Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Нестандартни методи за повишаване ефективността на двигатели с вътрешно горене. Автомобилен тунинг.

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот hyparh » Нед Юни 01, 2014 4:26 pm

caduceus написа:Произведения хладен ток от основния генератор може да захранва и движителна схема, включваща директен тягов безопорен елемент. Т.е. нещо като гравитаторите на Том Браун, но в много по-мощен вариант.


Тук определено лигите започнаха да ми капят :smileylol: Имаш ли разработен прототип на такъв движител или е само план за момента? Ако имаш нещо разработено, ще ми е много интересно да видя ефектът на отблъскване на различни предмети (или на самият движител?), заснет на клипче :) Нещо като първоначални тестове "на сухо".

Поздрави
Отговорите на всички въпроси са пред очите ни, просто повечето хора не ги виждат - засега.
Аватар
hyparh
 
Мнения: 494
Регистриран на: Чет Фев 13, 2014 9:26 pm
Местоположение: Нови хан

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Нед Юни 01, 2014 7:14 pm

Работи се по въпроса, но няма нищо като крайно изделие. Гравитаторите на Том Браун, технологията на Гребенников и немските платформи от 2-та световна за движение над водна повърхност ползват един и същ ефект, с различно възбуждане и активни елементи. Един руснак преди няколко години публикува общи данни за вид бобина, създаваща директна тяга, а имам кратко инфо пак от времето на 2-та световна за успешни опити с бобина от Форд и самоделен кондензатор, пробил тавана на един хамбар след включване. Освен това има и описан опит на Менгер с проста схема с алуминиев диск и батерия от 1,5 волта, който прави пак етерен вихър и левитация с мощен изтласкващ импулс. Ефектът е от лавинен тип и нещата опират до напипване. Така че... Работа трябва - и не много, по-скоро правилния акъл е кът :hola:
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот flogger-23 » Съб Юни 07, 2014 4:13 pm

Здравейте колеги,
Темата, както обикновено е много интересна и ще споделя моите съображения по нея. В дадения пример тяло с маса 1000 кг. получава равноускорително движение до достигане на скорост от 100 км/ч, след което я поддържа в среда с нулево съпротивление, тоест доста различна постановка от търсената. Лесно може да се провери по графиката на всеки двигател, че при 1500-1800 об/мин (с каквито обикновено се потегля от място) мощността не е повече от 20-30 к.с., а Мвр. около 50-60 Nm. За нормален размер на колелата от 195х15х65 това трави около 200-300N теглителна сила в контактната точка колело-земя, а това е по-малко от 25 кг. сила. Ключов момент е, че при движител от типа на автомобилното колело от 1 кг сила се получават 10-12 кг тяга, (докато три самолетното витло от 1 кг сила се получават около 1,5 кг тяга). друг аспект на проблема е, че при скорости над 70-90 км/ч двигателната сила, необходима за преодоляване на въздушното съпротивление се изравнява със сумата на всички останали съпротивителни сили и от там нататък необходимата мощност за ускорение и поддържане нараства бързо, то затова и там някъде е оптималния разход на гориво (както за реактивните самолети оптималната височина на полета е тропопаузата 9-11 км., където температурата на въздуха е минимална). Според мен за нормален автомобл и спокоен режим на експлоатация, тяга от 80-100 кг. ще бъде напълно достатъчна, като основния въпрос остава връзката между двигател и движител и ефективността при преобразуване на горивото във въртящ момент или директна теглителна сила, за което думата явно ще има Caduceus.
приятен ден на всички и успех при тази нова технология... :worship:
flogger-23
 
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Мар 18, 2014 4:30 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Нед Юни 08, 2014 10:35 am

flogger-23
Много благодаря за изчисленията. Понеже ще се разводни темата, в другата за летящия автомобил ще пусна специално за теб малко инфо в исторически аспект за началото на технологията за създаване на динамичен частичен вакуум над повърхност. Т.е. принципната основа на обемния движител в реални модели.
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот qwerty » Вто Юни 24, 2014 3:01 pm

Здравейте,

чудех се дали да правя нова тема - става дума за горивото след като е обработено от оптимизатор.
Според Вас дали се променят физическите му параметри? Ако се изследва гориво в лаборатория преди и след обработка с оптимизатор какви биха били разликите?
Да Ви кажа с няколко думи защо питам - тъй като съм голям фен на отбора на Редбул Формула 1 и те откакто е почнал сезона са много назад основно заради двигателя от Рено, който няма достатъчна мощност все още и на всяка права отсечка губят спрямо отборите, които са с двигатели на Мерцедес - си мислех дали няма да може да се вгради някъде в болида им оптимизатор, който да даде тези 70-80 конски сили които сега им липсват (спрямо двигателя на Мерцедес). Уловката е че тестват горивото след края на състезанието и биха се усетили че горивото е различно (ако си променя параметрите по такъв начин, че да може да се засече от техните лаборатории).
Както сега се използват оптимизаторите К3 на акумулатора - дали ако само на акумулатора се сложат без на резервоара - ще се е променило пак горивото? И колко би била мощността ако се използва оптимизатор само около батериите на болида? В момента на Редбул им липсват 70-80 к.с. от общо разрешени 760 к.с. - макар да е малко като измама използването на оптимизатор - поне да могат да са на равно с двигателите Мерцедес.

Ако решите че е безмислена темата или е за друга категория - моля изтрийте я / преместете я.
Благодаря.
qwerty
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Яну 29, 2014 9:28 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот icrow » Вто Юни 24, 2014 4:05 pm

Не мисшя, че в лaборaтория ще се види нещо по рaзлично. Предимно увеличaвa енергиятa от изгaрянето. Можеш дa им го предложиш. Ще те нaпрaвят почетен член нa отборa и ще обикaляш с тях. Ех, чaк нa мен ми се приискa. :smileylol:

ПП
Болидите нa Ф1 не бяхa ли без aкумулaтори и с помощно зaпaлвaне?
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот qwerty » Вто Юни 24, 2014 4:24 pm

Не съм сигурен точно как са болидите, но през 2014 година са хибриди - 600 коня основен двигател 1.6 литра турбо и 160 коня от електрическия двигател. Те го водят "Power Unit" вече а не двигател тъй като се състои от доста елементи - например има компонент от двигателя който съхранява енергията при спиране в батерии и после тя се използва от електро двигателя при нужда. Има и друг компонент който превръща изгорелите газове в енергия която пак се съхранява в батерии за по-късно. Та ако може някъде по трасето - най-вероятно около тези батерии - да се сложи оптимизатор няма да е зле, че ми омръзна само Мерцедес да са 1 и 2.
Те обаче не използват такова гориво каквото ползваме ние, а някакъв по-различен микс - дали би работил оптимизатора и при него?
qwerty
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Яну 29, 2014 9:28 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот caduceus » Вто Юни 24, 2014 5:25 pm

Здравейте!
Много бих искал да направя изследвания в лаборатория на гориво, минало през проточен оптимизатор или преседяло десетина минути на зонов К3, но засега не съм открил място където да ми се вържат на акъла. Само в лаборатория за храни и води направи тестове на вода, преседяла върху К3 и кутия ОК и имам черно на бяло резултатите с промяната.
Ако някой уреди да сложим на кола от Формула 1 оптимизатор, с удоволствие ще ги ъпгрейдвам - и то без пари, с цел реклама :lol: Със сигурност ще вървят повече, а и не е без значение разхода защото всеки грам тегло там се брои.
Вероятно обаче ще се променят параметрите на горивото и ще се хване разликата в края на състезанието. Другия подход е да се включи в електрическата верига оргонна схема, за да влиза енергията в цилиндрите и да изгаря пълно горивото. Абе дайте ми вие на мен една такава кола в ръцете /пък ако ще и да е с мотор Рено/ и няколко инженера наоколо че да не сбъркаме нещо и гледайте какво става... :gwitch:
Не знам дали съм го казвал тук, но преди десетина години писах на техн. шеф на "Макларън" като му предложих няколко идеи. Една-две от тях после видях по телевизията направени, това са например страничните завихрители на потока на предното антикрило, които завъртат въздуха около гумата. Това нещо по онова време го нямаше никъде, а дава едни 2-3 кг намалено съпротивление, което не е хич малко. Имам и разработена активна система за намаляване на разликата в налягането пред и зад задните гуми, която харчи 2-3 к.с. за малък турбинен компресор, а дава резултат като поне още 50-60 к.с. отгоре на същия мотор - и може да работи само на правите участъци където е проблема. Тя има и безкомпресорен вариант, но пък нагазваме разпоредбите за елементи в близост до гумата и не е приложим. Имам и методика за ултразвуково турбулизиране на граничния слой в точката на откъсване при някои обемни елементи, което намалява доста зоната с ниско налягане зад тях - която прави всъщност съпротивлението... ТЕ САМО ДА МЕ ПУСНАТ В БОКСА, ЩЕ СА СВЕТОВНИ ШАМПИОНИ ДЕСЕТ ГОДИНИ ПОРЕД... :smileylol: КОИТО И ДА СА!
Но едва ли някой се интересува от един див българин като мен - това е положението.
Поздрави!
Аватар
caduceus
Site Admin
 
Мнения: 2025
Регистриран на: Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот qwerty » Вто Юни 24, 2014 6:08 pm

Caduceus-е - давай да тръгваме към Милтън кийс /там е централата на Редбул/ и все ще ги убедим да те вземат насериозно и да ги направим световни още няколко пъти поне. За теб рекламата - за мен удоволствието любимия отбор да печели и гордостта, че Българин /ти/ им е помогнал да са номер 1. Значи аз ще им пиша писмо /с твое позволение/ и ще видим какво ще ми отговорят /ако го направят/.
qwerty
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Яну 29, 2014 9:28 pm

Re: Бъдещето на автомобила - визия и перспективи

Мнениеот icrow » Вто Юни 24, 2014 6:14 pm

Първия сезон, когато станаха шампиони Ред бул направо се стъписах, като разбрах, че са с мотор на Рено. :lol: Явно доста са напреднали франчолята. Айде аз ще пиша пък на Ферари да не ви е толкова лесно. :smileylol:
Аватар
icrow
 
Мнения: 1856
Регистриран на: Чет Май 02, 2013 9:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Автомобили и двигатели с вътрешно горене

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron