Slav написаCOLONЩе оставя другият с нов акумулатор да си признае сам
Хем ще каже дали става само с радиантно електричество при дизелите

Признавам си.
Моят акумулатор се оказа неспасяем (все пак работи 5.5 години, три пъти преди това е свалян до състояние да не може дори да помръдне стартера от упорити опити за палене и преди свалянето от колата не успя да светне дори лампичките на таблото), но благодарение на Гого

се оказах с акумулатор, зареден с радиантна енергия, който НЕ е разреждан, за да бъде зареден отново със стандартно зарядно.
Колата, комън рейл дизел, запали без проблем и всички ел. уреди работят нормално. Е, малко по-трудно от обичайното завъртя, но последно е палена през първите дни на февруари, та е нормално.
Направих няколко кръгчета около квартала. Колата работи добре и много тихо, въпреки че са махнати двата К3 на въздушния филтър (тези на резервоара си стоят). И преди ги бях махнал за експеримент и на колата тогава й се влоши динамиката и заработи по-шумно, отколкото с тях.
При второто палене също завъртя малко по-трудно от нормалното, но при третото палене вече си беше както трябва.
Ето и измерванията на волтажа на акумулатора (с мултицет тип китайски анонимник

):
- преди поставяне - 12.65 В
- след поставяне - 12.5 В (алармата се задейства)
- при контакт (нагревни свещи) - 11.4 В
- при първото въртене - 8.5 В
- на работещ двигател - 14.25 В
Ще гледам да я карам следващите дни и ще следя дали нещо се променя.
Гого, още веднъж - благодаря ти.
П.С. Книгите от линка на аполон са по-ново издание и нещата (поне в началото на първата част) са много ясно и подробно обяснени, дори за лаик като мен.