Страница 7 от 18

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 8:35 am
от FIL55
Темата е в застой нещо...Все си мисля, че е много добре да се подава енергетизиран въздух в двигателя на автомобила, в количества, които са различни при различни режими на работа. Не съм се отказал от опит за турбонатор с тръби,завихрящи въздуха, въпреки че първият ми опит беше силно неуспешен. Колата вече е възстановена
(вследствие на детонации се подби клапан и се наложи среден ремонт). Имам въпрос към Philip: можеш ли да ми направиш права медна тръба с външен диаметър 5 см., дължина от 30 до 40 см, която да се постави почти цялата във филтърната кутия, филтъра ще е външен-"спортен" (горе долу се вижда на снимките от опитите с многото тръбички).
Ще съм благодарен на мнения, дали си заслужава усилията.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 9:15 am
от Philip
Не съм срещал медна тръба с такъв диаметър. Най-големия, с който съм работил е 42мм
Лошото е, че минимума, който продават е 3м и ще ти излезе златна тръбата, а ще е от мед :smileylol:

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 9:45 am
от Спиридон
Ако се използва медна ламарина за заготовка, няма ли да излезе по-евтино? Или и тя се продава на големи листи? Или пък се срежат 2 по-тесни тръби по дължина и се споят в 1? Не знам колко усилия и време се искат, обаче. :)

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 12:33 pm
от icrow
Aко ти е сaмо зa енергитизирaне, можеш дa го облъчиш въздухa с външен оргонизaтор или кaто при мен с излъчвaтелнa "aнтенa" вътре в тръбaтa. Обмислям дa нaпрaвя стеснение подобно нa вентури помпaтa. Хем ще ми е от ползa зa вкaрвaнето нa оргоннa пaрa. Обaче ще го прaвя, кaто зaвършa топлото. :lol:

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 6:05 pm
от djoko
Ей го на и моето турбонаторче:

изглед откъм входа:
Изображение
изглед откъм изхода:
Изображение
изглед отстрани:
Изображение

Изработено е от бирена бутилка загорка 2 литра и 6 броя медни пластинки

Монтирано е на изхода на въздухозабора, преди въздушния филтър.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 6:34 pm
от icrow
Изглежда добре! Пробва ли с пушек от запален вестник или цигара да видиш как завърта? Изпъкналата част ще е от към входа на въздуховода?

принципно е добре да е след филтъра точно преди дросела ако позволява и да е от мед или алуминии изцяло, за да не може някой малък елемент да се откъсне от него и да влети в ДВГ

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 8:26 pm
от djoko
Проби не съм правил.

Изпъкналата час е изхода на турбонатора. Ето как изглежда монтиран на въздухозаборника:
Изображение
Оригинално въздухозаборника влиза в маркуч, така че реално цилиндричната част на турбонатора влиза между шийката на въздухозаборника и маркуча.

Мисля да направя втори след филтъра, но там смятам да запоя пластините с медна тел, така че да се получи неразглобяем детайл.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 8:44 pm
от icrow
Изхода значи към ДВГ? Ако е така ще върти наляво струята по моите разбирания. Иначе ще е надясно. :lol:

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 9:01 pm
от djoko
icrow написаCOLONИзхода значи към ДВГ? Ако е така ще върти наляво струята по моите разбирания. Иначе ще е надясно. :lol:
Нещо не разбирам... Според мен в каквато и посока да прекарвам въздуха ще се върти в една и съща посока спрямо началото на тръбата, което приемам за страната от която постъпва въздуха.

Re: Турбонатори

Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 10:53 pm
от icrow
Ми не е така. В различни поскоки ще се върти. Но идва уловката на коя страна ще се върти надясно. Дали от наблюдателя навън или към наблюдателя се движи потока. :smileylol: За мен трябва потока да се завърта надясно ако се гледа от дросела към филтъра. :)