Свещи: настройка, видове и тн.

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.
BUTTON_POST_REPLY
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от tati »

icrow
този вариант не съм го пробвал със нормалното разтояние .Ще го проверя

stefan4o
бъзикне :smileylol: тия подробности за времето си ги знаем , ма реално при по добра работа на двиг. и разхода е по-малък .Та от там де идва идеята за грамажа . То уточнението е м/у нормално и увеличено разтояние.За рязанте не го коментирам.
:beer:
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от icrow »

Незнaм aз ли не те рaзбрaх или ти мене, но имaм предвид, кaто се резнaт свещите си ги реголирaш, кaкто сa били преди товa. A aко имaш нерви може дa потърсиш нови по
добри рaзстояния. :)
Аватар
gomi
МненияCOLON 131
Регистриран наCOLON Чет Май 09, 2013 9:19 pm
МестоположениеCOLON майна таун :)

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от gomi »

Здравейте,
днес си проверих свещите сменени преди 4000км. За съжаление снимките се получиха малко неясни, свещите бяха с бял нагар, с бяла и чиста керамика на средния(+) електрод и чиста керамика на стеблото :phil2:
Свещите са Denso K20TT, еднополюсни, 0,9мм разстояние.
Предишните свещи които бях купил профилактично като взех колата и смених след 1000км бяха шампион, оказаха се големи ментаци в "оригинална" кутия, при тях стеблото на керамиката беше станало кафяво за 1000км, отпред на електродите да не говорим -мазнотия....
Какво се получава при увеличаване на разстоянието на електродите?
При увеличаване не се ли намалява мощноста на искрата, и натоварва бобината, за газ нали трябва повече мощност, тоест трябва намаляне на разстоянието?
Прикачени файлове
1-5.jpg
1-5.jpg (252.82 KiB) Прегледано 12283 пъти
1-4.jpg
1-4.jpg (178.66 KiB) Прегледано 12283 пъти
«Щастие за всички даром и нека никой да не бъде пренебрегнат!»
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от stefan4o »

gomi написаCOLON При увеличаване не се ли намалява мощноста на искрата, и натоварва бобината, за газ нали трябва повече мощност, тоест трябва намаляне на разстоянието?
Според мен това се получава. За разстоянието - всеки производител описва с какви свещи като параметри излиза колата от завода. Производителите на свещи пък от своя страна дават някакъв ориентировъчен пробег за подмяна. В ръководството на автомобила по принцип пише през колко време се проверява разстоянието между електродите. При някои модели свещи, като показаната от теб, мисля може да се коригира това разстояние, но при други - това е (почти)невъзможно и свещта се подменя с нова.
Иначе цвета на керамичния изолатор е показател за работата на мотора и сместа като цяло. При сравнително бели свещи значи, че работи със смеси клонящи към по-скоро бедни. При керемиден цвят - смесите идват по-близо до стехиометричните. Оцапаните с масло свещи хич не са хубав показател, не ги пожелавам никому. ;)
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от icrow »

Аз за моята съм се убедил, че с по малко от предписаното за колата не върви добре. Колкото по-голямо е разстоянието, толкова повече енергия трябва за да премине искрата. Чувал съм, че намалявали на газ разстоянието, за да се получи една идея по рано запалването на сместа. Дали е така не знам.
sheki
МненияCOLON 301
Регистриран наCOLON Сря Май 15, 2013 9:21 pm
МестоположениеCOLON Златоград
CONTACTCOLON

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от sheki »

icrow написаCOLONАз за моята съм се убедил, че с по малко от предписаното за колата не върви добре. Колкото по-голямо е разстоянието, толкова повече енергия трябва за да премине искрата. Чувал съм, че намалявали на газ разстоянието, за да се получи една идея по рано запалването на сместа. Дали е така не знам.
Мда и аз мисля така, по - голямото разстояние прави по - мощна искра тъй като се увеличава пробивното напрежение съответно и натоварването на кабелите и бобината, може значително да им се съкрати живота. Респективно ако се намали разстоянието за газ е по - добре първо поне така мисля газта има и без това по - голямо пробивно напрежение по - суха е, пък и времето за пробива на искрата наистина трябва да намалее следствие на ниското пробивно напрежение и по - бързо достигане на разряд, но колко е това като време :) трябва опитно да се установи.

Между другото денсо са хубави свещи :) и аз исках да сменя моито с платинум ама малко скъпички ми се видяха :senile:
(абе умишлено ли нямаме иконка за пари) :lol:
Аватар
zhivko83
МненияCOLON 180
Регистриран наCOLON Съб Дек 07, 2013 2:52 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от zhivko83 »

Преди известно време и аз отрязох свещи Денсо. Първо ги напрвих 0,6 мм, но двигателя все едно работеше на 3 цилиндъра. После - 1 мм и колата (Лада) работеше почти както с нерязани свещи. Нямаше време да ги пробвам на 1,2 мм, карах само на газ и без оптимизатор. :connie:
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от icrow »

Изрових още един стар комплект свещи и реших да пробвам с дупка в електрода отгоре, като руснаците. Утре ще ги пробвам надявам се и ще пиша. Снимката е малко кофти, ама не ми се занимаваше с цифровия.
Прикачени файлове
CAM00120.jpg
CAM00120.jpg (746.46 KiB) Прегледано 12118 пъти
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от tati »

От това което се споделя тук като практика и наблюдение излиза че свещите трябва да са си за конкретната марка/да не са за газ / и със заводското разстояние .Аз за метана мога да кажа - установих че при сухо и студено време разстоянието може да се увеличи със 0.1 до 0.2мм повече от заводското .Колата върви по-добре и разхода е по добър .Но във влажно и дъждовно време особено при силен дъжд колата не върви добре и вдига бая разхода .Това е за метан на рено-лагуна 1.8 моно със обик.газова ловато . При пропан-бутана не знам. :phil_04:

:colere:
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Мнение от icrow »

Има ли вариант да ти се мокри въздушния филтър?

Така и така пиша да споделя за дупчените свещи. По добре е от обикновеното си състояние, но с рязания електрод е по добре. :) Като се стъмни ще погледна дали светят кабелите.
BUTTON_POST_REPLY