Страница 7 от 18
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 8:35 am
от FIL55
Темата е в застой нещо...Все си мисля, че е много добре да се подава енергетизиран въздух в двигателя на автомобила, в количества, които са различни при различни режими на работа. Не съм се отказал от опит за турбонатор с тръби,завихрящи въздуха, въпреки че първият ми опит беше силно неуспешен. Колата вече е възстановена
(вследствие на детонации се подби клапан и се наложи среден ремонт). Имам въпрос към Philip: можеш ли да ми направиш права медна тръба с външен диаметър 5 см., дължина от 30 до 40 см, която да се постави почти цялата във филтърната кутия, филтъра ще е външен-"спортен" (горе долу се вижда на снимките от опитите с многото тръбички).
Ще съм благодарен на мнения, дали си заслужава усилията.
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 9:15 am
от Philip
Не съм срещал медна тръба с такъв диаметър. Най-големия, с който съм работил е 42мм
Лошото е, че минимума, който продават е 3м и ще ти излезе златна тръбата, а ще е от мед

Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 9:45 am
от Спиридон
Ако се използва медна ламарина за заготовка, няма ли да излезе по-евтино? Или и тя се продава на големи листи? Или пък се срежат 2 по-тесни тръби по дължина и се споят в 1? Не знам колко усилия и време се искат, обаче.

Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Чет Сеп 25, 2014 12:33 pm
от icrow
Aко ти е сaмо зa енергитизирaне, можеш дa го облъчиш въздухa с външен оргонизaтор или кaто при мен с излъчвaтелнa "aнтенa" вътре в тръбaтa. Обмислям дa нaпрaвя стеснение подобно нa вентури помпaтa. Хем ще ми е от ползa зa вкaрвaнето нa оргоннa пaрa. Обaче ще го прaвя, кaто зaвършa топлото.

Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 6:05 pm
от djoko
Ей го на и моето турбонаторче:
изглед откъм входа:

изглед откъм изхода:

изглед отстрани:
Изработено е от бирена бутилка загорка 2 литра и 6 броя медни пластинки
Монтирано е на изхода на въздухозабора, преди въздушния филтър.
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 6:34 pm
от icrow
Изглежда добре! Пробва ли с пушек от запален вестник или цигара да видиш как завърта? Изпъкналата част ще е от към входа на въздуховода?
принципно е добре да е след филтъра точно преди дросела ако позволява и да е от мед или алуминии изцяло, за да не може някой малък елемент да се откъсне от него и да влети в ДВГ
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 8:26 pm
от djoko
Проби не съм правил.
Изпъкналата час е изхода на турбонатора. Ето как изглежда монтиран на въздухозаборника:

Оригинално въздухозаборника влиза в маркуч, така че реално цилиндричната част на турбонатора влиза между шийката на въздухозаборника и маркуча.
Мисля да направя втори след филтъра, но там смятам да запоя пластините с медна тел, така че да се получи неразглобяем детайл.
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 8:44 pm
от icrow
Изхода значи към ДВГ? Ако е така ще върти наляво струята по моите разбирания. Иначе ще е надясно.

Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 9:01 pm
от djoko
icrow написаCOLONИзхода значи към ДВГ? Ако е така ще върти наляво струята по моите разбирания. Иначе ще е надясно.

Нещо не разбирам... Според мен в каквато и посока да прекарвам въздуха ще се върти в една и съща посока спрямо началото на тръбата, което приемам за страната от която постъпва въздуха.
Re: Турбонатори
Публикувано наCOLON Сря Окт 22, 2014 10:53 pm
от icrow
Ми не е така. В различни поскоки ще се върти. Но идва уловката на коя страна ще се върти надясно. Дали от наблюдателя навън или към наблюдателя се движи потока.

За мен трябва потока да се завърта надясно ако се гледа от дросела към филтъра.
