Страница 35 от 58

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Май 19, 2014 7:41 pm
от stefan4o
Благодаря за замерването. Няма проблем за забавянето, не е спешно, колата си вървеше и преди да замериш :lol:
Относно мощността преди и след - сякаш има подобрение, да. Преди два дни смених и въздушен филтър, че старият беше почернял бая и се поотпуши тая пущина :beer:
Ако си променя стила на каране към пенсионерски може и да сваля разхода на 10/100 градско. Засега гравитирам около 12, но аз си й завъртам стрелката на оборотомера от време на време : )

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 7:35 am
от caduceus
Здравейте колеги!
Вчера се върнах от Пловдив в "Маднес Моторс", където направихме тестове на диностенд с две коли - метановата Елантра на Румен Роев и дизел на негов приятел. Идеята на теста беше да се види какво става с динамиката на колата при десетина различни постановки на три изделия - дизел на пропан-бутан, ТАП-а на Румен, К3 и едни нови платки за активация на акумулатора, които той произвежда. Ще кажа само за К3 и ТАП-а, понеже това е по-важното. Постановката в теста с тях беше следната:

1. Мери се мощността с монтиран и настроен ТАП, 4 бр К3 на акумулатора, колата в режим на метан. Резултатът беше 80 к.с.
2. Махат се К3, колата работи 5-10 мин на място както си е качена на стенда, за да разреди заряда и да се възстанови нормалната работа на мотора. Малко уточнение - когато монтажът е само на акумулатора, времето за заряд и разряд на мотора е много кратко. При наличие на евроклапан има ел. + по окабеляването около бутилката и оттам по кабелите от акумулатора зарядът тръгва към нея и изглежда няма нужда от кутия К3 лепната на метала и.
3. Измерване на мощността както в т.1. Резултат - 68 к.с.! Т.е. имаме падане на мощността с 15%, които е давал комплектът К3 през акумулатора.

Това го има на графика и черно на бяло, но понеже тестовете бяха много се усетих чак когато Румен ми звънна да ми каже,докато карах обратно. Така че - доказа се повишаването на мощността с около въпросните 15% след монтаж на К3, като същевременно Румен ми каза че има значителна икономия и кара със 7.80 лв/100 км, като в началото е било около десет лв. Нещата взеха да се виждат съвсем ясно :cheers:

Поздрави!

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 7:42 am
от stefan4o
Поздравления. Така ще ти се отворят нови врати, които досега са били затворени за теб. Предполагам ще получиш копие на резултатите? Очаквах доста по-рано да документирате нещата в интерес на истината. Опитвам да навия двама-трима колеги да тестват изделието ти. Ако успея - ще разбереш, естествено.
15 процента мощност е съвсем достойно за уважение постижение на оптимизаторите. :cheers:
А тестовете с ТАП как протекоха? Ако може по-подробно инфо и там как се развили нещата. :beer:

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 8:25 am
от idurchev
Поздравления и от мен.
Наистина без к3 има спадане на мощността с 15%.Но погледнете другата страна,която е важна за нас- вдигането на мощността от 68кс на 80кс.А това са вече 18% :doubleup: което е супер.
Асене имаш ли данни само за ТАП-а без к3 ?

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 8:38 am
от caduceus
Благодаря и на двама ви!
Предстоят вече лично мои тестове на диностенд - вероятно Маднес Моторс също не се усетиха в бързината :lol: Като говорихме с техен човек той ми каза, че икономии не ги интересуват, а само вдигане на мощността щото са драг маниаци. Като им се обадя в понеделник може да зацепят и те :lol:
Искрене - тая пък сметка не съм я правил, само обратната! Но 2-3% още не са от голямо значение, важното е че има!
Графиките са при Румен щото той си плати теста, аз бях във Пловдив основно по др. работа, но присъствах и там. Като отида в Сф тия дни ще го помоля да ми даде едно копие
Поздраави!

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 8:38 am
от caduceus
Вероятно ще отида и до Пловдив още един път, на БРЦ шефа се връща от отпуска ;) Та ще се видим и с Маднес моторс. Данни за К3 без ТАП не съм сигурен че има, трябва да питам Румен правихме ли такива

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 8:43 am
от icrow
Поздравления! :)
Не знам как е при К3, но при моите след сваляне колите стават доста по умрели от нормалното и така ден два и си връщат тогава нормалния вървеж без оргон. :) Питай Румен, ако е удобно колко лева е излязла сесията, така информативно. :)

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 12:52 pm
от stefan4o
caduceus написаCOLONБлагодаря и на двама ви!
Предстоят вече лично мои тестове на диностенд - вероятно Маднес Моторс също не се усетиха в бързината :lol: Като говорихме с техен човек той ми каза, че икономии не ги интересуват, а само вдигане на мощността щото са драг маниаци. Като им се обадя в понеделник може да зацепят и те :lol:
Ако с еднакво количество гориво се постига различна мощност - значи имаме по-добро КПД на агрегата. Тях реално наистина икономията не ги интересува, но за да дойде тя, трябва КПД да се увеличи. Иначе просто увеличаваме горивото/сместа, КПД си е същото, просто моторът гори повече и върви малко повече. Докато явно с К3 става така, че без да се бута горивото, мощността скача, съответно КПД нараства и следователно двигателят работи оптимално и гори по-малко. Или поне такава е моята логика. :cheers:
Питай Румен, ако е удобно колко лева е излязла сесията, така информативно.
Имам спомен, че цената на дино-стенда е на час по около 100-на кинта. Понякога правят промоции, срещал съм теми в един друг форум, в който съм по-активен и там се говореше за такива цифри.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 2:19 pm
от icrow
По миналата година питах човек от Хеед ауто и казаха ако не се лъжа, че е 80лв. Но за толкова проби може би е отишло повече време при Румен.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Съб Май 24, 2014 5:27 pm
от caduceus
Тестовете бяха 9-10 бр като цената общо излезе под 150 лева, не знам точно. Две коли с около 1,5-2 часа работа. Това си е въпрос и на договорка между хората все пак. Като направя моите тестове, ще ви кажа по-точно.
Отделно от нарастването на мощността от 68 на 80 к.с. на Елантрата се наблюдава и силно намаляване на разхода. Най-общо казано, от около 10 лв/100 км метан на 7.80 лв./100 км, което не е никак зле. Потвърждава се извода ми от практиката досега, че ефектът на К3 като технология е около 40% и е въпрос на настройка, сензори и електроника да се усвои напълно. В случая имаме едни 15-18% които остават като мощност и не са преобразувани в икономия + едни над двайсет, които са от намаления разход. Това е явно таванът на конкретната технология поне на зоновия горивен оптимизатор К3. За по-добри резултати явно трябва друг подход, но той е за сметка на цена, по-проблемен монтаж и т.н. което за момента не ме устройва. Тук имате просто три кутии залепени на акумулатора и една на бутилката. Лесно e, не може да се сбърка и се прави за две минути от всеки който е отварял капак на кола. За мен е прекрасно, вероятно и за потребителите :)
Поздрави