и накрая посредственост.
Като цяло съм много доволен от резултата, сега на газ колата на око е едни 5-6% е по-надолу от това на бензин като вървене, но така се разбрахме да остане, за да мога да наваксвам чрез новите ми неща. Поради много бедната смес ми мига чека от време на време, но не е голяма работа - ако ме подразни прекалено, може да му лепна една лепенка отгоре по най-селския начин, пък нека си свети - аз нали няма да го виждам

Работа трябва, теорията ще почака.
Поздрави!
ПП
Това за 3-те литра газ го казах на майтап, както и за 50-те процента - но все пак имайте едно наум де

Re: Създаване и развитие на технологията ми
Чека може да ти свети и заради ламбдата! Би трябвало да си на авариен режим на колата и да не получиш точния резултат.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Абсолютно е заради това, да. Просто ще почакам малко да видя как върви колата с това-онова по нея и ще вържем ламбдата както си му е редът, вероятно ще изгасне тогава. Не е проблем.
Поздрави
Поздрави
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Ами нека да видим. Единични резултати не се броят, както и неща направени с тел, тиксо и буркани
Само реални крайни продукти - масово потвърдени, на много и различни коли, минали над 10 хил км с устройството /каквото и да е то/ и запазили ефекта. По възможност без поддръжка и елементи които горят, изтичат или са уязвими като конструкция.
КЪДЕ СА?
ПП
Естествено че има неща които са с много по-висок ефект от моите. Клетка на Джо /неприложима в оригиналния си вид на съвременните коли/, катализатор на Андреев /също неприложим в оригиналния си вид на съвременните коли/, Браун газ генератор /несъществуващ при автомобилите в оригиналния си вид, а като неработещи добре реплики/ и т.н. и т.н.
За това ли става дума? Всички те са постигнали доста по-високи резултати от моите, но къде са? Някой кара ли с тях със същите успехи описани по книгите? Или само си приказваме да се намираме на работа.
Аз правя масово приложим продукт, юзер френдли, доста евтин, без поддръжка и т.н. усложнения. В името на тази цел се се жертва част от максимално възможния ефект. Това е - просто и ясно. Който иска повече, ще има възможността като си плати да кара най-вероятно с над 60% икономия, но с катализатор с платина, електронна активация и оргонен захранващ блок. Това обаче е съвсем друга бира и не влиза в разряда на масовите оптимизатори като К1, К2 и К3. А ако кажете че е невъзможно, значи не сте чели и експериментирали достатъчно. Точка по въпроса.

КЪДЕ СА?
ПП
Естествено че има неща които са с много по-висок ефект от моите. Клетка на Джо /неприложима в оригиналния си вид на съвременните коли/, катализатор на Андреев /също неприложим в оригиналния си вид на съвременните коли/, Браун газ генератор /несъществуващ при автомобилите в оригиналния си вид, а като неработещи добре реплики/ и т.н. и т.н.
За това ли става дума? Всички те са постигнали доста по-високи резултати от моите, но къде са? Някой кара ли с тях със същите успехи описани по книгите? Или само си приказваме да се намираме на работа.
Аз правя масово приложим продукт, юзер френдли, доста евтин, без поддръжка и т.н. усложнения. В името на тази цел се се жертва част от максимално възможния ефект. Това е - просто и ясно. Който иска повече, ще има възможността като си плати да кара най-вероятно с над 60% икономия, но с катализатор с платина, електронна активация и оргонен захранващ блок. Това обаче е съвсем друга бира и не влиза в разряда на масовите оптимизатори като К1, К2 и К3. А ако кажете че е невъзможно, значи не сте чели и експериментирали достатъчно. Точка по въпроса.
Re: Създаване и развитие на технологията ми
Здравейте колеги,
нямам много време напоследък, но само за сведение ще ви кажа, че тестов К3 днес стигна до сила над 5400 деветки. Имам чувството обаче, че с покачването на силата на полето се загубиха някакви качества като един вид "динамика" на въздействие /другояче казано, острота на излъчване/. Имам парадоксални резултати от едно Клио - такси, при което стария К3 даде при самонастройка над 20%, а с по-мощния междинен вариант от 3300 деветки ефектът се позагуби.
Моля колегите с наблюдения от няколко варианта на К3 - споделете има ли такова нещо, или вероятно е особеност само при конкретното Клио /то нямаше ТАП и е възможно проблемът да е в по-високия аванс, който по-мощното К3 изисква по принцип/
Поздрави!
нямам много време напоследък, но само за сведение ще ви кажа, че тестов К3 днес стигна до сила над 5400 деветки. Имам чувството обаче, че с покачването на силата на полето се загубиха някакви качества като един вид "динамика" на въздействие /другояче казано, острота на излъчване/. Имам парадоксални резултати от едно Клио - такси, при което стария К3 даде при самонастройка над 20%, а с по-мощния междинен вариант от 3300 деветки ефектът се позагуби.
Моля колегите с наблюдения от няколко варианта на К3 - споделете има ли такова нещо, или вероятно е особеност само при конкретното Клио /то нямаше ТАП и е възможно проблемът да е в по-високия аванс, който по-мощното К3 изисква по принцип/
Поздрави!