Създаване и развитие на технологията ми

Устойство за намаляване разхода на гориво в автомобила
BUTTON_POST_REPLY
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

Аз слагам около 18-20 на средните. Интересното е, че на моята кола много високи градуси в ниските обороти не и харесват. Разбира се няма си и на представа какво коригира компа, но щом се скапва с доста повече градуси, значи все пак има праг на корекция. :lol:
hrsto19691969
МненияCOLON 30
Регистриран наCOLON Нед Окт 05, 2014 8:34 pm
МестоположениеCOLON Стара Загора

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от hrsto19691969 »

Благодаря за отговора.
Казваш че и на трите снимки има достатъчно заряд. На първата снимка са само две кутийки на акумулатора, едната от които е в средата и не работи добре. Излиза че за тоя малък двигател е достатъчна само една кутийка?
Относно самонастройката, ГИ е ново поколение и е свързан освен за ламбда сондата, и за ОБД буксата за диагностика и има много добра обратна връзка директно от бенз. комп. Понеже сам си настроивам газовата, забелязах че, когато искам да обедня сместа намалям коефициентите. И какво става-бенз. комп. отчита бедна смес, а в програмата му е заложено при бедна смес да подаде повече гориво и той вдига бензиновите времена, съответно се вдигат и газовите докато сместа стане каквато на него му харесва. Нали това е целта на самонастройката, според мен. За да мога да обедня сместа не трябва ли да има емулатор на ламбда сондата, за да си мисли бенз. комп. че сместа е каквато трябва и да не се бърка в настройките на газовата. Ще се консултирам с някой газаджия дали не бъркам и ще пиша пак.
Поздрави!
Аватар
Philip
МненияCOLON 1094
Регистриран наCOLON Нед Май 05, 2013 9:55 am
CONTACTCOLON

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от Philip »

Не бъркаш. Трябва емулатор вместо ламбдата, за да бъде излъган компютъра. :)
Още по-добър вариант е някой спец по електроника да свали сигналите , които подава той и преди връзката с компютъра да се постави електроника, променяща сигнала му към по-богата смес.
Така ламбдата ще си върши работата, но ще бъде излъган компютъра с показанията за газовете.
Наблюдавам - анализирам - променям.
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Зарядът влиза в двигателя през горивото, въздуха и ел.система - независимо откъде е източникът. Разликата е в скоростта на насищане на мотора и количеството енергия, което влиза за единица време. Има различни по количество загуби при трите метода, което се отразява на крайния резултат. Да, и една кутия на акумулатора стига за да се забележи някакъв ефект - но няма да е пълен защото "тока" от една "батерия" е малко и "фенерът" ще свети по-слабо, ако направим една такава груба аналогия. Примерно при К1 и К2 работихме само върху горивото и пак имаше добри резултати, макар и с повече начално време /100-150 км/ за да тръгне напълно ефекта.
Така че една кутия на акумулатора е крайно недостатъчна. Затова е добре да са две, на различни стени. Ако пък имаш само на въздушния филтър, пак ще стане - но девет дена път с камили докато се зареди достатъчно мотора и загубите там са най-големи защото минава голямо количество въздух за малко време и не смогва да се зареди /трябва малко време за насищане или както казват химиците, сатурация/. По отношение на горивото пък също е по-особено положението - то е гладно и гълта много енергия, затова му трябва още повече време и една кутия на резервоара е малко. Един вид малко котлонче да топли голяма тенджера с вода :) Особено пък на металните бутилки за газ трябва още време и мощност на излъчвателя, защото самата бутилка излъчва в околната среда активно заряда и трябва да се насити първо тя, за да стигне до газта нещо. Така че, оптималното положение е да имаш две модулни кутии К3 на горивото, за да го заредят достатъчно че да не дърпа от заряда в ДВГ при горенето, а основната работа да вършат останалите две кутии на акумулатора, като вкарват енергия през електрическата система и тя се отделя при искрата в зоната на горене.
Малко по-подробно обяснявам, за да стане ясно кое каква роля има в процеса и защо при различен монтаж и достатъчно време за работа на мотора може да има еднакви заряди на блока на ДВГ. Същото ще стане и ако се променя монтажа примерно през пет минути при вече наситен с енергия двигател, няма да има някаква забележима разлика защото има инерция на ефекта.
Поздрави!

ПП
Относно ОБД комуникацията, така е - самонагаждат се пущините и трябва да се излъжат някак, щото иначе няма промяна в горивото и съответно ефект. Някои пък си връщали след ръчна настройка след два дни фабричната, ми каза един колега
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

Повечето ГИ следят бензинa, кaто се реже сигнaлa нa ненз инжекторите. Следеейки ги си прaви временaтa зa гaз, тaкa че не сaмо тези с ОБД го прaвят. Проблемa може би е, че бензиa и гaзтa имaт рaзличнa стaхиометрични стойности и компa глaси сместa зa бензин. В общи линии много хубaвa рaботa мa не върши добрa рaботa. :smileylol: Колкото по мaлко електроникa толковa по добре и толковa по нaдеждно. :)
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Когато имаш ОБД комуникация на кола която реагира добре и обеднява сместа автоматично на бензин, тя се самонастройва на по-ниски времена и и на газ. Проблемът е при тези които не реагират на бензин - тогава можеш да ги излъжеш през коефициента и да намалиш ръчно газта, но при ОБД вече няма как да стане защото не поддържа обедняването а си коригира сместа както си знае и му заложено
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

Нямa логикa дa имa възможност дa се нaстройвaт коефициенти и реaлно дa не се обеднявa сместa. По скоро имa някaквa отметкa някъде зa aвтомaтично коригирaне. Кaто ми остaне време ще рaзгледaм някой софт зa ГИ през ОБД. Примерно и моятa дъртa системa пaк кaто нaмaлявaм гaзтa и вдигa временaтa нa бензин и от тaм и гaзовите, но си имa предел. Имтересното е че дори и откaченa лaмбдa пaк вдигa бензиновите, кaто нaмaлявaм гaзтa, но с много по мaлко. Според мен нaй добрия вaриaнт е мегa нaстроенa от специaлист с нужните помощни средствa и рaзбирaсе специaлистa трябвa дa е добре просветен от към оргонa :smileylol:
stefan4o
МненияCOLON 91
Регистриран наCOLON Пет Окт 11, 2013 3:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от stefan4o »

Ако правилно съм схванал алгоритъма на ГИ, то сместа няма как да се обедни без помощни средства даващи леко лъжливи данни от сондата към ЕКУ.
Щото ако имаме бензиново време 3мс и газов коефициент 1.5, то газта ще работи на същия режим с 4.5мс време на отваряне. Ако решим да намалим коефициента на газта и да обедним, да речем с 1, то предполагам, че бензиновото време на газ ще скочи над 4мс, щото компирът ще се опита да коригира бедната смес и сме горе-долу на изходна позиция.
Двете горива са с различна стехиометрия, това е така, но кислородният сензор не го интересува това. Той мери чисто и просто количеството кислород, което излиза от ауспуха (т.е. това, което не е влязло в реакция с горивото).
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

Да, ама то ще е различно при газ и бензин и няма кой да каже на бензиновия комп, че това гориво едруго и той ще си мисли олеле какво стана. Кадуцеус, нали по-голяма икономия се постигал до сега при обикновена газова от колкото при ГИ. Ако да значи ама изобщо не ни трябва ламбда. :smileylol: Олеле, какво ли щеше да каже сега Джулианг :oh:


Моля не почвайте за пореден път спора за и против модерните технологии при ДВГ!!! Просто ме игнорирайте. :smileylol:
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Да, при обикновените газови няма никакъв проблем, особено ако има и ТАП. Всичко там е ясно и няма сензори и софт да се месят, но съвременните коли са все с газови инжекциони и трябва да пробия някъде при производител на газови уредби, че да може да се реши веднъж завинаги тоя проблем. Опитвам се и това, не стоя ;) Но е трудно да се разберем в Б-я с газаджиите, особено като им кажа че е добре да има ТАП на пропан - директно ме отсвирват :lol:
BUTTON_POST_REPLY