Страница 5 от 58

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 08, 2013 3:53 pm
от caduceus
Някои новости при модулирането на излъчването при К3. Отивам към производство на синтетичен рубинов прах от алуминиев хидроокис, чрез нагряване с газова горелка на 900 градуса. Ако някой го е правил на практика, да каже подробности от кухнята на процеса - иначе ще ги откривам в движение. Мисля да ползвам керамична чаша от чушкопек или др. подобна, плюс директен пламък от газова горелка, хваната на станок. Не е ясно още как ще измеря температурата, но може да се ориентирам по етапите на процеса - при 600 градуса се образува междинно вещество с една структура на решетката, при 900 - корундов прах.
Колеги,
просто нямам думи след разговора ми с един общопризнат софийски майстор по газови уредби днес. Опитвам се да му кажа, че оптимизаторите ми не изискват допълнителна настройка, а работят в автоматичен режим когато има коректна връзка с бензиновата ламбда - да, ама не. Човекът ми приказва за настройки и т.н., което става когато е изключена автоматичната обратна връзка през ламбдата. Накрая си каза че няма как иначе да се настрои и да, изключвали я. Та в тези неизвестно какви режими и допълнително вкаран неизвестно какъв, писан пак неизвестно от кого софтуер, те щели да ми дават оценка на оптимизатора К1 за газ.. :shock: Т.е. ако точно те не ти настроят, както те си знаят колата и вземат съответните там пари, оптимизаторът не трябва и не може да работи. Те по принцип били естествоизпитатели и щели да го изследват това изделие и да се произнесат. Върви му говори, че има статистика от вече над 400 само газови коли и става въпрос за масово производство, а не изпитания. Ама на тях май не им изнася нещата да стават автоматично, защото така ги няма в схемата... Просто съм изумен колко някои хора си вярват, а и другите наоколо също се заблуждават по начина им на говорене, че са големи специалисти. Аман от майстори и разбирачи! Какво настройки, какви пет лева - внимавайте и не си давайте колите и хубавите италиански газови уредби в ръцете на разни хора в България да ги настройват - това значи, че им изключват параметри от софтуера, който е заложен фабрично в газовия компютър, за да си ръчкат и пипат каквото не им е работа. Внимавайте. Всяка ръчна настройка естествено преебава нещо, дето е мислено от доста по-големи специалисти от гаражните. Ползвайте си оптимизаторите + автоматичната обратна връзка през ламбдата и другите сложени за целта в колата датчици и не слушайте никой. Ако искате колата ви да е наред и да не ходите за донастройки през месец при същите тия специалисти.
Поздрави

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 08, 2013 7:54 pm
от DOMIC
Здравейте!
Проблемът с настройките при кола с оптимизатор/и са наистина непреодолими. При мен проблемът е, че никой не иска да намали достатъчно горивото, защото минава под долната граница на заложените параметри. Всеки газаджия казва: в норма си, всичко е наред, карай и си свиркай! Как да му обясня, че горивото трябва да се намали още, за да може да работи оптимално.
Последният път, когато ходих на реглаж, още със закачването на компютъра ми каза, че е бедна сместта. След настройка в движение намали притока на гориво и сам се убеди, че колата се е давела от много гориво и въпреки това не поиска да регулира целия диапазон, а само в ниските обороти, колкото да не придърпва и да не гасне.
Решил съм да си намеря софтуер и кабел и да опитам сам да се справя с настройките.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 08, 2013 8:39 pm
от icrow
Често за по лесно се ползва за ГИ ламбда симулатор. А някой ползват промяната на бензиновите времена спрямо ГВС, както е при мен. Аз от много отдавна сам си настроивам времената на газ много е лесно и няма никакви проблеми да се прави, колкото и да казват газаджиите, че не трябва. Проблема при мен е, че вече предварението ми е крайно недостатъчно а тази фирма от която съм си харесал аванс процесор уж казаха, че началото на този месец щяло да има прозивдоство. Домик, ако имаш проблеми с настройките свиркай ще помагаме.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 08, 2013 9:37 pm
от DOMIC
Свирррррррр.
Рено меган коуч, 1,6, 16V, 107hp, 2000г., с К1 - А на медната тръба от бутилката с метан и К3 на въздуха, F16 pulse king на акумулатора, два аванс процесора, ГИ "T-gas".Една ламбда сонда, няма катализатор.
icrow, ако имаш софтуер и кабел за "T-gas", обади се.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 08, 2013 11:05 pm
от icrow
Я виж тук http://kolegi.info/viewtopic.php?f=20&t=2758 А връзката с компа най вероятно е с К и Л линия, така че надали ще има проблем. Утре ще разгелдам по обстойно, че вече е малко късничко :D Междувременно можеш да се разтърсиш за някой стар кабел за връзка на телефон с ПЦ от тези дето са дебели с платка вътре. Аз ползвам ДЦУ11 за сони ериксон. Ако имаш и някой ЕЛМ пак ще свърши работа.

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Вто Юли 09, 2013 3:20 pm
от gomi

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Нед Юли 14, 2013 10:48 am
от caduceus
Здравейте колеги,
тия дни направих една нова засечка на разхода на колата ми, за да видя има ли полза от комплект горивни оптимизатори К3 /три бр. кутии, от които една в кутията на въздушния филтър и две залепени на резервоара/ + стандартния високотемпературен оптимизатор К2 на горивопровода. Ефект има - и то добър, извънградското ми падна с още половин литър, а градското - още с около един. Как изглеждат нещата в цифри:
- общо разстояние - 462 км, в които се включват 120 км градско /около 40 км. в София, 20 в Плевен и 60 в Ловеч/.
- скорост в градовете до 50 км/ч., режим тръгни-спри и с доста задръствания в София. Извънградско с около 100, на магистралата Ловеч-София-Ловеч средно 120 км/ч.
- изразходен бензин - обикновен 95 на Лукойл, от една колонка и бензиностанция, метод на измерване "пълно-пълно" до първо изключване на пистолета.
- Трима души в колата с тегло около 230 кг + поне 50 кг багаж, зимни гуми.

Данни за колата ми - при стандартен бензинов Ситроен Ксантия 2,0 л., 16 кл., 134 к.с., 1999 г.:
- разход градско - около 12/100
- разход извънградско - 7-7,2/100

Данни от последното ми засичане с двата вида оптимизатори:
- разход градско 8-8,5/100 /120 км с общо 10 л бензин/
- разход извънградско - 5/100 /342 км със общо 17 л бензин/

Това е положението. К3-тата свалиха разхода от последния ми рекорд само с К2, с около 0,4-0,5 л/100 при извънградско и около 1-1,2 л при градско движение. Всичко е при автоматично регулиране на сместа от бордовия комп и ламбдата, няма никаква допълнителна намеса за намаляване на гориво, обедняване на сместа, или пък корекция на предварение на запалването /предстои да се експериментира с последното/.

Поздрави!

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Нед Юли 14, 2013 12:14 pm
от bob
Колкото повече толкова повече :D . И аз съм на този принцип. Ако слижиш още един КЗ на въздуха и два на горивопровода ще падне още разхода. Пробвал ли си?

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Нед Юли 14, 2013 6:07 pm
от caduceus
Не, но няма и много смисъл от това - по-скоро трябва още усилване и модулиране на К3-тата за конкретните горива. Имам идея как да стане, но материалите са малко кът, чакам и някои доставки. Освен експерименти трябва и доста каране в реални пътни условия - съответно пари за гориво и поддръжка. Аз редовно минавам по над 2 хил км на месец, та същевременно правя и изпитания на новите модели оптимизатори.
Относно автоматичното обедняване на сместа от обратната връзка ламбда - компютър, мисля че стигнах долната граница и оттук вече ще е или газова уредба /ама жената се плаши и не ще/, или втори компютър с възможност за ръчкане в настройките. Ще видим - може и кошника да сменя с някой по-нов, вероятно пак хидравличен Ситроен, щото си ме вози много меко и хубаво :) Или пък някой по-древен от моя в добро състояние, но с обикновена газова за да може да се спира от крана до максимум, а и да не ме е яд ако се повреди от по-хард тестовете. Тогава ще задействам и проекта за автотермията - двата варианта на оптимизатора за въздух по указанията на проф. Андреев така си седят в гаража и чакат тоя заветен ден :D
Поздрави

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Публикувано наCOLON Пон Юли 22, 2013 9:33 pm
от caduceus
Днес явно беше ден за експерименти :D Реших да послушам колегата Bob и лепнах още един оптимизатор К3 вътре във кутията на въздушния филтър, преди него. Излезе, че има сериозен ефект върху заряда на преминаващия въздух, измерено на пластмасовите колектори и на алуминиева външна част от дебитомера. Тепърва предстоят пътни тестове, за да се види ще има ли въобще влияние върху разхода и колко точно ще е то. Не вярвам да излъжа компа още да намали бензина, но все пак - да видим.
Началното ниво на заряда на алуминиевата част от дебитомера беше 9,..4 бр деветки, а на пластмасовия колектор 9,..3 бр деветки. Това е при спряла от няколко часа кола. Подобно беше нивото на заряда и директно на блока на мотора.
Айде за онагледяване пак малко снимки, наред със обясненията:
двете К3-та в кутията
http://prikachi.com/images.php?images/372/6361372G.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/373/6361373Q.jpg
Филтърът, сложен на мястото си и в зоната на К3-тата. Държан е около 5-6 минути преди снимката, защото забелязах как си вдига заряда постепенно. Качи до 9,..30 бр. деветки докато го затворя и почти стабилизира на това ниво. После явно като покарах, е вдигнал още малко до 9,..32 бр съдено по заряда на колектора, ал. част на дебитомера и блока.
http://prikachi.com/images.php?images/374/6361374N.jpg

Как се качи /измерен през две минути/ заряда на колектора - избърсаното петно е там където пипах с пръст при меренето.
http://prikachi.com/images.php?images/446/6361446B.jpg 9,..7 бр деветки в осем часа
http://prikachi.com/images.php?images/448/6361448m.jpg 9,..12 бр деветки в осем и две минути
http://prikachi.com/images.php?images/449/6361449x.jpg 9,..16 бр деветки в осем и четири минути
http://prikachi.com/images.php?images/450/6361450D.jpg 9,...21 бр деветки в осем и шест
http://prikachi.com/images.php?images/451/6361451P.jpg 9,...30 бр деветки в осем и десет

Ще го тормозя тоя двигател, докато накрая тръгне на въздух :D

Поздрави!