Страница 1 от 1

Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Съб Юли 26, 2014 11:45 pm
от icrow
Тема в която да обсъждаме всичко свързано с ламбда сондите.

Тествах тази схема Изображение
Специални благодарности на Идурчев и Шеки за помоща. Явно за коли с обикновени газови колкото да не им свети чека става. Обаче за коли с ГИ не е удачно. Както и да настроя дължината на импулса или изходното напрежение /направих малко подобрение в схемата за да контролирам напрежението/ при импулс към компа, обеднява сместа оборите падат и като спре импулса оборотите се оправят. Всъщност това го прави при по високо подадено напрежение, тоест богата смес. Когато подам около 0.5В, което трябва да е около идеалната смес, тогава не се усеща този ефект, но от време на време вдига времената на празен ход с 2ms. Мисля да пробвам варианта, с опорно постоянно напрежение към това, което дава ламбдата и ако не стане ще карам с откачена сонда, така или иначе не е толкова зле.
Ако някой друг се е борил с такива цигании, моля да сподели опит! :)

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Нед Юли 27, 2014 1:36 am
от juliang
Ламбда емулатор за кола с инжекцион... това е доста авангардна идея ... :)
Газовия инжекцион е един сравнително елементарен компютър, който следи времената на бензиновите дюзи и добавя някаква корекция така, че да се подава необходимото количество гориво. Но основния тайминг колко да са отворени дюзите е задача на ЕКУ-то. Ако изобщо няма включена ламбда сонда, ЕКУ-то е наясно с това и се опитва да се справя само с информацията от другите датчици. Но ако се сложи емулатор, то той лъже зловещо ЕКУ-то. Предполагам би могъл да задавиш мотора и на бензин ако оставиш елмулатора включен. Защото ако все пак има нещо включено, то ЕКУ-то ще го взима предвид, и ако то лъже, сместа ще отиде кой знае къде, но в никакъв случай не и близко до оптималното.
При обикновената газова емулатора се слага защото от ЕКУ-то вече нищо не зависи - каквито и времена на бензиновите дюзи да изчисли ЕКУ-то, е все едно - сместа ще е такава каквато я направи изпарителя. Но при наличието на ГИ, който разчита че бензиновите времена ще са точни ... поставянето на емулатор е лоша идея.
Единсвеното изключение е ако газовия инжекцион не разчита на данните от ЕКУ-то а смята всичко сам. Но такова чудо не знам дали има изобщо ... щот то трябва да се смята и предварение, някой да управлява бобините кога да пускат искра, да се съобразява с температурата на въздуха и мотора, с раязреждането в колектора, с оборотите, с положението на педала на газта ... прекалено много сметки са. И са индивидуални за всеки модел двигател, което прави такова нещо абсолютно нерентабилно, освен в името на спорта.

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Нед Юли 27, 2014 11:19 am
от icrow
Това е ясно :lol: Идеята ми е ЕКУ-то да си мисли че всичко е наред със сместа и да не работи в авариен режим и да цака така ГИ и нормалната работа на ДВГ. Далеч съм от мисълта, че така ще регулирам сместа или ще търся оптималната. :)

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Нед Юли 27, 2014 7:17 pm
от sheki
В интерес на истината наскоро слагах емулатор на ламбда на газов инжекцион(щото свети чека) и за втори път виждам , че газовия комп е вързан към сигнала на ламбда сондата, възможно е по този начин да се шунтира сигнала на самата ламбда , затова свързах емулатора по следния начин, когато се включи да подава само на бензиновия комп емулирания сигнал и газовия комп да е вързан директно за ламбдата. Скоро ще разбера какъв е резултата, но щом не ме е търсил човека предполагам е положителен. Иначе авомобила е Хонда с 2 бр сонди , емулатора е на първата сонда..

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Нед Юли 27, 2014 9:23 pm
от icrow
Моята пак ще погледна, но почти съм сигурен, че не е закачен газовия към сондата. С една сонда съм. А в нашия случай с оргона, дори и на бензин сондата не върши работа, както трябва. :)

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Нед Юли 27, 2014 11:52 pm
от juliang
icrow написаCOLONТова е ясно :lol: Идеята ми е ЕКУ-то да си мисли че всичко е наред със сместа и да не работи в авариен режим и да цака така ГИ и нормалната работа на ДВГ. Далеч съм от мисълта, че така ще регулирам сместа или ще търся оптималната. :)
ЕКУ-то ще си мисли че сместа е наред, ама ... кой ще му каже че всъщност не е наред? Примерно настроил си си ГИ да бачка при околна температура 30 градуса, надморска височина 800 метра и т.н. След тук с тая кола отиваш на ... абе някъде на по-ниско, ама е и по-студено. Количеството кислородни молекули във въздух който е с 20 градуса по-студен и с по-високо атм. налягане ще е значително по-голямо и съответно ще трябва да вкарваш повече газ за да ползваш мотора пълноценно.
Или още по-простия пример - Лукойл-а минава от зимно на лятно съотношение пропан/бутан или обратно. Зимата има повече пропан за да се изпарява все пак газта, а през лятото бухат повече бутан щот е по-калоричен (и вероятно по-евтин, знам ли...) Това води до промяна на количеството въздух което се изисква за изгарянето на единица гориво.
Та ... кой ще каже на ЕКУ-то (а оттам то да информира ГИ) че нещата са се променили и трябва да се коригира смесообразуването?
Ако колата няма работеща ламбда сонда, ГИ-то се превръща в една много скъпа обикновена газова уредба, която трябва да се настройва при всяка промяна на условията. Отделно оптимизацията на горивния процес отива на кино.
Ако искаш газова, която да няма обратна връзка и да не взима никакви решения - слагаш си една обикновена газова, емулатор за ламбдата за да не светят разни ламБи по таблото и си пееш. Но да сложиш ГИ с идеята да му отрежеш всичките предимства пред обикновената ГУ ... не го разбирам. Единственото което може да се приеме като довод е пълната невъзможност за монтаж на обикновена газова - макар и рядко има такива случаи.

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Пон Юли 28, 2014 9:39 am
от icrow
Aми точно товa искaм. :smileylol: Тaкa или инaче постоянно бърникaм нaстройките. Лaмбдaтa със сигурност е нa много повече км от колкото и дaвaт. A и кaртaтa дaвa по богaтa смес порaди ред причини дори и с читaвa лaмбдa. И дa ти кaжa нaпрaво си мечтaя зa обикновенa гaзовa с две крaнчетa. С ГИ сумaти дaтчици и глупости. Зa човек, който не пипa ГИ е по удобно, aмa в нaшия случaй сaмо се усложнявaт нещaтa. :)

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Пон Юли 28, 2014 10:25 am
от icrow
Зaбрaвих дa добaвя, че до колкото си спомням пропaнa е кaлоричното, a бутaнa бутa гaзтa и него го увеличaвaт зимaтa. :)

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Пон Юли 28, 2014 12:45 pm
от caduceus
Май и аз ще взема да си купя една тестова кола със обикновена газова, защото с тия инжекциони и програми голяма играчка и нямам пълен достъп до всичко. Колкото по-просто, толкова по-добре :) Но ще търся нещо и с карбуратор, за да мога да направя допълнителни тестове с жигльорите на бензин - сърбят ме ръцете да повторя автотермията в оригиналния и вид, даден от проф. Андреев :dance: Може би Рено 19 или Лада 2107 /излиза ми една за под 500 лв мн запазена до месец/
Поздрави!

Re: Ламбда сонда/Ламбда симулатор

Публикувано наCOLON Пон Юли 28, 2014 9:26 pm
от icrow
Лошото е че все пак ще трябва да го направиш и за ГИ. Все пак на пазара има доста коли с ГИ. :)