Страница 9 от 17

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пет Сеп 20, 2013 9:08 pm
от icrow
Не че през капака не може да се измери, но така пластмасата и евентуални материали под нея може да променят показанията. Аз се опитах да измеря от лявата част на пластмасата се подава малко от ДВГ и измерих 9./2/ Единствената кола която съм мерил с К1 беше на колегата Домик и даде на нея ако си спомням правилно 9./6/, тоест значи пак е зареден не малко двигателя ти, но все пак да не забравяме, че е фолксвагин а те не се подават на такива интервенции. Казвам го и от личен опит. :)

От както дигнах мощността на оргона двигателя на дачията на 9./1200/ колата почна да върви доста по тромаво, и днеска свалих единия концентратор и остана само този на въздуха. Заряда падна до 9./970/ и колата пак се отпуши и тръгна добре. Може би и при колите се наблюдава ефекта на пренасищане, както при тръбите на Филип, макар че по скоро ако и се намали горивото би трябвало да се коригира този проблем, но няма как да го направя на нея, а моята почти не я карам. Утре обаче ще ходя до село и ще видя как е и при нея.

Трябва да поясня, че фрапантната разлика в заряда на ДВГ спрямо този на Кадуцеус е, че става въпрос явно за напрежение а не за ток, ако мога да го приравня към електрическия ток :D Идеята за оргония трансформатор почти е узряла и, като остане време ще го пробвам, но първо трябва да се науча да измервам и тока не само напрежението, да стана един истински мултицет :lol:

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пет Сеп 20, 2013 10:11 pm
от tokist502
Здравейте колеги !
Оптимизатора е сложен на тръбичката, която отива към двигателя заедно с кабелите. Диаметъра и е по-малък от другата, но върху нея има пластмасова шлауфка и изглежда, че е по-дебела. Утре ще пробвам да сложа оптимизатора под колата.

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Съб Ное 02, 2013 11:41 am
от tokist502
Здравейте колеги,
Искам да благодаря на колегата Caduceus, че ми замени К1 с К3, въпреки изтеклата гаранция. Прилагам няколко снимки на монтажа. Едната кутийка от К3 съм я сложил на газовата бутилка. Сега колата върви много различно. Карам с 30 км/ч на 5 скорост по леко нагорнище. Педалът на газта е много еластичен, няма придърпване. Обаче не забелязвам да има икономии в разхода на газ, а при високите обороти мощността е намалена. Предполагам следващата стъпка е настройката на ТАП-а.
Колата е голф 4 1,6 бензин с газов инжекцион.
Няколко молби и въпросчета:
1. Правилно ли са монтирани кутийките на К3 ?
2. Колко е заряда на двигателя ?
3. Има ли нужда от ТАП ?
4. Самата газова уредба май имала ТАП, но предполагам, че се настройва софтуерно. Ако няма, се монтира външна или …. Абе с други думи някой по запознат с ТАП-а, да даде малко информация за по неосведомените :)
То аз имам малко понятие от техника и не мога да се оправя, а колегата Caduceus се ядосва, че по тъпите гледали тъпо :lol:

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пон Ное 04, 2013 10:04 am
от caduceus
Здрасти!
1. Кутийката ти е добре на бутилката - може да я бутнеш още малко по надолу ако има място, да е съвсем до дъното - като ти е останало малко количество газ, пак да допира отвън до нея през стената.
2. Защо е една отзад? Слагай още една на 30-тина см от първата /може нея да я бутнеш още настрани/, за да направят зона с почти двойно по-високо излъчване. Другите две са на въздуха в кутията. Три ли съм ти пратил? Взех вече да забравям, ако са три, да ти пусна още една по Еконт. С времето може и без нея де, но в началото е добре да я имаш - по-бързо насища газта, особено ако е на бутилката, а не на тръбата и има доста желязо между нея и К3.
3. Щом имаш мощност - значи нещата са ОК, но при липса на намален разход имаш проблем с обедняването на сместа от компа. Трябва да се бръкне ръчно и да се настрои на по-бедна смес, в движение, или да се включи обратната връзка с бензиновата ламбда - много често газаджиите я изключват защото не им се занимава да настройват уредбата /мързеливи негодници, на такива им викаме по нашия край мордари :) / Това е и причината К1 да не ти работи, но с К3 усещаш повече подобрената мощност, защото е по-силното и по-модерно изделие.
4. Във филтъра кутиите са ти добре, въпреки че ако имаше начин да са от едната страна на кутията една до друга, щеше да е още малко по-добре. Каквото - такова, съобразявай се с мястото. Като подобря технологията още, ще гледам да измисля нещо по-лесно и универсално.
Поздрави

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пон Ное 04, 2013 3:00 pm
от icrow
Асене, май изпускаш, че това е VW ;)

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пон Ное 04, 2013 10:36 pm
от tokist502
Кутийките са 4 броя. Едната съм я сложил на тръбата на газта, но ще я преместя на бутилката. Исках да разбера, слага ли се ТАП като устройство ( външна кутийка или нещо подобно с копченца да си ги цъкам, което мен по ме устройва заради газаджиите ) или се настройва компа на газовия инжекцион ?

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Вто Ное 05, 2013 8:06 am
от caduceus
icrow
VW, но на газ - не на бензин. Разликата е в управлението на горивото, проблеми със софтуера правят само бензиновите Фолксвагенови мотори от Голф 4 нататък при самонастройка на бедна смес. Има ли газ, бирата е друга :)

tokist502
Винаги е добра идея като караш на газ да си сложиш ТАП. Газта е 104 октана, гори по-бавно и съответно изисква по-голямо предварение. Основно затова на коли без донастройка на предварението си заминават по-рано клапани от прегряване, недоизгаря добре горивото, има по-висок разход и по-ниска мощност от тази на бензин. Когато имаш и оптимизатор, октана се качва още и регулирането на предварението /освен на количеството гориво/ става вече почти задължително. Така че, освен че газаджията трябва да ти направи сместа доста по-бедна /или просто да включи автонастройката през ламбдата/, е добре да си сложиш и ТАП, като се настрои на 7 градуса на ниските и 15 на високите обороти /както се видя и в практиката на колегите, че е оптимално/.
Поздрави

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Вто Ное 05, 2013 3:36 pm
от icrow
Ако е като моя ГИ, който следи бензиновите времена и по тях наглася сместа, тоест двата компа работят успоредно и бензиновия комп си мисли че колата си работи на бензин, но газовия реже бенз инжекторите и пуска своите с различни времена спрямо бенз. При ТАП е сщата работа. В такъв случай пак има ламбда контрол пробвал съм на моята, но ефекта ще е същия както на бензин при VW.

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Чет Ное 07, 2013 9:46 pm
от icrow
Малко наблюдения да споделя.
Дачията от 9./1400/ свалих всички оргонизатори и заряда падна до 9./365/ и така се задържа ден и половина и колата влезе в сервиз за смяна на масла и окачване. След два дена си взех колата шумна и без мощност. Заряда беше паднал до 9.8. Днеска навъртях стотина км. и колата бавно почна да утихва. Одеве измерих 9./98/, като не съм слагал нито един оргонизатор! Според мен със смяната на маслото е паднал заряда. По-точно с наливането на новото масло, а може и заради негативното излъчване на шефа на сервиза, който ми докара малко нерви. Смяната на въздушния филтър пък най-вероятно е позволил влизането на повече въздух и от там и компа пуска повече манджа. А старите масло и филтър бяха на 17000 :lol:

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Публикувано наCOLON Пет Ное 08, 2013 10:00 am
от icrow
Днес сутринта дачиата вече беше с заряд 9./250/ без да съм слагал нещо. Единствено дето беше седяла през ноща паркирана до моята, но не ми се вярва да е от нея. По скоро си мисля, че вече метала си е променил енергийните свойства и сам си възстановява максимлното ниво. За съжаление следващите десетина дена няма да мога да я следя.