Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

BUTTON_POST_REPLY
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от icrow »

Не че през капака не може да се измери, но така пластмасата и евентуални материали под нея може да променят показанията. Аз се опитах да измеря от лявата част на пластмасата се подава малко от ДВГ и измерих 9./2/ Единствената кола която съм мерил с К1 беше на колегата Домик и даде на нея ако си спомням правилно 9./6/, тоест значи пак е зареден не малко двигателя ти, но все пак да не забравяме, че е фолксвагин а те не се подават на такива интервенции. Казвам го и от личен опит. :)

От както дигнах мощността на оргона двигателя на дачията на 9./1200/ колата почна да върви доста по тромаво, и днеска свалих единия концентратор и остана само този на въздуха. Заряда падна до 9./970/ и колата пак се отпуши и тръгна добре. Може би и при колите се наблюдава ефекта на пренасищане, както при тръбите на Филип, макар че по скоро ако и се намали горивото би трябвало да се коригира този проблем, но няма как да го направя на нея, а моята почти не я карам. Утре обаче ще ходя до село и ще видя как е и при нея.

Трябва да поясня, че фрапантната разлика в заряда на ДВГ спрямо този на Кадуцеус е, че става въпрос явно за напрежение а не за ток, ако мога да го приравня към електрическия ток :D Идеята за оргония трансформатор почти е узряла и, като остане време ще го пробвам, но първо трябва да се науча да измервам и тока не само напрежението, да стана един истински мултицет :lol:
tokist502
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Вто Май 07, 2013 10:14 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от tokist502 »

Здравейте колеги !
Оптимизатора е сложен на тръбичката, която отива към двигателя заедно с кабелите. Диаметъра и е по-малък от другата, но върху нея има пластмасова шлауфка и изглежда, че е по-дебела. Утре ще пробвам да сложа оптимизатора под колата.
tokist502
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Вто Май 07, 2013 10:14 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от tokist502 »

Здравейте колеги,
Искам да благодаря на колегата Caduceus, че ми замени К1 с К3, въпреки изтеклата гаранция. Прилагам няколко снимки на монтажа. Едната кутийка от К3 съм я сложил на газовата бутилка. Сега колата върви много различно. Карам с 30 км/ч на 5 скорост по леко нагорнище. Педалът на газта е много еластичен, няма придърпване. Обаче не забелязвам да има икономии в разхода на газ, а при високите обороти мощността е намалена. Предполагам следващата стъпка е настройката на ТАП-а.
Колата е голф 4 1,6 бензин с газов инжекцион.
Няколко молби и въпросчета:
1. Правилно ли са монтирани кутийките на К3 ?
2. Колко е заряда на двигателя ?
3. Има ли нужда от ТАП ?
4. Самата газова уредба май имала ТАП, но предполагам, че се настройва софтуерно. Ако няма, се монтира външна или …. Абе с други думи някой по запознат с ТАП-а, да даде малко информация за по неосведомените :)
То аз имам малко понятие от техника и не мога да се оправя, а колегата Caduceus се ядосва, че по тъпите гледали тъпо :lol:
Прикачени файлове
O1.jpg
O1.jpg (195.36 KiB) Прегледано 6968 пъти
F.jpg
F.jpg (75 KiB) Прегледано 6968 пъти
DW.jpg
DW.jpg (123.97 KiB) Прегледано 6968 пъти
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от caduceus »

Здрасти!
1. Кутийката ти е добре на бутилката - може да я бутнеш още малко по надолу ако има място, да е съвсем до дъното - като ти е останало малко количество газ, пак да допира отвън до нея през стената.
2. Защо е една отзад? Слагай още една на 30-тина см от първата /може нея да я бутнеш още настрани/, за да направят зона с почти двойно по-високо излъчване. Другите две са на въздуха в кутията. Три ли съм ти пратил? Взех вече да забравям, ако са три, да ти пусна още една по Еконт. С времето може и без нея де, но в началото е добре да я имаш - по-бързо насища газта, особено ако е на бутилката, а не на тръбата и има доста желязо между нея и К3.
3. Щом имаш мощност - значи нещата са ОК, но при липса на намален разход имаш проблем с обедняването на сместа от компа. Трябва да се бръкне ръчно и да се настрои на по-бедна смес, в движение, или да се включи обратната връзка с бензиновата ламбда - много често газаджиите я изключват защото не им се занимава да настройват уредбата /мързеливи негодници, на такива им викаме по нашия край мордари :) / Това е и причината К1 да не ти работи, но с К3 усещаш повече подобрената мощност, защото е по-силното и по-модерно изделие.
4. Във филтъра кутиите са ти добре, въпреки че ако имаше начин да са от едната страна на кутията една до друга, щеше да е още малко по-добре. Каквото - такова, съобразявай се с мястото. Като подобря технологията още, ще гледам да измисля нещо по-лесно и универсално.
Поздрави
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от icrow »

Асене, май изпускаш, че това е VW ;)
tokist502
МненияCOLON 14
Регистриран наCOLON Вто Май 07, 2013 10:14 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от tokist502 »

Кутийките са 4 броя. Едната съм я сложил на тръбата на газта, но ще я преместя на бутилката. Исках да разбера, слага ли се ТАП като устройство ( външна кутийка или нещо подобно с копченца да си ги цъкам, което мен по ме устройва заради газаджиите ) или се настройва компа на газовия инжекцион ?
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от caduceus »

icrow
VW, но на газ - не на бензин. Разликата е в управлението на горивото, проблеми със софтуера правят само бензиновите Фолксвагенови мотори от Голф 4 нататък при самонастройка на бедна смес. Има ли газ, бирата е друга :)

tokist502
Винаги е добра идея като караш на газ да си сложиш ТАП. Газта е 104 октана, гори по-бавно и съответно изисква по-голямо предварение. Основно затова на коли без донастройка на предварението си заминават по-рано клапани от прегряване, недоизгаря добре горивото, има по-висок разход и по-ниска мощност от тази на бензин. Когато имаш и оптимизатор, октана се качва още и регулирането на предварението /освен на количеството гориво/ става вече почти задължително. Така че, освен че газаджията трябва да ти направи сместа доста по-бедна /или просто да включи автонастройката през ламбдата/, е добре да си сложиш и ТАП, като се настрои на 7 градуса на ниските и 15 на високите обороти /както се видя и в практиката на колегите, че е оптимално/.
Поздрави
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от icrow »

Ако е като моя ГИ, който следи бензиновите времена и по тях наглася сместа, тоест двата компа работят успоредно и бензиновия комп си мисли че колата си работи на бензин, но газовия реже бенз инжекторите и пуска своите с различни времена спрямо бенз. При ТАП е сщата работа. В такъв случай пак има ламбда контрол пробвал съм на моята, но ефекта ще е същия както на бензин при VW.
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от icrow »

Малко наблюдения да споделя.
Дачията от 9./1400/ свалих всички оргонизатори и заряда падна до 9./365/ и така се задържа ден и половина и колата влезе в сервиз за смяна на масла и окачване. След два дена си взех колата шумна и без мощност. Заряда беше паднал до 9.8. Днеска навъртях стотина км. и колата бавно почна да утихва. Одеве измерих 9./98/, като не съм слагал нито един оргонизатор! Според мен със смяната на маслото е паднал заряда. По-точно с наливането на новото масло, а може и заради негативното излъчване на шефа на сервиза, който ми докара малко нерви. Смяната на въздушния филтър пък най-вероятно е позволил влизането на повече въздух и от там и компа пуска повече манджа. А старите масло и филтър бяха на 17000 :lol:
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Пряко оргонно зареждане на блока на ДВГ

Мнение от icrow »

Днес сутринта дачиата вече беше с заряд 9./250/ без да съм слагал нещо. Единствено дето беше седяла през ноща паркирана до моята, но не ми се вярва да е от нея. По скоро си мисля, че вече метала си е променил енергийните свойства и сам си възстановява максимлното ниво. За съжаление следващите десетина дена няма да мога да я следя.
BUTTON_POST_REPLY